Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: problem z chłodnicą, alfa sie grzeje.

  1. #1
    heela
    Gość

    Domyślnie problem z chłodnicą, alfa sie grzeje.

    Witam wszystkich alfamaniaków!
    To mój pierwszy post tutaj, bo (odpukać) pierwszy poważniejszy problem z alfą. No więc przejdę od razu do rzeczy bo troche tego jest:
    Jadąc autostradą silnik zaczął się niebezpiecznie grzać, odczekalismy 30min -1h az wystygnie, zaczelo padac i sie zrobilo zimniej i ruszyłam w dalsza droge juz bez problemu. jadąc po miescie generalnie nic sie nie dzialo, ale problem powtórzył sie znowu na trasie.
    Jestem w hiszpanii i sama niewiele potrafie zrobic z autkiem , ale pojezdzilam po różnych warsztatach i oczywiscie w kazdym mówią co innego. pierwsze padło na Midasa, tam stwierdzili ze nalezy wymienic wszystko od chlodnicy przez wiatrak po termostat i naprawa bedzie kosztowac 400 - 800 euro...
    w następnym małym serwisie, powiedzieli ze należy wyczyścić chłodnice i jest to koszt okolo 200-300 euro ale że w sumie nie wiedzą czy to to napewno. pokazał mi tylko na chlodnice i tam gdzie jest taka plyta odpadaja jakies male czesci...
    w trzecim powiedzieli ze chlodnica i termostat działa ale że wiatrak sie nie włacza, byl przepalony bezpiecznik w tej czarnej skrzyneczce z napisami fan. i że to jest jakis elektryczny problem i musieli by sprawdzic wszystkie polaczenia ale tez nie sa pewni. aha no i że jak puszcze klime na maxa ciepło to działa wiatrak i nie ma problemu (rzeczywiscie, teraz tak jezdze i nie ma problemu, ale nie bylam na trasie jeszcze)
    w czwartym i ostatnim (ktory polecila mi znajoma) tez powiedzieli ze nalezy chlodnice wyczyscic. pokazali zbiorniczek wody do chlodnicy ktory jest od srodka caly ubrudzony jakas czarna mazia (olejem?) no i to czyszczenie tez powiedzieli max 300.

    no i teraz niewiem, czy widzac kobiete, na polskich blachach mogą mi wszystko powiedziec...

    co radzicie? ile takie naprawy moglyby wyniesc w polsce? czy jest szansa dojechac do polski (nocą bo chlodniej?), czy to niebezpieczne? czy moze sprobowac jeszcze w serwisie alfy, co mi powiedzą (ale boje sie ze tam koszty moga byc jeszcze wieksze).
    Bardzo prosze o pomoc, bo czuje sie lekko skołowana. A za jakies 3 tygodnie musze i tak wracać do polski.

    pozdrawiam

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    W sumie co mi można doradzić.Każda z tych diagnoz może być trafna.Ja osobiście wywalił bym termostat i tak jezdził do powrotu.Ale to pod warunkiem,że rzeczywiście wiatrak działa.W trasie jak zacznie podskakiwać temperatura wyłącz klimę i niestety daj na maxa ogrzewanie.Ale myślę,że sama klima powinna wystarczyć.Ciekawe skąd ta maż w zbiorniczku.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał heela Zobacz post
    ..c. pokazali zbiorniczek wody do chlodnicy ktory jest od srodka caly ubrudzony jakas czarna mazia (olejem?)...pozdrawiam
    Do wymiany to masz ale pewnie uszczelkę pod głowicą
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    heela
    Gość

    Domyślnie

    @piotriix - a ile można by bezpiecznie tak jezdzic?

    @Maciek-156 - ile by kosztowała (mniej więcej) wymiana uszczelki pod głowicą w polsce?

    pozdrawiam

  5. #5
    roman
    Gość

    Domyślnie

    a niemasz zapchanej hlodnicy? przy jakich szybkosciach podskoczyla ci temperatura?. a ta czarna maz to jak maciek 156 napisal uszczelka pod glowica mialem kiedys podobnie w vw polo.

    pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Jedź do serwisu i naprawiaj, bo zajedziesz samochód i będzie trzeba wydać kilka tysięcy...

  7. #7
    heela
    Gość

    Domyślnie

    aha, przypomnialo mi sie jeszcze odnośnie tego zbiorniczka na wode, że mechanik powiedział że on jest brudny od środka, ale że woda wydaje sie czysta. nie wiem czy to ma znaczenie jakieś ale piszę w razie czego.

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    Rozumiem,że problemem jest duża ilość kasy wydana na naprawę bez gwarancji trafności.Jeżeli płyn jest czysty a nie ma innych objawów uszkodzenia uszczelki tzn.spaliny w płynie, wywalający płyn ze zbiorniczka, w silniku zamiast oleju emulsja /kawa z mlekiem/ to grzenie się silnika może być spowodawane np.zatkaną chłodnicą lub przyciętym termostatem/o innych możliwościach może powie Maciek bo tego dużo jest/.
    Wyjęcie termostatu w tych warunkach w jakich teraz jeżdzisz nic negatywnego nie zrobi .Wentylator jak jest sprawny powinien sam się załączyć .Klima jak jest włączona generuje bardzo duże ilości ciepła wprost na chłodnicę a ta nie wyrabia .Proponuje na zimnym silniku porządnie wężem umyć chłodnicę .Może jest poprostu zawalona owadami i błotem.
    Jeżeli w trasie po wyjęciu termostatu i wyłaczeniu klimy temperatura nie będzie rosła powyżej 90 st C to jazda jest w miarę bezpieczna ale jak będzie rosła niestety czeka cię naprawa.Czego? to nie wiem.Podajesz zbyt mało informacji
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Zacznij od tego, żeby wylać stary, brudny płyn, zalać układ środkiem czyszczącym. Następnie nalej czerwonego Paraflu UP (w proporcji 1:1). Układ musi się odpowietrzyć.

    Masz 3 tygodnie, więc będzie czas na obserwacje.

    Jeśli płynu lub oleju przybywa/ubywa, to nie rób powyższego, bo padła uszczelka, a to już nie taka prosta naprawa.

  10. #10
    heela
    Gość

    Domyślnie

    zrobilam dwa zdjecia: jedno to jak wyglada pojemniczek na wode a drugie od bezpiecznika ktory sie spaliłł i według czarnej pokrywki jest to 'heater diesel'.
    olej nie jest kawa z mlekiem i generalnie ani oleju ani wody nie ubywa. w weekend bede robic testy z myciem i odlaczaniem termostatu.
    wielkie dzieki za dotychczasową pomoc!!

Podobne wątki

  1. alfa 159 .. 1.9 jtdm PROBLEM Z ODPALENIEM I SIE MOCNO GRZEJE (150 STOPNI)
    Utworzone przez delvil12316 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 06-06-2016, 08:42
  2. Problem z temperaturą - grzeje się
    Utworzone przez krynio w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 12:20
  3. SILNIK SIĘ GRZEJE ale nie chłodzi i znowu problem!
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-05-2011, 00:10
  4. Problem z chłodzeniem. Grzeje sie!
    Utworzone przez dimitr87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-05-2010, 13:43
  5. Problem z chłodnicą w 156
    Utworzone przez optiv2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 16:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory