Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Błedy p0170 i p0655 w 1.6t.s

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie Błedy p0170 i p0655 w 1.6t.s

    mam takie oto błędy w 1.6T.S z 99r. co one moga oznaczac? Dodam, że obroty ma ok. 1000.
    zdiagnozowano programem fiatecuskan 1.6
    p0170 fuel trim - signal high - stored
    p0655 - engine overheat light cct - no signal - fatal

    narazie ich nie kasowałem, bo auto jezdzi normalnie

  2. #2
    kos4
    Gość

    Domyślnie

    Ten pierwszy bład zazwyczaj jest zaraz po odpaleniu samochodu i zaraz znika,zbytnio bym się nim nie przejmował


    P0170 - Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa*
    P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1)*

    P0655 - Obwód wyjściowy lampki przegrzania silnika - usterka*

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - program alfadiag podaje jeszcze parametry środowiskowe.
    - i robi testy czujników, wtedy widac czy lampka temperaratury maksymalnej sie zapala podczas testów.

    - raczej bym sie martwił, ponieważ ten błąd daje po kieszeni.
    - kolejność wazności błędów jest P0130, P0170, P1172, P1173.
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-03-2010 o 16:58
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    to od czego zaczac? gdzie szukac przyczyny?

    bubu - nie strasz.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    co do pierwszego błędu to sprawdź działanie sondy lambda,w drugiej kolejności przeplywomierz
    drugi natomiast wskazuje na usterkę lampki przegrzania silnika,masz ją na wskaźniku temperatury,może tylko żarówka się spaliła

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dodam, żę marchewa sie nie świece, a auto jezdzi normalnie.

    Ale zauważyłem, że silnik nie osiąga temp wyższej niż 75st nawet po długiej jezdzie - czy ten drugi błąd może byc z tym powiązany?

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    blędy usunąłem, ale ten p0170 sie znów pojawił

    obroty ma po rozgrzaniu 840 i chodzi równiutko. ten drugi błąd już sie nie pojawił. Odczytałem parametry z ecu za pomoca fiatecuskan 1.6 i są nastepujące na biegu jałowym:
    O2 sensor signal - 449mV
    TRA - - 155,648ms (wartośc ujemna?)
    DTV - 0,00ms
    FRA - 1,094
    FRA (high loads) - 1,117
    FRA (low loads) - 1,094
    lambda sensor integrator - 1,000

    Czy te wartosci cos komus dają.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie ma czegoś takiego jak O2 0.449 V.
    -
    lambda sensor integrator - 1,000
    - a ten program nie ma wykresów graficznych, teraz jest era komputerów i grafiki a nie jakies voltomierze jak za fiata 126, bez urazy bo 126 chwaliłem w tamtych czasach.
    - jak ECU podaje coś poza zakresem to znaczy że ECU coś boli, a że to stare ECU to nie potarafi lepiej zlokalizować usterkę.
    - TRA poza zakresem dopuszczalnym ale dodatnie to MAF, przepływomierz,
    - TRA poza zakresem dopuszczalnym ale ujemne to zwykle fałszywe powietrze w torze wejściowym i w torze wyjściowym.
    tor wejściowy: rura gumowa, przepływomierz, odma, elektromagnes przewietrzania zbiornika paliwa, zawór dwukomorowy, kolektor ssący, zawory ssące. popychacze hydrauliczne.
    tor wyjściowy: popychacze hydrauliczne, zawory wydechowe, łacznik elastyczny, rura wydechowa, katalizator, sonda lambda.

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    dzieki bubu - napisałem tylko to co pisało na ekranie.

    dokładnie pisało tak O2 SENSOR SIGNAL - 449mV - może chodziło o tlen o2?)

    czyli szukac gdzies dziury w układzie dolotowym i wylotowym. Dodam, że auto jezdzi normalni kapa ma jak na 1.6 i nic innego się niedzieje.
    Ostatnio edytowane przez majster ; 17-03-2010 o 18:32

Podobne wątki

  1. [156] P0655 Obwód wyjściowy lampki przegrzania silnika - ust
    Utworzone przez Krzysztof1-1R w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 09:14
  2. [156] P0170 powraca na lpg i bp
    Utworzone przez wojteknad w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-12-2014, 23:27
  3. [146] Pomoc w odczycie błędów (P0170, P1173, P0655)
    Utworzone przez Mumin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-11-2014, 13:55
  4. P0170 pytanie
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 08:44
  5. p1513 p0655 co robic?
    Utworzone przez elninio w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-11-2010, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory