Strona 11 z 15 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 145

Temat: Gdzie sa te konie ?

  1. #101
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to masz "spadochron" z tyłu samochodu.
    - P0130 to sonda lambda nie ma połączenia lub odmówiła współpracy ze starości, do wymiany lub sprawdzenia połaczeń.
    - MAF po wymianie, naprawie sondy do ponownej diagnostyki.
    - brak mozliwości uruchomienia ponownego na ciepłym silniku to czujnik położenia i obrotów wału korbowego.
    - czas sie wziąśc za ten samochód i wylać wode z gniazda świecy I cylindra.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #102
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Kolego bubu321 mam takie pytanie. Otóż, u mnie dzieją sie podobne rzeczy co u autora tematu. Rano po odpaleniu przez pierwsze chwile auto nie chce sie zebrac od razu. Jest lekko zmulone a w momencie gdy dodam gwałtownie gazu to nie moze sie zebrac, przy czym nie dusi sie a nie chce po prostu zebrac. Po przejechaniu dosłownie kilset metrów wszystko jest ok. Przy awaryjnym uruchomieniu zilmnego silnika na gazie jest tak samo więc to nie jest chyba wina zasilania benzyną. Oczytałem się troszeczkę na forach, z paromaa mechanikami rozmawiałem i pasło na przepływkę. Kupiłem bosch i w sumie troszeczke pomogło. Parę dni temu odpiłaem sonde i jezdze bez niej. Nic sie nie zmieniło. Spalanie nie spadło (ok 13-14l na 100 przy w miare normalnej jezdzie). Kiedyś chciałem podpiąc sie pod kompa i umowiłem sie z kolegą weloo z Rezszowa ale niestety nie mogł się połączyć tzn połączył się ale nic nie mógł odczytać (probował alfadiag unidiag tsdiag i czyms tam jeszcze, stwierdził, że to chyba coś z gniazdem u mnie nie halo). Po wymianie panewek u siebie wymieniłem sonde (10.2009r) bo kopciła. Często zapala sie marchewka i znajomy podpiął sie czymś w dosie. Wyskakuje błąd czujnika wałka rozrządu. Skasowal go a za jakiś czas znów wyskakuje. Mam jeszcze objawy wyskakujących zapłonów (świece i przewody niedawno wymieniane). Czytałaem i czytałem i doszedłwem do wniosku ,z e chyba jest rozrząd przestawiony Co o tym sądzisz??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  3. #103
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @czesany
    - problemy z brakiem mocy na zimnym, to ekologia.
    - nie miałem jeszcze problemu aby się połączyć z ECU M1.5.5.
    - czy miałes może kiedys wymieniany czujnik Halla, ten który daje komunikat błędu.
    - jak ty wyczuwasz wypadanie zapłonu, to mnie interesuje.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #104
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Mnie zastanawia czemu po odpieciu sondy nie ma zadnej różnicy.
    Kupiłem drugi czujnik ale jeszcze nie zmieniłem a chcę to zrobić razem z rozrządem i wariatem.

    Co do wypadania zapłonów to trudno mi to tak jakoś opisać ale przerabiałem temat w poprzednim aucie. generalnie jest tak, że auto czasem jakby nie chodziło na wszystkie cylindry. Ma takie napady jak sobie pracuje na wolnych obrotach. Zaczynba momentami drzeć i słuchając go od wydechu to tak wlasnie chodzi ale strzałow w kolektor nie ma
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  5. #105
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jesli jest żle z sondą , to ECU i tak przechodzi w tryb awaryjny.
    - czasami tryb awaryjny można poznać właśnie po tym że sonda lambda nie ma sinusoidy.
    - niestety nie mamy parametru który by mówił że ECU loop or ECU open.
    - teraz jak odłaczysz sondę lambda , która i tak jest odłączona logicznie przez ECU , to co ma się zmienić ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #106
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Teraz zastanawiam się czemu mogła sie uszkodzić sonda... W niedługim czasie po wymianie sondy na nówkę posypał mi się katalizator. Wydłubałem więc cały środek z niego założyłem pusta obudowę. Czy mozliwe jest zeby rozpadający się kat mógł uszkodzic mechanicznie sonde?? Słyszałem również, że gdy sie wyrzuci kata z układu to spaliny zbyt szybko się wydostają i sonda wariuje...

    Czy przy uszkodzonej lub odpiętej sondzie będzie się palił wtrysk?? Bo u mnie mimo błedu czujnika wałka rozrządu raz gasie raz sie zaświeca???
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #107
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - uszkodzić mechanicznie sondę ta raczej katalizator nie da rady, prędzej mechanik.
    - wydaje sie że brak katalizatora powoduje to że mieszanka ma inne parametry, ponieważ sonda lambda nie moze sie podgrzać do odpowiedniej temperartury.
    - zła mieszanka powoduje osadzanie sadzy na sondzie lambda.
    - jak wyciągniesz stara sonde to prosze zrób zdjęcie, będze dla potomnych.
    - ta sadza podczas normalnej eksploatacji przy temperaturze około 500 st C jest wypalana.
    - bez katalizatora nie ma szans aby sonda dostała takiej temperatury.
    - po jakims czasie sodna jest tak juz oblepiona że ogniwo chemiczne jakim jest sonda przestaje działać.
    - pytanie nasuwa sie od razu takie: OK, to ja te sondę przepalę na trasie.
    - sam osobiście ten problem testowałem, przy zamontowanym katalizatorze taka sonda "miastowa, ostro zabita " odetkała się po przejechaniu prawie 300 km , dość ostro po drogach szybkiego ruchu.
    - podobny efekt uszkodzenia sondy podawali na tym forum użytkownicy, przy uszkodzonym przepływomierzu.
    - nie zaobserwowałem takiego zjawiska i nie bardzo moge sobie wyobrazić tok postepowania aby do tego doprowadzić.

    - ta paląca sie lampka MIL od czasu do czasu to wg. mnie jednak czujnik Halla a nie wołająca o ratunek sonda lambda.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #108
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Lightbulb

    Więc Ok w wolnej chwili wykręcę sondę o pstryknę parę zdjęć. Zastanawiam się czy wyczyszczenie jej szczotka drucianą i wypaleniem palnikiem coś jej pomoże.

    Mam jeszcze takie pytanie. Skoro bez katalizatora dzieją się takie rzeczy to co teraz??

    Czy mogę się troszeczkę pobawić i w jego miejsce wstawić jakiś tłumik przelotowy lub strumienicę czy trzeba jednak nowy katalizator (co wcale do tanich nie należy)

    @bubu321 czy masz u siebie wstawiony gaz??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  9. #109
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - gaz do alfy ? a fe.
    - tutaj masz moją ulubioną firmę od katalizatorów, tylko 225 zł.
    --
    http://www.e-tlumiki.pl/product.php?id=5256
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #110
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    Co do wypadania zapłonów to trudno mi to tak jakoś opisać ale przerabiałem temat w poprzednim aucie. generalnie jest tak, że auto czasem jakby nie chodziło na wszystkie cylindry. Ma takie napady jak sobie pracuje na wolnych obrotach
    Wiem, o czym piszesz – w moim JTS było to samo. Wypadające zapłony (odczuwalne przeze mnie - u mnie pultanie w wydech + spadek obr. o 50) na jałowym + lambdy martwe na jałowym – konkretnie do 1200 obr., powyżej korygowały. Winny był alternator + regulator napięcia – za mało lub brak prądu dla niektórych urządzeń – stąd NA JAŁOWYM TYLKO - problemy z iskrą + lamdy w open look -> ECU w trybie awaryjnym -> wydłużone czasy wtrysków. Na wyższych obrotach parametry lamda były ok. Niestety prawidłowe zasilanie prądem ma ogromne znaczenie dla wszelkich sterowników. U mnie dodatkowo przy ostrym hamowaniu lub mocnym depnięciu przygaszały się (wracały do ustawień początkowych) wyświetlacze klimatronika i czasami migał wyświetlacza km. Po wymianie wszystko jest ok. Za tydzień jadę na examiner, żeby stwierdzić czy lambda ożyły, ale sądzę, że tak, bo objawy zniknęły.

    Niestety niezbędne było wyciągnięcie alternatora i jego ocena.

    Z tym, że ja mam katalizatory dobre i rozrząd poprawnie ustawiony. No i nie mam gazu. I nie miałam objawów duszenia się silnika, ona raczej miała lekko gorszy ciąg zwłaszcza na niskich biegach – teraz takie wrażenie subiektywne – jest lekka, lekko przyspiesza, no i nie wypadają zapłony. Oczywiście u Ciebie może być coś innego.

    A i u mnie były lekkie drgania na kierownicy. Bella odpalała od 1 razu, żadnych kontrolek. W chwili obecnej silnik pracuje równo.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 11-05-2010 o 11:43

Podobne wątki

  1. Uciekające konie Alfa 147 1.6 TS 120 KM ...
    Utworzone przez KRYTOL36 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 22:13
  2. [156] konie uciekły spod maski i poszły sobie w las
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-10-2008, 17:56
  3. Pytanie gdzie gdzie i u kogo zrobić rozrząd w Wielkopolsce
    Utworzone przez redzi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 13:47
  4. [145] Gdzie te konie...?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 29-01-2008, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory