10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Nie ma potrzeby szlifowania stopy korbowodu - panewki mają taki sam wymiar zewnętrzny i takie same zamki, róznia się tylko średnicą wewnętrzną
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Zależy ile było jeżdżone z przytartymi panewkami, czy nie puścił zamek i panewka nie żyła swoim życiem w korbowodzie, jak już robić coś to dobrze, jak wał miał owal na czopie korbowym w skutek zużycia to i korbowód ucierpi i lepiej oddać wszystko do szlifierza. Druga sprawa jak pisałem, dobry szlifierz pasuje dany czop wału + panewka konkretna + konkretny korbowód i nie wolno potem nic miejscami zamienić!! Warto od razu sprawdzić luz główki korbowodu na sworzniu i ewentualnie zmienić tulejki główek.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
SELENIA 20K ALFA ROMEO, co myślicie o tym oleju ? jest jakiś bardziej odpowiedni olej do twinsparka niż ten ?
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Głowica już na stole, wszystko wporządku, szklanki, wałki bez draśnięcia, mały czarny osad na zaworach, ale to się wyczyści. W drugim cylindrze u samej góry na wysykości pierscienia ogniowego jest wgłębienie głebokie na 0,5mm szeroki na 0,7-9mm , po drugie czuć minimalny luz na tłoku w tym cylindrze, czyli panewka albo sworzeń sam nie jestem pewien, wszystko wyjdzie jutro w "praniu" jak ściągniemy mise olejową. I teraz moje pytanie! czy ktoś tulejował cylindry? Czy w ogólne to jest wykonalne przy tym silniku ? Tam jest tylko 7mm odstępu między cylindrami! Bo nie wiem czy tulejować czy kupić goły blok silnika.
p.s wrzucę zdjęcia z postępu prac![]()
Ostatnio edytowane przez dave ; 28-04-2010 o 08:38 Powód: literówka
Blok też można szlifować i dać nadwymiarowe tłoki.
Witaj
Przechodziłem remont miesiąć temu mogę ci co nie co powiedziec co wymieniałem i ile mnie to kosztowało.
Zablokowało mi silnik tyle szczescia ze praktycznie na postoju
panewka założyła sie jedna na drugą.
więc po kolei:Uszczelka pod głowica pasek rozrzadu pasek alternatora komplet uszczelek do silnika musiałem kupic korbowód wraz z tlokiem szlif wału można smialo szlifowac ze wzgledu ze nie jest azotowany. koszt 150zł panewki góra i dół i jesli z tego co pamietam tyle no oczywiscie oleje filtry to podstawa.
koszt czesci 1300zł robocizna: mam zaprzyjaźnionego mechanika więc policzył tylko 300zł robił prawie dwa tygodnie poniewaz po godzinach![]()
Ale wrazenia po remoncie nie do opisania poprostu jak szwajcarski zegarek.