Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: łożyska alternatora

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie łożyska alternatora

    Ponieważ pasek mi lekko popiskuje na zimnym silniku i słychać w środku jakiś dziwny dzwięk podczas jazdy nasilający się wraz ze wzrostem obrotów (ciche świszczenie) podejrzewam, że alternator się kończy.
    Dodam, że od strony silnika nic nie słychać, ale z uwagi na hałas diesla to stwierdzenie może być złudne.
    Czy ktoś zna jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie łożysk alternatora?
    Jakie łożyska idą do altka Boscha 120A w 2.4 JTD? Ceny oryginałów są zabójcze...

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar niknak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000r.
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Czy ktoś zna jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie łożysk alternatora?
    Zdjąć pasek (czyli już nie jest prosto ) i pokręcić kołem alternatora.

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Jakie łożyska idą do altka Boscha 120A w 2.4 JTD? Ceny oryginałów są zabójcze...
    Skoro podejrzewasz łożyska, w zasadzie nic się nie stanie jak będziesz jeździł "do skutku", a potem oddał cały alternator do regeneracji. W Warszawie zapłaciłem za taką usługę ok. 500 PLN.

    Pzdr

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A co rozumiesz przez pojęcie "do skutku". Bo jeśli masz na myśli "do końca" to można się zdziwić, jak łożysko się rozsypie albo zablokuje i połamie alternator. Więc nie radziłbym...

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał niknak Zobacz post
    Zdjąć pasek (czyli już nie jest prosto ) i pokręcić kołem alternatora
    hmm, w serwisie kręcili tym kółkiem przy okazji wymiany paska i szło lekko, podobno dopiero pod obciążeniem się to drastycznie zmienia

    Jakie miałeś objawy zużycia alternatora? Wył głośno?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A dlaczego uważasz, że to musi być alternator? Jesli w serwisie stwierdzili, że tam jest OK (a sprawdzenie tego jest dość proste nawet dla przeciętnego mechanika) to trzeba sprawdzić inne łożyska, których nie brakuje w silniku, włącznie z rozrządem.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    jak bez paska zakrecisz kolkiem mocniej to powinno szumiec jesli nie slychac to jest dobre, moze szumi jakas rolka?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar niknak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000r.
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A co rozumiesz przez pojęcie "do skutku".
    Aż wyklaruje się co to za dźwięk. Jeżeli to łożysko alternatora, to wycie stanie się "jednoznaczne" na długo przed rozsypaniem się całości i będzie czas na interwencje.

    ---------- Post dodany o godzinie 12:16 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:43 ----------

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    hmm, w serwisie kręcili tym kółkiem przy okazji wymiany paska i szło lekko, podobno dopiero pod obciążeniem się to drastycznie zmienia
    Nie wyobrażam sobie tak magicznego zużycia łożysk, żeby bez obciążenia nic nie było słychać, a pod obciążeniem dźwięk "pokonywał" inne dźwięki dochodzące spod maski

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Jakie miałeś objawy zużycia alternatora? Wył głośno?
    Mój umarł cichutko. Najpierw zauważyłem (trudno nie zauważyć), że przestał działać prędkościomierz, a po jakichś 50 km przestała działać też reszta auta Po wymontowaniu alternatora okazało się, że nadłamał się wirnik i zrobił sieczkę w uzwojeniach. Naprawa/regeneracja kosztowała taniej niż dojazd auta na lawecie do warsztatu i koszt robocizny...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    [QUOTE=niknak;280354]Aż wyklaruje się co to za dźwięk. Jeżeli to łożysko alternatora, to wycie stanie się "jednoznaczne" na długo przed rozsypaniem się całości i będzie czas na interwencje.[COLOR="Silver"]

    Kolego nie kombinuj i nie doradzaj źle. Jeśli łożysko zaczyna być słyszalne to w każdej chwili może się wysypać. A to, czy wytrzyma jakiś czas to tylko kwestia loterii. Mi się kiedyś rozleciało łożysko w skrzyni biegów, nie dając wcześniej żadnych oznak, więc w takich przypadkach lepiej na zimne dmuchać niż ryzykować kosztowny remont.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A dlaczego uważasz, że to musi być alternator? Jesli w serwisie stwierdzili, że tam jest OK (a sprawdzenie tego jest dość proste nawet dla przeciętnego mechanika) to trzeba sprawdzić inne łożyska, których nie brakuje w silniku, włącznie z rozrządem.
    popiskuje mi rano pasek klinowy, rolki i koło pasowe wszystko nowe. Jak walczyłem z wibrującym paskiem w Pol-carze napisali w "rozpoznaniu", że łożyska alternatora do wymiany (z zastrzeżeniem "żeby to zweryfikować"), więc pojechałem do ACM zweryfikować diagnozę i Ci z kolei powiedzieli że wszystko ok. Ale przecież musi być coś nie tak skoro teraz w zimie pasek piszczy.
    Może być jeszcze do wymiany pompa wspomagania, ale nie wyje pod obciążeniem i ze wspomaganiem wszystko ok. Ze sprężarki klimy nic nie szumi, więc pozostaje altek. Problem w tym, że słychać tylko delikatny, ledwo słyszalny szum lepiej słyszalny jak siedzę w kabinie i wszystko powyłączam, jak sprawdzam pod maską to silnik zagłusza ten szum. Myślałem, że może jak pojeżdzę to się coś rozleci albo szum nasili i będzie wiadomo skąd jest, ale od 20.000 km nic się nie dzieje, obawiam się, że awaria może pojawić się nagle...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Sprawdzenie tych dolegliwości jest proste - wystarczy zdjąć pasek i pokręcić ręką za koło alternatora. Każdy mechanik bez problemu stwierdzi awarię łożyska.
    Pamiętaj jednak, że głębiej jest pasek rozrządu, a tam jest rolka, napinacz i pompa płynu więc może tam trzeba szukać. Najpierw więc zdejmij pasek i odpal silnik. jeśli pisk ustanie to wiadomo, że masz uszkodzone któreś z łożysk od osprzętu. Jeśli będzie nadal piszczeć to trzeba zdjąć pasek rozrządu i tam szukać.

Podobne wątki

  1. Łożyska alternatora
    Utworzone przez mjiceland w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 22:11
  2. łożyska alternatora
    Utworzone przez sparrowvtr w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-11-2010, 22:53
  3. Łożyska alternatora?
    Utworzone przez dobrzan87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 20:20
  4. wymiana łożyska alternatora
    Utworzone przez stanicha851 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 07:19
  5. [146] Łożyska alternatora
    Utworzone przez Addios w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 19:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory