Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 44

Temat: Remont silnika Twin Spark 2.0

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dave Zobacz post
    A powiedzcie mi jeszcze... Trzeba ściągać głowice silnika aby naprawić wał i panewki ? czy wystarczy że tylko dół rozbiorę ?

    Jak wał na szlif to i korby trzeba sprawdzić, szlifnąć im stopy, a ich już nie wyjmiesz w doł z tłokiem niestety, trzeba górą wyciągać.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #22
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    szlifnąć im stopy.
    Stopy? sorry nie bardzo łapie slang

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nie ma potrzeby szlifowania stopy korbowodu - panewki mają taki sam wymiar zewnętrzny i takie same zamki, róznia się tylko średnicą wewnętrzną
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #24
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Nie ma potrzeby szlifowania stopy korbowodu - panewki mają taki sam wymiar zewnętrzny i takie same zamki, róznia się tylko średnicą wewnętrzną

    Zależy ile było jeżdżone z przytartymi panewkami, czy nie puścił zamek i panewka nie żyła swoim życiem w korbowodzie, jak już robić coś to dobrze, jak wał miał owal na czopie korbowym w skutek zużycia to i korbowód ucierpi i lepiej oddać wszystko do szlifierza. Druga sprawa jak pisałem, dobry szlifierz pasuje dany czop wału + panewka konkretna + konkretny korbowód i nie wolno potem nic miejscami zamienić!! Warto od razu sprawdzić luz główki korbowodu na sworzniu i ewentualnie zmienić tulejki główek.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #25
    dave
    Gość

    Domyślnie

    SELENIA 20K ALFA ROMEO, co myślicie o tym oleju ? jest jakiś bardziej odpowiedni olej do twinsparka niż ten ?

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał dave Zobacz post
    SELENIA 20K ALFA ROMEO, co myślicie o tym oleju ? jest jakiś bardziej odpowiedni olej do twinsparka niż ten ?
    Jest - w temacie o olejach masz
    Motul 6100 Synergie, Valvoline Maxlife - te oleje mają dobre parametry i je trzymają
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #27
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Głowica już na stole, wszystko wporządku, szklanki, wałki bez draśnięcia, mały czarny osad na zaworach, ale to się wyczyści. W drugim cylindrze u samej góry na wysykości pierscienia ogniowego jest wgłębienie głebokie na 0,5mm szeroki na 0,7-9mm , po drugie czuć minimalny luz na tłoku w tym cylindrze, czyli panewka albo sworzeń sam nie jestem pewien, wszystko wyjdzie jutro w "praniu" jak ściągniemy mise olejową. I teraz moje pytanie! czy ktoś tulejował cylindry? Czy w ogólne to jest wykonalne przy tym silniku ? Tam jest tylko 7mm odstępu między cylindrami! Bo nie wiem czy tulejować czy kupić goły blok silnika.

    p.s wrzucę zdjęcia z postępu prac
    Ostatnio edytowane przez dave ; 28-04-2010 o 08:38 Powód: literówka

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Blok też można szlifować i dać nadwymiarowe tłoki.

  9. #29
    dymion22
    Gość

    Domyślnie remont TS

    Witaj
    Przechodziłem remont miesiąć temu mogę ci co nie co powiedziec co wymieniałem i ile mnie to kosztowało.
    Zablokowało mi silnik tyle szczescia ze praktycznie na postoju
    panewka założyła sie jedna na drugą.
    więc po kolei:Uszczelka pod głowica pasek rozrzadu pasek alternatora komplet uszczelek do silnika musiałem kupic korbowód wraz z tlokiem szlif wału można smialo szlifowac ze wzgledu ze nie jest azotowany. koszt 150zł panewki góra i dół i jesli z tego co pamietam tyle no oczywiscie oleje filtry to podstawa.
    koszt czesci 1300zł robocizna: mam zaprzyjaźnionego mechanika więc policzył tylko 300zł robił prawie dwa tygodnie poniewaz po godzinach
    Ale wrazenia po remoncie nie do opisania poprostu jak szwajcarski zegarek.

  10. #30
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Blok też można szlifować i dać nadwymiarowe tłoki.
    myślałem o nowych tulejach na wymiar ze starymi tłokami. Wykonalne?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 19-04-2014, 07:22
  2. Wymiary silnika Twin Spark
    Utworzone przez Twin Spark w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 22:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory