Strona 14 z 15 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 145

Temat: Gdzie sa te konie ?

  1. #131
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - interfejs wyglada na dobry, taki jak nasze forumowe tylko nie ma przełączników.
    - jak po przeczytaniu jest pustka w głowie, to zaczynamy czytanie od od poczatku.
    - interfejs bedziesz miał na USB, notebook tylko ma USB ( wyjątek DEL na polski rynek, ma dwa COM-y ), każdy program diagnostyczny obsługuje USB oraz port COM.
    - i w czym jest jeszcze problem ?
    - Unidiaga nie polecam na początek nauki, ma zbyt wiele blędów w plikach definicji.
    - Alfadiag jest raczej dedykowany i obsługuje dość dobrze M1.5.5 , czyli 156 TS, nasze auta.

    @JTS pod-forum
    - a czy wasze sondy lambda nie są czasem szerokopasmowe czyli obsługują parametr składu mieszanki od 1:35 do 35:1 ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #132
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    @JTS pod-forum

    Dance1, bubu321 – dzięki. Info o tym, że widziałeś JTSy, w których tak nie było stanowi dowód empiryczny. Biorę pod uwagę, że informacja, której mi udzielono w ASO była po to, żebym się wreszcie odczepiła. Nie pierwszy to raz i nie ostatni, niestety. Dlatego wracam na testy w piątek. Dance1 – w ASO byłam raz, korzyść taka, że dostałam info o tym open loop.

    Tak, zdaje się bubu321, że to wszystko inaczej działa i ze smutkiem stwierdzam, że nie mogę tego rozgryźć. Doczytałam, że starsze silniki pracujące na ubogo w pewnym zakresie rpm pracowały w open loop, ale nowe już nie – pracują w lambda closed loop i mają możliwość pracy na ubogiej. Zdaje się, że moja bujna wyobraźnia dobudowała ideologię do złej tezy. Tylko, że myślałam, że te sondy szerokopasmowe stosuje się po to, żeby umożliwić pracę na ubogiej mieszance, a nie po to, żeby one o tym decydowały. Tak sobie myślałam. Sterownik zmienia tryb pracy closed – open i coś powoduje, że on wchodzi w taki czy inny tryb. I tak dalej zapytam może głupio - że może jak nie ma błędów lambda – o braku ogrzewania, problemami z napięciem, etc… to może nie problem w niej jako urządzeniu, tylko właśnie w jej sterowniku, że on się nie przełącza w inny tryb. Dalej – czy brak kontrolek, błędów nie może świadczyć, że coś się dzieje – jakieś sygnały zakłócające podprogowe, nie rejestrowane przez ECU, a jednak zaburzające pracę niektórych w sumie sprawnych urządzeń?

    To muszę o coś zapytać wprost czy spadki napięcia, za małe napięcie, a może i jego brak mogło powodować taką sytuację, że sterownik zgłupiał lub sondy nie mogły zmieniać napięcia? Bo teraz objawów nie ma szczerze mówiąc, ustały po naprawie alternatora, wymianie regulatora napięcia oraz akumulatora. Z tym do 1200 rpm to było tak, że rzeczywiście dodanie gazu powyżej 1200 rpm powodowało, że silnik już równo pracował. No i zmieniał się skład mieszanki, zarówno na examinerze, jak i w teście spalin. Dziwne.

    Nic pojadę na testy i zobaczymy jak jest teraz, gdy nie ma objawów. Aż się boję
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 20-05-2010 o 06:38

  3. #133
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - 156 TS to rozgryzłem prawie do końca, bo mam pod reką.
    - JTS nie mam pod reką to trudno dewagować o jego pracy i parametrach ECU.
    - byla taka mała teoria na tym forum że grzanie sondy lambda zakłoca odczyty przez ECU, pomiar oscyloskopowy pokazał że ECU zasila grzanie sondy impulsami PWM a odczyty są w momencie stabilnego poziomu grzania, nie w czasie przełączania sygnału.
    - szkoda może w koncu ktoś rozbierze parametry odczytywane pzez Alfadiaga i poda jakie wartości są poprawne.
    - tak jak w 156 TS mamy "analize spalin" bez potrzeby podłączania analizatora spalin tak chyba jest i w JTS-ie, tylko trzeba to odkryć.
    - jest jedna wątpliwość czy aby autor programu dobrze oprogramował ten model.
    - np. autor TS diag miał alfę 145 i ten program pokazywał wszytkie parametry dość dobrze,
    , autor alfadiaga chyba miał 156 Ts na początek bo tu program działa dobrze opócz podawania autora upgradu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #134
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Witam, podepne sie pod temat - otoz w mojej Alfie brakuje mocy. Jak pisalem w watku z rekordami predkosci udalo mi sie rozpedzic maksymalnie do 196km/h, a katalogowa predkosc maksymalna to 216 km/h (156 2.0 TS Selespeed). Probowalem tez nagrac filmik w trakcie przyspieszania 0-100 - wyszlo kiepsko, bo na oko 13s.

    Wczoraj i dzis zrobilem pomiary AlfaDiagiem, wizualizacje logow zamieszczam ponizej. Wydaje mi sie, ze mam padnieta przeplywke? A moze to lewe powietrze? Co Wy na to?

    MAF
    lambda1
    injection time / advance angle
    FRA / TRA

    Pomiary robilem AlfaDiagiem 3.1, 3.3 sie non-stop rozlaczal. Pomiary robione byly bez resetowania parametrow adaptacyjnych.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 17-07-2010 o 14:10

  5. #135
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - fajna wizualizacji, czym to było robione ?

    - lewe powietrze powinno dać wieksze injtime, tak jest w 156 TS, tutaj jest inne ECU.
    - MAF widać że nie może dać więcej.
    - dla sondy lambda robimy pomiar po ticku temperatury, czyli jak temperatura zjezdza z 98 do tych 75 st C.
    - wtedy widac, czy przebieg dobija do zera, czyli < 0.092 V.
    - podaj jeszcze jakie to było ECu i może logi z alfadiaga.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #136
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Dziekuje za zainteresowanie tematem. Wizualizacje robilem w OpenOffice, a potem PrintScreen ECU to prawdopodobnie Bosch Motronic ME 3.1 (AlfaDiag laczy sie z nim tez jako ME 1.5.5, ale na wykresach sa wtedy jakies bzdurne wartosci). Logi za chwileczke zalacze.

    Edit:
    Zalaczam diagnoze sondy wykonana 3 minuty po tej w poprzednim poscie. Miedzy pomiarami silnik pracowal na biegu jalowym, logowalem wtedy jakies inne parametry. Chyba jest swiezo po ticku temperatury, bo w pliku lambda1 temp. koncowa to 87 st., a na poczatku drugiego pomiaru jest to 81 st.
    Dodatkowo dolaczam zrobiony dzis test otwarcia przepustnicy (bieg jalowy, pedal w podloge) oraz porownanie pracy sondy na biegu jalowym i przy lekkim dodaniu gazu.

    lambda2
    tva
    lambda_gaz

    Ponadto dzisiaj wykonalem trzykrotnie performance run z alfadiaga. Nie sadze, zeby ten test byl dokladny ale moze da sie z niego cos wywnioskowac.

    Cytat Napisał 1
    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <VehiclePerformanceRun xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
    <Vehicle>dzialka1</Vehicle>
    <Notes />
    <SixtyFootTime>2.6608189482951494</SixtyFootTime>
    <ThreeThirtyTime>7.6507878778487264</ThreeThirtyTime>
    <EighthMileTime>11.718608801320244</EighthMileTime>
    <EighthMileSpeed>62.101826600249062</EighthMileSpeed>
    <ThousandFootTime>15.294228965671081</ThousandFootTime>
    <QuarterMileTime>18.7464549088375</QuarterMileTime>
    <QuarterMileSpeed>60.906492727291905</QuarterMileSpeed>
    <SixtyMphTime>10.885494513214695</SixtyMphTime>
    <TwentyMeterTime>2.8140624122250673</TwentyMeterTime>
    <OneHundredMeterTime>7.6232773507770082</OneHundredMeterTime>
    <TwoHundredMeterTime>11.676136075684086</TwoHundredMeterTime>
    <TwoHundredMeterSpeed>99.032729000787256</TwoHundredMeterSpeed>
    <ThreeHundredMeterTime>15.130592611492643</ThreeHundredMeterTime>
    <FourHundredMeterSpeed>98.4000015258789</FourHundredMeterSpeed>
    <FourHundredMeterTime>18.660822563589903</FourHundredMeterTime>
    <OneHundredKphTime>12.109374403952037</OneHundredKphTime>
    </VehiclePerformanceRun>
    Cytat Napisał 2
    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <VehiclePerformanceRun xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
    <Vehicle>dzialka2</Vehicle>
    <Notes />
    <SixtyFootTime>2.2802219583544194</SixtyFootTime>
    <ThreeThirtyTime>7.3116500228965124</ThreeThirtyTime>
    <EighthMileTime>11.482314918695948</EighthMileTime>
    <EighthMileSpeed>61.046349699901739</EighthMileSpeed>
    <ThousandFootTime>15.078057050159567</ThousandFootTime>
    <QuarterMileTime>18.094444114262465</QuarterMileTime>
    <QuarterMileSpeed>75.435498523213738</QuarterMileSpeed>
    <SixtyMphTime>11.322994513214695</SixtyMphTime>
    <TwentyMeterTime>2.4309329087724381</TwentyMeterTime>
    <OneHundredMeterTime>7.283391958959931</OneHundredMeterTime>
    <TwoHundredMeterTime>11.439321055006856</TwoHundredMeterTime>
    <TwoHundredMeterSpeed>97.4822101960074</TwoHundredMeterSpeed>
    <ThreeHundredMeterTime>14.921789700301538</ThreeHundredMeterTime>
    <FourHundredMeterSpeed>121.20000457763672</FourHundredMeterSpeed>
    <FourHundredMeterTime>18.025138765755131</FourHundredMeterTime>
    <OneHundredKphTime>12.536457671057818</OneHundredKphTime>
    </VehiclePerformanceRun>
    Cytat Napisał 3
    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <VehiclePerformanceRun xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
    <Vehicle>dzialka3</Vehicle>
    <Notes />
    <SixtyFootTime>2.3993640643892062</SixtyFootTime>
    <ThreeThirtyTime>7.4567142483379021</ThreeThirtyTime>
    <EighthMileTime>11.689684522881832</EighthMileTime>
    <EighthMileSpeed>60.336926542833915</EighthMileSpeed>
    <ThousandFootTime>15.329601267382238</ThousandFootTime>
    <QuarterMileTime>18.521219652174715</QuarterMileTime>
    <QuarterMileSpeed>65.616781392547608</QuarterMileSpeed>
    <SixtyMphTime>11.675070061893226</SixtyMphTime>
    <TwentyMeterTime>2.5477552126332141</TwentyMeterTime>
    <OneHundredMeterTime>7.4282264446378736</OneHundredMeterTime>
    <TwoHundredMeterTime>11.646156573602614</TwoHundredMeterTime>
    <TwoHundredMeterSpeed>96.313870625392482</TwoHundredMeterSpeed>
    <ThreeHundredMeterTime>15.171011364832344</ThreeHundredMeterTime>
    <FourHundredMeterSpeed>105.60000610351563</FourHundredMeterSpeed>
    <FourHundredMeterTime>18.441583293141207</FourHundredMeterTime>
    <OneHundredKphTime>13.005207671057818</OneHundredKphTime>
    </VehiclePerformanceRun>
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 17-07-2010 o 23:34

  7. #137
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - test performance run to raczej tylko dla porównania, pisał ktos na forum ze ten test daje rózne wyniki.
    - injtime troche za duzy, może klima była właczona albo wynik słabnącego MAF-a.
    - na wykreasie MAF widac że pierwsze dodanie gazu daje niższe obroty ale przepływ większy.
    - co raczej świadczy o kończącym sie czujniku powietrza.
    - a odczułeś wypadanie zapłonu, bo tego wypadania, przerywania na wysokich obrotach nie widac na wykresie MAF - injtime, chociaz max obroty to prawie 7183 obr.
    - wykres MAF powinien być na poziomie 480 kg/h.
    - o TRA , FRA trudno cos powiedzieć, bo to inne ECU.
    - sonda lambda dobija do zera po ticku temperatury, co powinno dawać duzy dodatni parametr TRA, tutaj tylko 215, może to i duży dla tego ECU.


    --

    --


    --

    --

    --


    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-07-2010 o 09:33
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #138
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - injtime troche za duzy, może klima była właczona albo wynik słabnącego MAF-a.
    Klima jest wylaczona - pekl mi przewod. Gotuje sie w tych upalach - juz kilku kolegow sie dziwilo, czemu siedze w czarnym aucie w pelnym sloncu. A przeciez logi zrobic trzeba

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a odczułeś wypadanie zapłonu, bo tego wypadania, przerywania na wysokich obrotach nie widac na wykresie MAF - injtime, chociaz max obroty to prawie 7183 obr.
    Nie wydaje mi sie, zeby zaplony wypadaly. Po przygazowaniu auto wkreca sie na obroty zwawo i rowno, az do odciecia. Odcinka odcina, slychac wtedy charakterystyczny dzwiek, jakby chwilowe przerywanie pracy silnika. Ale to chyba ok?

    Strasznie rzezi mi tez czujnik elastyczny - czy on moze powodowac spadek mocy? Dodam, ze nie jest okopcony (przynajmniej z zewnatrz). Przejechalem sie dla porownania Panda 1.3 MultiJet i wydaje mi sie, ze ciagnie podobnie jak Alfa. A moc ma przeciez przez pol...
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 18-07-2010 o 10:57

  9. #139
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to tylko na razie przepływomierz do wymiany lub na testy do podmiany z innego auta.
    - testowałem przepływomierz firmy WRC III i dość dobre ma osiągi ale cena nie jest rewelacyjna w stosunku do oryginału, cena 169 zł z transportem.
    - czesto użytkownicy skarzą się, że po wymianie przepływomierza w krótkim czasie musieli wymienić sondę lamnbda.
    - łącznik elastyczny może dawac problemy z sonda lambda oraz z parametrami adaptacyjnymi.
    - ale jego uszkodzenie daje ciekawe efekty dzwiekowe.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #140
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Moj lacznik brzmi (i wyglada) tak:
    watek z lacznikiem

    Ile mniej wiecej kosztuje oryginal? Czy jest to BOSCH tak jak w 156 2.0 TS z reczna skrzynia? Czy kolega uwaza, ze warto nabyc przeplywomierz firmy WRCIII?

    Niestety chyba bede musial kupic nowy, bo nie widuje w okolicy Alf 156, a z wlascicielami jest jeszcze gorzej

Podobne wątki

  1. Uciekające konie Alfa 147 1.6 TS 120 KM ...
    Utworzone przez KRYTOL36 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 22:13
  2. [156] konie uciekły spod maski i poszły sobie w las
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-10-2008, 17:56
  3. Pytanie gdzie gdzie i u kogo zrobić rozrząd w Wielkopolsce
    Utworzone przez redzi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 13:47
  4. [145] Gdzie te konie...?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 29-01-2008, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory