Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Mam problem z układem zasilania:(

  1. #1
    milus86ukf
    Gość

    Exclamation Mam problem z układem zasilania:(

    Witam wszystkich Alfaholików. Posiadam Alfę Romeo 164 2.0 Turbo. Jest to 4-cyl. silnik rzędowy o pojemności skok. 1995 cm3Silnik 2.0i turbo ma dwa górne wałki rozrządu w głowicy, napędzane paskiem zębatym, osiem zaworów, blok odlewany z żeliwa, a głowice ze stopów lekkich, za zasilanie odpowiada elektroniczny wtrysk wielopunktowy Bosch LE2-Jetronic. Doładowanie zapewnia turbosprężarka Garrett T3 chłodzona wodą, wraz z chłodnicą międzystopniową i systemem overboost. Problem zaczyna się tu... (Teraz mała historia) Pewnego razu stałem Alfą czekając na kolegę chodziła na wolnych obrotach temperatura wzrosła mi do prawie 100stopni (coś mnie tknęło żeby cofnąć kawałek i zobaczyć czy coś nie kapie) gdy cofnełem do tyłu zobaczyłem na asfalcie dwie duże plamy od razu zgasiłem auto i przekręciłem kluczyk żeby chłodnica schłodziła silnik. Wysiadłem otworzyłem maskę no i zobaczyłem że pękł mi przewód od zbiorniczka wyrównawczego idący do silnika (dodam że to nie pierwszy raz). zaczekałem aż auto ostygło po jakimś czasie odpaliłem i chciałem przejechać kilkadziesiąt metrów bo tam przeszkadzało ludziom. Ale jadąc alfa dziwnie szarpała i gasła. na drugi dzień wymieniliśmy przewód i na jeździe próbnej problem się powtórzył szarpała i gasła. raz odpaliła jak stała w miejscu to chodziła ale gdy silnik się nagrzał zgasła. natomiast jadąc było tak że co raz gasła. Później w garażu grzebaliśmy troszki i odpaliła ale nagrzała się i pękł znowu przewód (wina słabego przewodu ale później założyliśmy porządny) Dziś skończyli mi remontować silnik miał do wymiany uszczelkę pod głowicą i miał słabą kompresję. Ale mamy znowu problem. Tym razem kręcąc rozrusznikiem zapala i od razu gaśnie co się z nią dzieje??? Czy ktoś jest w stanie pomóc i uratować to piękne autko??? Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Za pisanie w temacie "pomocy" dostaje się ostrzeżenia, tym razem tylko upomnienie
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 11-06-2010 o 09:18

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dyny164
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Berlin .... Chełm
    Auto
    1. 164 TS BIAŁA (BYŁA) 2. 164 ZIELONA (BYŁA) 3. 164CZARNA (byla).4.164ale na czesci.5 164V62.0TURBO
    Postów
    352

    Domyślnie

    zapytam mojego mechanika

  3. #3
    milus86ukf
    Gość

    Domyślnie

    Był bym wdzięczny. Mam takie wrażenie że może w jakiś sposób ona odcina paliwo czy coś... bo łapie prawie za każdym razem i za pierwszym razem odpala. ale czemu gaśnie???

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    lewe powietrze, może któryś przewód podciśnieniowy jest źle zaciśnięty
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  5. #5
    milus86ukf
    Gość

    Domyślnie

    Raczej to nie lewe powietrze wszystkie przewody po sprawdzane i nic paliwo też pompka podaje jest 3 atmosfery a jak kręci to nawet więcej

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    a nie świeci ci się kontrolka wtrysku??
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  7. #7
    milus86ukf
    Gość

    Domyślnie

    Nie nie świeci mi się żadna kontrolka. Jedynie to oleju ale to wiem bo czujnik jest i był zły... wczoraj zapaliła kilka sekund chodziła i zgasła. ale jak odpala się bez wciskania gazu to zapala a z gazem jest jakoś inaczej... już nie mamy pomysłu co tu robić czy do jakiegoś elektryka ciągnąć ją???

  8. #8
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    1.miedzy przednimi reflektorami masz przekazniki -2 szt! w czarnej obudowie- sprawdz ten który jest przekreślony czerwona linia - czesto sie przegrzewa i rozwiera pracą pompy.
    2.przepływomierz- a raczej płytka krzemowa przepływki
    3. imobiliser-
    najlepiej do kompa sie podpiac i przesledzic prace silnika

    ---------- Post dodany o godzinie 13:45 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:44 ----------

    podaj mi nr VIN sprawdze jaką masz wersje!

  9. #9
    milus86ukf
    Gość

    Domyślnie

    Witaj. Rafale mam dwie puszki czarne ale one są tak jakby przy reflektorach i wydaje mi się że to jest właśnie od świateł...??? Imobilisera nie mam mam goły kluczyk. A co do przepływomierza to jak go można sprawdzić??? Słyszałem że jak się odłączy przepływomierz to silnik powinien pracować może nie tak jak powinien ale powinien działać. A ona zapala i po 3 a nawet 5 sekundach gaśnie tak jak by jej paliwo odcinało po czym znowu można ją zapalić i tak samo się dzieje. Dodam że jak odpali to lecą białe spaliny. Ale ona zawsze chyba tak kopciła... Nr. vin później napisze. Ale na początku postu napisałem wszystko o silniku jest to uturbiona rzędowa 4. Rok produkcji mam wpisany 1996 ale tu na Alfaholicy pisali że to jest stara wersja alfy z 92-93 roku to jest link do tego jak pisali o moim autku
    http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...sja_164_a.html

    ---------- Post dodany o godzinie 14:03 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:41 ----------

    Nr. Vin. Zar164a2000252319

  10. #10
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Twoja wersja to;
    164 TURBO BZ.1987-1992- data produkcji Twojego egzemplaża to ; 07 1988r.
    Typ silnika to; 06476
    nr skrzyni biegów 8630340
    Kod wersji to;164A2B
    Wazna rzecz sprawdz sobie szczelnosc turbiny( układu chłodzenia)- jesli jest nieszczelna ,niema odpowiedniego cisnienia i czujnik zamyka ( wyłacza układ) praca mozlliwa tylko w trybie serwisowym.
    Pozdrawiam na razie tyle wiem

Podobne wątki

  1. [156] Problem z układem kierowniczym
    Utworzone przez Wierzba w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-11-2014, 10:52
  2. [159] Problem z układem kierowniczym.
    Utworzone przez tyburnkc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-04-2014, 15:19
  3. problem z układem chłodzenia
    Utworzone przez Pastor w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-09-2013, 22:55
  4. Problem z układem chłodzenia
    Utworzone przez limak89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-11-2012, 11:39
  5. Problem z układem zapłonowym(?)
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 19:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory