Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: łożyska alternatora

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    trudno diagnozować nie słysząc tego hałasu, czasami zdarza się, że piszczy sam pasek (i wcale nie oznacza,że się ślizga), więc jeżeli masz słynne WD40 lub lepiej smar silikonowy w sprayu, to przy uruchomionym silniku, pryśnij na ten pasek ( od strony rowków ) tym sprayem, jeśli hałas ustanie, to znasz powód a jesli nic się nie zmieni to na 100% któreś z łożysk a wtedy procedura, tak jak wcześniej pisali koledzy.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Smarowanie pasków klinowych to, moim zdaniem, zły pomysł. Te paski mają pracować na sucho - no ale każdy robi, jak uważa.

  3. #13
    Bastarda
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Ponieważ pasek mi lekko popiskuje na zimnym silniku i słychać w środku jakiś dziwny dzwięk podczas jazdy nasilający się wraz ze wzrostem obrotów (ciche świszczenie) podejrzewam, że alternator się kończy.
    Dodam, że od strony silnika nic nie słychać, ale z uwagi na hałas diesla to stwierdzenie może być złudne.
    Czy ktoś zna jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie łożysk alternatora?
    Jakie łożyska idą do altka Boscha 120A w 2.4 JTD? Ceny oryginałów są zabójcze...
    Miałem to samo (i to podczas pobytu we Włoszech); najpierw chichy piszcący dźwięk (ok. miesiąca), potem wskazówka proędkościomierza "skakała", w efekcie nie było poprawnego ładowania. Powodem był napinacz alternatora, który "przestawił" też trochę płaszczyznę pracy paska. Naprawiłem alternator (znajomy elektryk, więc nie było kosztów) + kupiłem napinacz (rolkę) - 400zł. Jest ok teraz.

  4. #14
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Ponieważ pasek mi lekko popiskuje na zimnym silniku i słychać w środku jakiś dziwny dzwięk podczas jazdy nasilający się wraz ze wzrostem obrotów (ciche świszczenie) podejrzewam, że alternator się kończy.
    Dodam, że od strony silnika nic nie słychać, ale z uwagi na hałas diesla to stwierdzenie może być złudne.
    Czy ktoś zna jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie łożysk alternatora?
    Jakie łożyska idą do altka Boscha 120A w 2.4 JTD? Ceny oryginałów są zabójcze...
    do boschowskich alternatorow czesci sa najtansze. lozyska zapodajesz skf lub fag rs-y podwojnie kryte z luzem c3 na nich altek posmiga ci z 30 lat koszt takiego lozyska zamknie sie w 20 zl szt

  5. #15
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Potrzebuję numerków łożysk(zwłaszcza przednie, tylne) i ich rodzaj w altku
    MAGNETI MARELLI 100A siedzącym w TS'ie '98 1.8 z klimą.

Podobne wątki

  1. Łożyska alternatora
    Utworzone przez mjiceland w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 22:11
  2. łożyska alternatora
    Utworzone przez sparrowvtr w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-11-2010, 22:53
  3. Łożyska alternatora?
    Utworzone przez dobrzan87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 20:20
  4. wymiana łożyska alternatora
    Utworzone przez stanicha851 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 07:19
  5. [146] Łożyska alternatora
    Utworzone przez Addios w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 19:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory