Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Wyciek oleju .....

  1. #1
    aristo
    Gość

    Exclamation Wyciek oleju .....

    Czytałem, że można diagnozować zużycie pierścieni na podstawie pomiarów oscyloskopem z czujnika spalania detonacyjnego. (uzytkownik bubu321 pisał)
    Na ile to wiarygodna informacja jak to diagnozować, czy to diagnoza skuteczna, gdzie się podpiąć zeby to zmierzyć?
    Moja alfa bierze olej 1l/600km, dymi słabuitko, jednak mam wyciek. Przy dojezdzaniu do skrzyzowania w srodku czuc olej (zaciaga spod maski). Silnik wilgotny, kapie z filtra oleju. Wymienie dzisiaj swiece na jednoelektrodowe NGK i uszczelnie silnik, uszczelka pod deklem plus ew. kolektory.
    Zobaczymy.

  2. #2
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Kapie z połączenia filtr-mocowanie czy z samego mocowania tego filtra?

  3. #3
    aristo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Kapie z połączenia filtr-mocowanie czy z samego mocowania tego filtra?
    Niestety jeszcze nie wiem dokładnie, olej kapie m.in. z puszki filtra, ale nie wiem gdzie jest źródło wycieku. Dzisiaj lub jutro będę się temu przyglądał.

  4. #4
    aristo
    Gość

    Domyślnie

    Postanowiłem zmierzyć sobie kompresję (przy okazji) silnik był dwie godziny po jezdzie, sprawdzane w upale, swiece były dosyć gorące jeszcze.
    wyniki :
    1 - 12.5
    2 - 4.5
    3 - 12.8
    4 - 12.5
    Dwie wykręcone świece dosyć ciemne. Nie jestem pewien że wyjęte z drugiego, ale domyślam się że tak.
    Co z tym robić , czy to może być uszczelka pod głowicą ? (nie mam problemów z płynem chłodzącym).
    Czy to głowica czy raczej dół silnika.Jak to sprawdzić ?
    Wymienia się pierscienie w komplecie czy tylko wymienić na drugim ?
    Czy ten silnik nadaje się do ratowania, czy szukać innego ?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    wg Twoich pomiarow masz silnik do remontu... zreszta to widac jaka jest roznica na 2 cylindrze. Pierscienie zmienia sie kompletami ale to nie wszystko , trzeba pomierzyc gladz cylindra czy sie nie zrobilo jajo itd... ja ratowalem kiedys silnik 900 w maluchu samymi pierscieniami i panewkami ale to zalezy jaki jest stan ogolny ww gladzi. Niech chlopaki cos dodadza od siebie. PS.swiece beda czarne prawdopodobnie od oleju ktory przepala
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    A jak silnik się zachowuje? nic o tym nie piszesz, jak chodzi na wolnych obrotach? czy masz problem z przyspieszaniem itp. sam pomiar może był żle wykonany przy pomiarze 2 go cylindra a robileś później próbę olejową?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Głowica chyba też będzie do remontu bo na 2. cylindrze taka kompresja to raczej tylko przy wypalonych zaworach.

  8. #8
    aristo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    A jak silnik się zachowuje? nic o tym nie piszesz, jak chodzi na wolnych obrotach? czy masz problem z przyspieszaniem itp. sam pomiar może był żle wykonany przy pomiarze 2 go cylindra a robileś później próbę olejową?
    Chodzi w miare równo, (na wolnych także), nieźle przyśpiesza, jakoś szczególnie nie kopci.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak na 2. cylindrze sprężanie 4,5 to nie może pracować za równo. No i pytanie, jak traktujesz slowa "w miarę" i "szczególnie" bo to każdy może swobodnie interpretować.
    To ja może obrazowo napiszę:
    - jak kiedyś miałem skodę do remontu, z której wydobywały się kłęby dymu jak z syreny (jeżeli jeszcze ktoś pamięta tę markę) to zużycie oleju było 1,0 l/100 km.
    A jak rozkręciłem ten silnik to nie mogłem uwierzyć, że on jeszcze w miarę równo chodził bo zawory wydechowe były wypalone, a w jednym tłoku była dziura.

  10. #10
    aristo
    Gość

    Domyślnie

    zamieszczam zdjęcia uszkodzonego tłoka.
    Tłok ma uzkodzenie pomiędzy pierwszym a drugim pierścieniem. Pierścień pierwszy i uszczelniający nieuszkodzony. Pierścień środkowy był popękany.

Podobne wątki

  1. [159] Wyciek oleju z czujnika ciśnienia oleju
    Utworzone przez SimonV w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-08-2015, 08:25
  2. [145] Wyciek oleju - zero oleju w silniku
    Utworzone przez daniel.zawada w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 23:03
  3. Wyciek oleju
    Utworzone przez emgiec w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 17:56
  4. [145] Wyciek oleju?
    Utworzone przez Mik3 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 14:34
  5. wyciek oleju
    Utworzone przez alfka156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2009, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory