Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: problem z chłodnicą, alfa sie grzeje.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    zbiorniczek mam bardziej brudny niz Ty wiec tym bym sie nie przejmowal, odpal silnik i jak sie zacznie nagrzewac sprawdz czy wszystkie weze robia sie cieple przy chlodnicy z tym ze bedziesz musial go troche przytrzymac na obrotach zeby sie zagrzal. Zobaczysz czy wlaczy sie wentylator i tak wykluczysz kilka opcji. Jesli za przeczyszczenie chlodnicy krzycza 300 euro to za 150e w polsce kupisz nowa... a za wysylke zaplacisz 20 ... wiec wiadomo co lepsze powodzenia
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Słuchaj ksiezniczko
    Jak dla mnie to uszczelka jest ok. Kiedys w 166 podobnie sie dzialo. wymieniłem pompe termostat czujnik itd okazala sie chłodnica. Zaczeła sie rozsypywac. Podobnie dzieje mi sie teraz w 156
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  3. #13
    roman
    Gość

    Domyślnie

    Rok temu wymienilem chlodnice w mojej 156 bo stara sie rosypala (typowe dla 156) ale nigdy mie mialem czarnego nalotu w zbiorniczku. nie widzialem jeszcze czegos takiego zeby rozkladajoca sie miedz pozostawila czarna maz w zbiorniczku. jasny nalot jest normalny...

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Witajcie, podlacze sie pod temat z zapytaniem ,czy to normalna temperatura . Bella grzeje sie do okolo 90 C ,chociaz nie ma korkow ,nie deptam tez mocno ,kiedy wyjade za miasto temperatura dalej stoi no okolo 90 C i nie chlodzi sie nic, a nawet potrafi dojsc na 100 C i wiecej ,nie dochodzi nigdy do 110 C .Dodam ze nie obciazam silnika extremalnie ,max V to 110 - 120 km/h a temperatura ponad 90 C ,tak jak pisalem nawet 100 i lekko ponad 100 C ,mam nadzieje ze to normalne ,aha i jechalem na klimie ,moze to jest powod ,ale bez klimy tez caly czas jest 90 i lekko ponad 90 C...pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    czy to normalna temperatura
    Musisz pojeździć z laptopem i dokładnie porównać temp na wskaźniku kabinowym oraz na komputerze.

    Ew. sprawdź czy na termostacie nie ma wybitej temperatury jego otwarcia. M-Jet'y mają nieco niższe parametry, czego w przypadku wielu zamienników nie uwzględniono, co mogłoby być ewentualnym powodem przegrzewania silnika.

    PS. Pamiętaj, że diesla NIE WOLNO PRZEGRZAĆ!

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Czyli mam rozumiec ze nie jest to normala temperatura ? Jestem przed symiana rozrzadu ,jutro wymieniam ,wiec i pompe wody wymienie ,moze pomoze ,mysle tez o nowym termostacie ,koszta niewielkie a nie zaszkodzi...

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Ja bym wolał zainwestować 40zł w kabelek diagnostyczny (ten niebieski z allegro połączy się bez problemu z Twoją Alfą), który pewnie nie raz się przyda.

    Na temat temperatur Maciek-156 już tu prawie książkę napisał
    Silniki JTD
    I bieg 92C
    II bieg 94C
    Termostat
    temperatura otwarcia 78-82C
    temperatura pełnego otwarcia: 86-90C
    Sprawdź też płyn chłodniczy. Może roztwór jest niewłaściwy. Jaki masz płyn? Czerwony? Jeśli nie to przy wymianie rozrządu niech przepłukają układ środkiem czyszczącym i zaleją właściwy płyn, czyli Paraflu UP (koncentrat 1:1 i nie inaczej).
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 06-06-2010 o 15:04

  8. #18
    heela
    Gość

    Domyślnie

    witam po dlugiej nieobecności!
    niemialam wczesniej czasu popróbować auta, ale wczoraj w nocy poczyniłam pewne obserwacje i prosze o konsultacje! wyczyscilam chlodnice z zewnatrz szlaufem ale nie wylaczylam termostatu. i wypuscilam sie na droge, jezdzilam spokojnie (obroty 2000-2500-3000) i sie nie nagrzewal. nie przekraczal 90st. po kilkudziesieciu minutach przy jezdzie 120-130 przekroczyl 90 st. i nagle wlaczyl sie nawiew ( na desce byl wylaczony (0) i przekrecony na zimne. wtedy auto zaczelo sie powoli nagrzewac i wychodzic po za 90st. przekrecilam galke na cieple powietrze, dmuchalo cieplem bardzo mocno i temp spadla ponizej 90st.
    czemu wlaczyl sie nawiew mimo ze byl na 0? co radzicie??
    pozdrowienia!

    ps aha i na akumlatorze zauważyłam czarna maź ktora wszyscy mechanicy zignorowali wczesniej.
    ps2.jak stanelam gdy bylo okolo 100st. wiatrak nie dzialal. innego dnia sie wlaczyl.
    Ostatnio edytowane przez heela ; 14-06-2010 o 08:59

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Wiatrak musi być w 100% sprawny i nie pisz bzdur, że naprawa to kilkaset euro.

    Ja już mam dosyć tej nieodpowiedzialności. Albo robią Cię w konia widząc, że nie kumasz bazy. Wówczas weź jakiegoś "tubylca" i niech da im te 20 eur za naprawę usterki.

    Nawet jedno przegrzanie diesla może spowodować, że za kilkaset kilometrów będzie nadawał się na szrot, czy tam do remontu.

  10. #20
    mihuvanstuff
    Gość

    Domyślnie

    panowie i panie xD a jak jeżdżę na klimie i cisnę często 160 140 itd to temp 100 stopni jest normalna ??

Podobne wątki

  1. alfa 159 .. 1.9 jtdm PROBLEM Z ODPALENIEM I SIE MOCNO GRZEJE (150 STOPNI)
    Utworzone przez delvil12316 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 06-06-2016, 08:42
  2. Problem z temperaturą - grzeje się
    Utworzone przez krynio w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 12:20
  3. SILNIK SIĘ GRZEJE ale nie chłodzi i znowu problem!
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-05-2011, 00:10
  4. Problem z chłodzeniem. Grzeje sie!
    Utworzone przez dimitr87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-05-2010, 13:43
  5. Problem z chłodnicą w 156
    Utworzone przez optiv2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 16:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory