Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.4 TS przedmuchy

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie 1.4 TS przedmuchy

    po odkręceniu korka oleju dmucha jak z rury wydechowej, raczej nie spaliny, pluje olejem, słychać ze środka odgłos jak z dziurawego tłumika, natychmiast po odkręceniu korka obroty silnika lekko spadają. Oleju ubywa tyle co zawsze ok. 1l/10000 km, nie dymi i całkiem normalnie odpala i jeździ.
    Uszczelka pod głowicą ma gdzieś niewielką nieszczelność czy to może coś poważniejszego?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    po odkręceniu korka oleju dmucha jak z rury wydechowej, raczej nie spaliny, pluje olejem, słychać ze środka odgłos jak z dziurawego tłumika, natychmiast po odkręceniu korka obroty silnika lekko spadają. Oleju ubywa tyle co zawsze ok. 1l/10000 km, nie dymi i całkiem normalnie odpala i jeździ.
    Uszczelka pod głowicą ma gdzieś niewielką nieszczelność czy to może coś poważniejszego?
    Myślę że sam sobie odpowiedziałeś, uszczelka pod głowicą, nie ubywa plynu chlodniczego? A plucie z wlewu olejem, delikatne dymienie to chyba normalne zachowanie silnika benzynowego.


  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Uszczelka pod głowicą ma gdzieś niewielką nieszczelność czy to może coś poważniejszego?
    Wymieniaj, póki się jeszcze nie zemściła na Tobie.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Wymieniaj, póki się jeszcze nie zemściła na Tobie.
    podejrzewam że już prawie rok tak jeździ od czasu kiedy zając wbił się w chłodnicę i ją rozwalił, a potem ECU wyłączył silnik z powodu przegrzenia... innej możliwości padu uszczelki nie widzę, na szczęście to nie moje auto :-)

    ---------- Post dodany o godzinie 18:04 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:02 ----------

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    Myślę że sam sobie odpowiedziałeś, uszczelka pod głowicą, nie ubywa plynu chlodniczego? A plucie z wlewu olejem, delikatne dymienie to chyba normalne zachowanie silnika benzynowego.
    nic się nie dzieje, płynów nie ubywa, widocznie uszczelka puszcza do kanału olejowego

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jak uszczelka może puszczac do kanału olejowego ?? to jest mało prawdopodobne zbyt daleka droga do komory spalania to nie to. Kolega raczej pyta czy to niewielka dziurka w uszczelce? bo jesli by nawet taka była to szybko by się powiekszyła

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Jak uszczelka może puszczac do kanału olejowego ?? to jest mało prawdopodobne zbyt daleka droga do komory spalania to nie to. Kolega raczej pyta czy to niewielka dziurka w uszczelce? bo jesli by nawet taka była to szybko by się powiekszyła
    jest nowy objaw - oleju silnikowego trochę jakby przybywa, nie dużo, ale przybywa - o czym to może świadczyć?
    Płynu chłodniczego jest pod minimum, ale nie wiem ile było wcześniej więc trudno powiedzieć czy ubyło, ciśnienie w układzie chłodzenia w normie. Kolor oleju jest normalny, zapach też niby. Zwiększenie obrotów nie powoduje mocniejszego dmuchania spod korka oleju.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Witam,

    podepnę się pod temat. Dziś sprawdzając poziom oleju pod korkiem oleju zobaczyłem biały osad... Jest go mało i nie jest słodki, więc to pewnie powód ostatnich 1000km po mieście trasy max 10km na zimnym silniku... Oleju nie ubywa, po 5tys. km jest nadal zielonkawy i przezroczysty. Płyn chłodniczy raczej też ok, nie ubywa i odwrotnie. Ale jak załączyłem silnik i odkręciłem korek to obroty spadły i lekko dmuchało z komory wałków. Bez dymienia konkretnego etc. Nie sprawdziłem jeszcze, czy dmucha jak podkręcę obroty bo sam byłem w garażu, ale sprawdzę jeszcze dziś

    Załączam filmik z YT nagrany telefonem. Czy to są normalne objawy czy może kończy się uszczelka pod głowicą etc? Jak to dokładnie sprawdzić? Sprawdzenie kompresji coś da? Bo wolę dmuchać na zimne, i na dmuchanie z komory też wolę dmuchać

    http://www.youtube.com/watch?v=cAI-RV06Ofg

    Pozdrawiam i z góry dzięki za sugestie,
    GrzesiuŻar
    Ostatnio edytowane przez GrzesiuŻar ; 04-02-2011 o 11:54
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Próby z korkiem możecie sobie darować bo tam zawsze dmucha i pluje olejem. Najlepiej wyjąć bagnet i położyć kawałek gazety jak go nie zdmuchnie tylko będzie raz podnosiło a raz wciągało to jest ok. I jeszcze jedno jak po odkręceniu korka obroty na chwilkę spadną to też jest ok gorzej jakby nie spadły.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    odepnę się pod temat. Dziś sprawdzając poziom oleju pod korkiem oleju zobaczyłem biały osad..
    Norma. Jak się jeździ na niedogrzanym, to tak się robi. Jak w lecie jeżdżę więcej w trasie, to tego nie mam, a w zimie znów się pojawia.
    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    I jeszcze jedno jak po odkręceniu korka obroty na chwilkę spadną to też jest ok gorzej jakby nie spadły.
    Jest taki silnik Mazdy, który gaśnie po odkręceniu korka - 2.0 V6 KF. Jak ktoś o tym nie wie, to można przy zakupie na ten trik nieźle zbić cenę Taka ciekawostka
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #10
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Będzie dmuchać bo jak by ktoś nie wiedział tam hen głęboko są tłoki poruszające się ze słusznymi prędkościami powodując skoki ciśnień-mimo,że poruszają się przeciwbieżnie.

Podobne wątki

  1. Przedmuchy, bierze olej. 1.9 jtd. ;(
    Utworzone przez lukasz-alf147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 25-02-2016, 22:58
  2. Przedmuchy?
    Utworzone przez Bartkrk w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 20:42
  3. 147 1,9 jtdm 8v 120km czy mam przedmuchy????
    Utworzone przez Karol89 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 15:52
  4. Jak sprawdzić czy turbina ma przedmuchy 1,9 jtd..
    Utworzone przez jacko w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 13:06
  5. przedmuchy z wlewu oleju (Boxer)
    Utworzone przez Uszatek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-04-2008, 16:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory