Sprawdzałem w swojej alfie wpływ przestawienia rozrządu o jeden ząbek na każdym wałku osobno ,wpływ na moc minimalny ,wyrażny spadek obrotów po włączeniu klimy.
pawel164
dokładając do przestawienia wałka jeszcze zle wyregulowane zawory to wtedy spadek mocy będzie zauważalny. Rozrząd ustawia sie na znakach
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Jeśli patrzeć na znaki to faktycznie, jest przestawiony rozrząd o jeden ząbek. Prawdopodobnie klawiatura jest do regulacji, na wolnych obrotach słychać zawory jak pukają.
Mam jeszcze pytanie. Jaki powinien być luz na zaworach, wydechu, ssania?
Jak wyregulować luz na zaworze ssącym, bo na wydechu widzę że nie będzie problemów?
Pod szklankami ssącymi są płytki (pastylki regulacyjne) które trzeba dobierać do potrzebnego wymiaru i tu jest problem ( trzeba mieć płytki ) trzeba również rozpiąć rozrząd i zdemontować wałki po wcześniejszym zmierzeniu luzów. Ssące ustawić 0.40 wydechy 0.30 w książce są podane większe luzy ale ja radzę ustawić ciaśniej
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Zawory w 3,0 12v dolot 0,45 regulowałem zawory w kilku silnikaćh i nigdy doloty nie wymagały regulacji wydech 0,25 izwróć uwage na szklanki zwykle jakaś jest wyklepana łatwo się je wymienia po naciśnięciu sprężyny zaworu
pawel164
Wymieniłem pasek i rozrząd ustawiłem. Luz na zaworach wydechowych nie wymagał regulacji, ale nadal klepie:/ Najgorsze jest jednak to że autko nie odzyskało mocy. Choć ciśnienie na tłokach prawdopodobnie wzrosło, bo teraz nie mogę przekręcić kluczem wału korbowego. Dokładny pomiar ciśnienia postaram się zrobić jutro. Jednak bardzo martwi mnie ten brak mocy. Powoli tracę nadzieje na uratowanie tego motoru. Na wszystkich cylindrach pracuje, ale zauważalne są drobne zakłócenia w pracy na wolnych obrotach. Może ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny, usterki.
No a takie podstawowe rzeczy jak cisnienie paliwa, stan swiec i przewodów w/s, filtr powietrza itp sprawdzałeś już? Co dokładnie rozumiesz przez brak mocy, tzn nie wkręca się do konca na obroty, wkręca tylko na postoju, zamula w pewnym zakresie?
Inna opcja to komputer w trybie awaryjnym powoduje zmianę kolejności zapłonów i uśrednienie parametrów, powodem są błędy któregoś z czujników a skutkiem zmniejszone osiągi, ale da się jeździć normalnie. Może po przestawieniu rozrządu profilaktycznie zresetuj kompa- mimo ze musiałes go od masy odpiąć na kolektorze, to moze ją brać w kilku innych jeszcze miejscach-profilaktycznie więc odepnij aku na chwilę na zimnym silniku i potem zagrzej na postoju do włączenia wentylatora.
Ewentualne błędy możesz odczytać albo w serwisie, albo z kontrolki, może taką masz a jak nie to montaz i spis błędów tutaj :
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...nic_1_7_a.html