Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Klima a temperatura silnika. Prędkościomierz

  1. #1
    Dylu
    Gość

    Domyślnie Klima a temperatura silnika. Prędkościomierz

    Witam szanownych alfaholikow. Przeszukiwałem to forum i znalazłem kilka podobnych przypadków ale nie dokładnie takich samych. Jadąc swoją alfą w te upały (30-35st.) przy włączonej klimie i prędkościach 120-130 km/h (nie próbowałem szybciej bo nie chce przegrzać silnika) zaczyna mi rosnąć temperatura silnika tak że wskazówka mija już 0 za 90 i przy 130 utrzymuje się tak za tym zerem. W korkach czy podczas jazdy 90-100 km/h jest normalnine- wskazówka trochę poniżej lub na 90st. Dodam, że wymieniałem termostat w zimie i płyn chłodzący jak i dwa oporniki w obudowie wentylatorów a same wentylatory działają normalnie. Czy winna jest chłodnica czy może pompa wody? We wtorek będę zmieniał rozrząd wraz z pompą wody i zobaczę czy to coś dało.

    czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

    A i jeszcze jedno ostatnio coś dziwnego dzieje się z prędkościomierzem. Niekiedy przy małych prędkościach lub przy hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła przestaje on działać. Obrotomierz działa normalnie. Co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Sprawny masz presostat w klimatyzacji - wentylatory pracują? Pewnie masz chłodnicę do wymiany dodatkowo
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Dylu
    Gość

    Domyślnie

    Presostat sprawny, wentylatory pracują. Na pierwszy rzut oka to chłodnica bo na dole lamelki są już w niektórych miejscach poniszczone z drugiej strony nie wydaje mi się żeby rozmiar tych zniszczeń powodował grzanie.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A jak jedziesz bez klimy to nie ma problemu z temperaturą?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dylu Zobacz post
    ... to chłodnica bo na dole lamelki są już w niektórych miejscach poniszczone z drugiej strony nie wydaje mi się żeby rozmiar tych zniszczeń powodował grzanie.
    Jak widać zniszczone lamelki to w ciemno możesz wymieniac chłodnice
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Identyczne objawy miałem u siebie, niestety wymiana chłodnicy. Sporo pracy lub wizyta u mechanika. Zamienniki nie są drogie. Teraz niezależnie od upałów i klimy jest u mnie 85 stopni i ani drgnie.
    Te lamelki mimo że "wyglądają", nie są już przytwierdzone do poprzecznych kanałów chłodnicy i nie odbierają od nich ciepła, dodatkowo podgrzewa ją chłodnica klimatyzacji. W ramach zabawnego testu upuściłem starą chłodnicę płasko na beton, efektem było wysypanie się 80% lamelek jak próchno z drzewa.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Dylu
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc, czeka mnie zamówienie chłodnicy.

    A co myślicie o prędkościomierzu?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Gdzieś już był ten problem poruszany, najczęściej powodem jest słabe smarowanie ośki wskazówki, musi chodzić idealnie gładko bo cewka ją poruszająca jest słabiutka i często nie pokonuje nadmiernych oporów. Rozbierz prędkościomierz i wpuść w gniazdo ośki kroplę oleju silikonowego lub maszynowego, powinno pomóc.
    Tylko nie pytaj jak to rozebrać tylko poszukaj, było na forum. Poza tym jak sprawnie trzymasz śrubokręt w ręku to dasz radę, nic skomplikowanego w tym nie ma.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #9
    Dylu
    Gość

    Domyślnie

    Spoko mam warsztat samochodowy w domu więc na pewno sobie poradzę

    Ale nie wiem czy rozebranie licznika coś da bo nie chodzi tu tylko o to, że prędkościomierz nie działa bo gdy on nie działa to też licznik kilometrów nie odmierza więc to chyba ie jest problem cewki.
    Ostatnio edytowane przez Dylu ; 25-07-2010 o 14:45

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2016, 20:32
  2. [159] Klima i Temperatura silnika przy -10st.
    Utworzone przez oookafarekooo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 27-01-2014, 20:29
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  4. [159] Klima w trybie AUTO i temperatura.
    Utworzone przez kocurr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 20:09
  5. klima i temperatura
    Utworzone przez melex9 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2009, 08:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory