Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Zepsuty przepływomierz? co z sondą?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poprzednio nie chciałem podawać poprawnego napiecia kalibracji MAF-a.
    - dla przepływomierzy firmy Bosch ten parametr wynosi 1.000 V +/- 0.020V
    - czyli MAF rozstrojony, jeśli to Bosch.
    - chinskie i inne podróbki, czasami przy takich napieciach kalibracji potrafią jeszcze pracować, chociaz ECU typu M1.5.5 nie pozwoli na zdanie testu odcięcia.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Dobra Bubu
    Zanim zadam TO pytanie to napiszę jeszcze, że właśnie wróciłem z 60km trasy, sprawdziłem TRA, i jak zawsze miałem TRA ujemne i to po minus 300-400tys, to teraz mam dodatnie i to 196000.
    Co się zmieniło przez noc? Jak zawsze było dużo za dużo na minusie, to teraz jest za dużo na plusie...

    I teraz TO pytanie:
    To co z tym przepływomierzem? Zwalony czy nie? Czy nie da się jednoznacznie odpowiedzieć?

    Mogę jeszcze zrobić jakies testy oprócz podmiany maf-a? gdzie zajrzeć co sprawdzić?
    Od jakiej innej marki pasują mafy lub wkładki - bo do alfy chwilowo nie mam dostępu.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:03 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:19 ----------

    A właśnie - to Bosch 0280 218 019.
    Wkładka u mnie to Bosch F00C2G2013.
    Grzesiekk powiedział mi, że wkładka powinna być F00C2G2030 lub F00C2G2044.

    A błędy standardowo 3:
    P1173
    P1172
    P0170
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Dzisiaj będę miał na krótko przepływkę. Co ja mam zrobić po zamontowaniu i co sprawdzić?
    Zrobić reset przepustnicy i parametrów adaptacyjnych, adaptację, potem test do odcięcia czy tylko przejechać się po prostu...
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie da sie jednoznacznie powiedziec czy MAF do kosza.
    - po tych blędach jakie sie pojawiają to tak, na 99.9 %.
    - podmienić MAf-a , potem reset parametrów adaptacyjnych i adaptacja na biegu jałowym.
    - resetu przepustnicy nie robić, reset parametrów adaptacyjnych wykonuje reset przepustnicy.
    - na biegu jałowym auto pali 2- 3 litry na godzinę, na trasie o wiele więcej.
    - podczas adaptacji robić zrzuty parametrów, sonda lambda, MAF, injtime, parametry adaptacyjne.
    - po zrobieniu adaptacji, należy wykonać test do odcięcia a w nim obroty, MAF napięcie, przepływność, injtime.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Bubu
    Po kilkukrotnym przeczytaniu postów z tego tematu, przypomniała mi się jeszcze taka kwestia:
    Po czym poznać, że została zrobiona adaptacja przepustnicy i że została zrobiona dobrze?
    Jaki parametr na to wskazuje?

    ---------- Post dodany o godzinie 20:20 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:13 ----------

    A właśnie - nie udało nam się wykręcić przepływomierza z alfy 1,9JTD - dodam przy okazji że jest dokładnie taki sam jak w alfie 2,0TS.

    Kurcze, nie wiem czy kupować nowy....
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post

    Kurcze, nie wiem czy kupować nowy....
    Niedziela tuż tuż ;] A po niej poniedziałek, wstrzymaj się z bólami jeszcze chwilę, dostaniesz na testy sprawny MAF jak obiecałem ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a czemu chciałeś wykręcić wkładkę, trzeba było poluzować dwie opaski i wyciągnąć MAf-a, tak jest przynajmniej w 156 TS.
    - zle zrobiony reset i adaptacja skutkuje zła wartościa parametru: Throttle Valve Angle.
    - jesli te czynosci były wykonane poprawnie, silnik krokowy jest dobry , nie ma zakleszczeń to ta wartość ustawia się na poziomie 2 - 4 stopni max.
    - zle zrobiona procedura nie do końca, gazowanie w czasie adaptacji, zakleszczenia, podciągnięta linka gazu, silnik krokowy zużyty to wartość wynosi około 30 - 40 stopni.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a czemu chciałeś wykręcić wkładkę, trzeba było poluzować dwie opaski i wyciągnąć MAf-a, tak jest przynajmniej w 156 TS.
    A bo mi się zdawało że obudowa MAF-a jest inna (zamocowany w na obudowie filtra). A te wkręty mocowania wkładki miały bolec w gwiazdce większej średnicy niż dziura w moim bicie.
    Jak zobaczyłem numer na Mafie (taki sam jak na moim) to się okazało że nie mam przy sobie klucza dziesiątki na kiju (maf jest mocowany trzema nakrętkami przez dwie blaszki do obudowy filtra), czas minął... i po podmianie...


    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Niedziela tuż tuż ;] A po niej poniedziałek, wstrzymaj się z bólami jeszcze chwilę, dostaniesz na testy sprawny MAF jak obiecałem ;]
    Grzesiu - boję się tylko jednej rzeczy. Na allegro jest prawie nowy (500km przebiegu), oryginalny MAF Boscha - jak go ktoś kupi...
    Zeby nie to, to wcale bym się nie pchlił tylko czekałbym spokojnie do poniedziałku. I bez tego MAF-A i bez alfy mam tyle roboty że nie wiem w co ręce wsadzić...
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Bubu
    Taką mam prośbę. Nie wkleił byś tu linka do zrzutu z alfadiaga na którym sonda pracuje prawidłowo? Bo już sam nie wiem czy to ma być płaskie czy ma tam być sinusoida (grzebień)? (Chyba lambda regulation row 1?)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a może cos podpowiesz w temacie " programowanie air-bagu "
    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-08-2010 o 19:01
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] Błędy związane z sondą lambda w TBi
    Utworzone przez Pilzner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-06-2014, 07:42
  2. 156 2.0JTS 04r problem z sondą P0135
    Utworzone przez pawelpawel w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2013, 16:58
  3. Problem z sondą Lambda
    Utworzone przez xsnailx w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 10:55
  4. Problem z sondą (duże spalanie)
    Utworzone przez Jax1991 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 21:02
  5. Co się dzieje z tą sondą ?
    Utworzone przez matt79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-09-2009, 12:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory