Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Uciekające konie Alfa 147 1.6 TS 120 KM ...

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar KRYTOL36
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    CMG
    Auto
    ALFA GT 3.2 BUSSO 275 KM / 324 Nm
    Postów
    3

    Domyślnie Uciekające konie Alfa 147 1.6 TS 120 KM ...

    Witam ..! Mam Alfę 147 1.6 TS 120 KM, rok 2001 ... Tak myślałem, że tyle ma, ale byłem 3 dni temu na hamowni obciążeiniowej i co się okazało : 113,4 KM 6515 rpm i 132,1 Nm 5473 rpm, gdzie powinna mieć 120 KM i 146 Nm ..! Gdzie się podziało 7 KM i co najmniej 14 Nm ..? Jaki może być tego powód, że jest tak mało ? Czy poprostu po tylu latach użytkowania może tracić aż tak dużo mocy i Nm ..!? Chciałem ją trochę zmodyfikować : założyć przelotowy uklad wydechowy z kwasówki 2,25 cala, chiptuning, filtr stożkowy dedykowany czy to się opłaca bo koledzy z firmy tuningowej za taki projekt sobie życzą około 4 tyś. zł i zysk całkowity może 20 KM. Czy może jakaś innan modyfikacja silnika np. wałki sportowe lub inne modyfikację aby uzyskać kilka KM aby ten silnik zyskał jakąś elastyczność w przyspieszaniu ..!? Proszę o jakieś rady ... Z góry dziękuję ..! Pozdrawiam ...

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    To lepiej wsadzić 1.8 albo 2.0 TS taniej wyjdzie... A przyrost mocy będzie większy a przedewszystkim odczuwalny!
    Była : 146 1.6Ts 97r (2006-2011)
    Jest : 156 1.8Ts (2010 - ?)
    146Ti 2.0Ts (2013 - 2016)

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Wartości tam kij, ok 5% różnicy. Za to wszystko za wysoko - pierwsze co mi przyszło do głowy, że już masz stożek Wrzuć wykres.
    No przez te lata mogło się tyle stać. Jeżeli chcesz być na 100% pewien powodu to - cóż, mozolna diagnostyka Cię czeka - ja bym sprawdził po kolei ciśnienie sprężania, sondę lambda, przepływomierz, czujnik temperatury - i nie chodzi tu o ewidentne uszkodzenia, ale o odstępstwa od wartości nominalnych większe niż 10%. Dalej: wyczyścić dolot, sprawdzić na obecność małych pęknięć i lewego powietrza, wywalić przypchanego kata, o ile masz, wypłukać układ olejowy przy kolejnej zmianie oleju (to może uwolnić np. lekko przypieczony pierścień) i wszystko, po prostu wszystko, co Ci do łba przyjdzie i ma sensowny (choć trochę) związek. Auto ma 10 lat, fakt, że wszystko działa, nie oznacza, że wszystko działa idealnie.
    A swap faktycznie pewnie taniej wyjdzie, tyle że ciężko o dobre serducho na przeszczep. I lista z góry nadal w dużej mierze zobowiązuje.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 05-07-2011 o 22:16
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Uciekające paliwo
    Utworzone przez bialcon w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 14:59
  2. Uciekające paliwo Jakie newralgiczne miejsca? Alfa 147 1.6 ts
    Utworzone przez danielciagala w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-05-2014, 08:49
  3. Gdzie sa te konie ?
    Utworzone przez MaxiBB w dziale 156
    Odpowiedzi: 144
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 16:46
  4. [145] Gdzie te konie...?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 29-01-2008, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory