@bubu321 wyjąłem lambdę i oto jak wygląda http://img94.imageshack.us/i/dsc00109uf.jpg/ http://img22.imageshack.us/i/dsc00110wm.jpg/ wyczysciłem ją szcotką, przedmuchałem spręzarką i wypaliłem palnikiem do aż zrobiła się czerwona.
@bubu321 wyjąłem lambdę i oto jak wygląda http://img94.imageshack.us/i/dsc00109uf.jpg/ http://img22.imageshack.us/i/dsc00110wm.jpg/ wyczysciłem ją szcotką, przedmuchałem spręzarką i wypaliłem palnikiem do aż zrobiła się czerwona.
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
- całkiem ładnie jest pokryta sadzą, czyli weglem.
- a takie coś spala się dopiero przy + 600 st C.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Kolego Czesanyto teraz zamontuj ją ponownie i prosimy o wykresiki jej pracy i opinię czy coś jej pomogło, może to będzie sposob na "leniwe sondy lambda"!![]()
Jak wspomniałam kolega może mieć w ogóle inny problem lub inne problemy.
Integrator sond lambda – open look.
Sondy korygujące, jak też diagnostyczne były martwe do 1200 obr. Czy możliwe, żeby wszystkie źle działały, te diagnostyczne też? Czy aż tak się zmieni temp. ich pracy między 1200 a między np.: 1300 obr?
Powyżej 1200 obr. sondy działały prawidłowo – korygowały.
Testy były wykonywane kilka razy, zgodnie z procedurami.
Pojawiła się nawet teoria, że ze względu na fakt – że JTS na jałowym pracuje na ubogiej mieszance to ma tak być – i że wtedy ECU olewa sondę i sam z map ustala taki skład mieszanki, bo inaczej sondy by korygowały skład i mieszanka nie byłaby zubożona. Ale to tylko teoria, nie wiem czy prawdziwa. Spędza mi to sen z oczu od dłuższego czasu, po prostu nie wiem. Jaka jest Wasza opinia?
Faktem jest, że jak wynika z examinera w moim wozie była na jałowym uboga mieszanka (ale w zakresie normy, tak że nie wywala błędu – lambda ubogo) - w teście spalin jest tak samo. Przy wyższych obrotach – wzorcowy test spalin i mieszanka stechiometryczna.
Czy ktoś robił test spalin na jałowym?
Tak było przed naprawą alternatora, za tydzień robię test to sprawdzę czy lambda ożyły.
Alternator miał niezaprzeczalny wpływ na nierówną pracę silnika oraz wypadanie zapłonów. Po prostu teraz pracuje równo. Wszystko w tym samochodzie działa na impulsach elektrycznych – nieoczekiwane spadki napięcia mogą w tym układzie zdrowo namieszać, także mogą spowodować problemy z iskrą. Napisałam o tym, dlatego, że w moim przypadku dopiero wyjęcie alternatora i jego ocena pozwoliły na diagnozę – prądy ładowania aku były ok. Nie wiem czy jest związek z lambdami – tego nie wiem, ale będę problem drążyć.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na wypadanie zapłonów może mieć wpływ wiele innych czynników. U mnie wiele objawów się nakładało – patrząc na roczną historię diagnostyki, która przypominała obieranie cebuli, ale to, co piszę zostało po wyeliminowaniu innych rzeczy, tzn. wypadający zapłon, i martwe lambda do 1200 obr. teraz silnik pracuje równo i bella ma ciąg. Z ciekawości, więc sprawdzę jak jest z tymi lambdami teraz.
Ostatnio edytowane przez Majka ; 12-05-2010 o 13:04
- w 156 TS brakuje wskażnika Close / Open Loop.
- jego funkcje może pełnić przebieg sinusoidalny sondy lambda, ale to nie to.
- 156 TS ma tylko jedną lub 2 sondy lambda, sonda tlenu oraz diagnostyczna za katalizatorem.
- wszystkie te sondy lambda są sondami wasko-pasmowymi, lub inaczej sondą dwustanową.
- w JTS sondy przed katalizatorem to sondy szerokopasmowe LSU , za katalizatorem jest tylko sonda dwustanowa, wąsko-pasmowa.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
W GT są 4 sondy + 2 katalizatory. Ale dziękuję Ci za informacje i pewne wskazówki, dokształcam się właśnie w temacie różnych sond i ich pracy, i przepraszam za OT.
Po pdopieciu czyms w MS-DOSie takie parametry uzyskalem;
Przy 840 obr/min
-air quantity 9kg/h
-engine temp 95 st C
-injection time 3,22ms
-relative throttle position 2,7 deg.
-air flow signal 1,3V
-spark advance 9,7 deg.
-air temp. 40st C
-O2 sensor signal 619mV
-intake air quantity 10kg/h
Przy obrotach 5550/min
-air quantity 90kg/h
-engine temp 103 st C
-injection time 3,88ms
-relative throttle position 12,5 deg.
-air flow signal 2,6V
-spark advance 9,7 deg.
-air temp. 39st C
-O2 sensor signal 693mV
-intake air quantity 27kg/h
Po czysczeniu sondy i wypaleniu jej palnikiem nic sie w zasadzie nie poprawiło Czy auto na zimnym dalej zmulone i nadal jakby objaw wypadania zapłonu.
Dziś do tego doszło jeszce falowanie obrotów
Czy po tych danych mozna dojsc do czegoś??
Jak to jest z czujnikiem połozenia wałka rozrządu?? Mog go odłączyc i w zasadzie jezdzić bez konsekwencji?? Nie ma wplywu na spalanie i kulture pracy silnika??
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
- czujnik Halla w M1.5.5 pomaga ECU szybciej zdeszyfrować położenie 1 cylindra.
- odłączenie jego na stałe skutkuje tym że podczas rozruchu ECu musi zobaczyć dwa pełne obroty wału korbowego zanim się zdecyduje który cylinder jest pierwszy.
- czyli dla właściela auta grozi to 0.5 sekundowym kręceniem rozrzusznika dłużej.
- parametry tekstowe jakie podałes dla auta sa poprawne.
- dla tego ECU M1.5.5 nie stosujemy trybu tekstowego szczególnie dla MAF-a oraz sondy lambda, to są procesy dynamiczne, statyka tutaj nie niesie żadnej informacji.
- wykres graficzny pokazuje jaki był trend temperatury, jak diagnosta krecił gazem , jak silnik wkrecał sie na obroty, jak MAF oddawał przebieg narostu przepływy powietrza w kanale ssącym.
- grafika sondy lambda podaje czy sonda dobija do zera, jak wyglada tick temperatury po wyłączenie wentylatora, czy sonda nie jest za leniwa w stosunku do obecnym obrotów.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Własnie z kolega tylko takim sprzetem dysponujemy. Na dniach znów próbowałem się połączyć z unidiagiem kolegi laptopem ale jakies dziwne błędy z portami wyskoczyły i nic z tego nie wyszło. Dzisiaj wyjąłem świece bo zaniepokoiło mnie dziwne bujanie na obrotach. Okazało się ze połowa świec była w zasadzie praktycznie czarna a połowa rudo brązowa. Wyczysćiłem je własnie i za chwile zamontuje. zobaczymy czy coś pomoże. Jezeli nie to przeczyszcze przepustnicde
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
Majka
Powyżej 1200 obr. sondy działały prawidłowo – korygowały.
Co rozumiesz przez działały prawidłowo-korygowały?. Jakieś wykresy, odczyty?
Testy były wykonywane kilka razy, zgodnie z procedurami.
Pojawiła się nawet teoria, że ze względu na fakt – że JTS na jałowym pracuje na ubogiej mieszance to ma tak być – i że wtedy ECU olewa sondę i sam z map ustala taki skład mieszanki, bo inaczej sondy by korygowały skład i mieszanka nie byłaby zubożona.
Teoria ta już kiedyś pojawiła sie na necie, niestety bzdurna. Ecu lambdy olewa gdy nie nagrzane (czyli standard). Na moje ktoś kiedyś pomylił, jałowy z niedogrzanym i info poszło w świat, a że mało testerów jtsa bajki powstają i ludzie zwalone sondy tak tłumaczą.