Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: Przekaźnik do wentylatora chłodnicy.

  1. #31
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Niczego to i tak nie zmieni bo temperatura silnika będzia taka sama przy pracującym wentylatorze jak i przy jego wyłączeniu więc chodzący wentylator nie chłodzi silnika jak obieg płynu jest zatrzymany
    Kolega mam nadzieję że się nie obrazi, ale z fizyką chyba trochę na bakier.

    Zatem definicyjnie :
    "Przewodzenie ciepła – proces wymiany ciepła między ciałami o różnej temperaturze pozostającymi ze sobą w bezpośrednim kontakcie. Polega on na przekazywaniu energii kinetycznej bezładnego ruchu cząsteczek w wyniku ich zderzeń. Proces prowadzi do wyrównania temperatury między ciałami. Ciepło płynie tylko wtedy, gdy występuje różnica temperatur, w kierunku od temperatury wyższej do temperatury niższej."

    A teraz łopatologicznie, na przykładzie - >
    Jeśli w silniku po zatrzymaniu obiegu płynu chłodzącego jest temperatura 95stp, a w chłodnicy w wyniku działania wentylatora po wyłączeniu silnika temperatura utrzymuje się na poziomie np 88stp - to zachodzi właśnie zjawisko przewodzenia ciepła, prowadzące do wyrównania temperatury, a co za tym idzie obniżenia jej wartości w silniku/bloku.
    Z tą myślą też zostało to wymyślone, stworzone czy zastosowane.
    Czysta nauka.

  2. #32
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Why_ka Zobacz post
    Z tą myślą też zostało to wymyślone, stworzone czy zastosowane.
    Czysta nauka.
    Jak zostało zastosowane ??????????????? jak właśnie z tego zrezygnowano bo to nie jest zjawisko mieszania się cieczy skoro one znajdują się w innych komorach a połączone są tylko niewielkimi rurkami to gdzie tu masz przenikanie się cieczy fizyku. Zrezygnowano z takiego wietrzenie chłodnicy przy wyłączonym silniku też dla bezpieczeństwa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Andrzej ja jak jeżdżę na wentylatorze i nawet trochę pomęcze silnik to temperatura utrzymuje się około 70-80stopni. Jestem też ciekaw przy ilu stopniach otwiera się u mnie termostat bo to troche dziwne bo wentylator potrafi mi schładzać auto do 70stopni przy dość agresywnej jeździe. Z tą moją przeróbką chodziło mi o to że jak mam temp ok 90stopni a chce mu troche depnać to po nie długim czasie było by ponad 100stopni a taka temperatura jest mniej bezpieczna bo olej od razu również się grzeje i robi się za rzadki.

  4. #34
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Andrzej ja jak jeżdżę na wentylatorze i nawet trochę pomęcze silnik to temperatura utrzymuje się około 70-80stopni. Jestem też ciekaw przy ilu stopniach otwiera się u mnie termostat bo to troche dziwne bo wentylator potrafi mi schładzać auto do 70stopni przy dość agresywnej jeździe. Z tą moją przeróbką chodziło mi o to że jak mam temp ok 90stopni a chce mu troche depnać to po nie długim czasie było by ponad 100stopni a taka temperatura jest mniej bezpieczna bo olej od razu również się grzeje i robi się za rzadki.
    To napewno masz usterkę w układzie lub w czujnikach bo temperatura powinna oscylować w granicach 90 st bez względu czy silnik jest pałowany czy też nie. 100 st nie jest niczym szczególnym dla silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #35
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Jak zostało zastosowane ??????????????? jak właśnie z tego zrezygnowano bo to nie jest zjawisko mieszania się cieczy skoro one znajdują się w innych komorach a połączone są tylko niewielkimi rurkami to gdzie tu masz przenikanie się cieczy fizyku. Zrezygnowano z takiego wietrzenie chłodnicy przy wyłączonym silniku też dla bezpieczeństwa
    Andrew no właśnie to "połączenie" jest punktem wymiany ciepła - ogólnie proponuje byś poszukał w sieci bardziej opisowej/obrazowej definicji "przewodzenia ciepła" bo widzę że nie zrozumiałeś przytoczonej przeze mnie definicji.
    Bezpieczeństwo nie ma tu nic do rzeczy - takie rozwiązanie jest cał czas stosowane w innych markach.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:42 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:11 ----------

    Cytat Napisał Why_ka Zobacz post
    Odgrzebie stary temat...


    Mam właściwie taki sam problem...

    ... z małą różnicą.
    Nie mam pojęcia czy chłodnice mam oryginalną czy nie - nie widzę tam nigdzie tej opornicy.
    Do wentylatora dochodzi kostka od dołu i dwa przewody od góry.
    Suma sumarum - metodą prób i błędów na kostce z przekaźnikami znalazłem wtyczki sterujące przekaźnikami jak i same zasilające ( jestem w stanie spiąć na krótka zarówno 1 jak i 2 bieg).
    Problemem jest fakt iż "byli tu nasi" i zamiast dwóch przekaźników 20A jest jeden podłączony kabelkami...
    Jedno wiem, działają dwa biegi na krótko - mam też napięcie sterujące przekaźnikami przy wyższej temperaturze (ok 97stp) - nie udało mi się znaleźć sterowania I biegiem.
    Ktoś się orientuje jak to sterowanie jest realizowane?
    Gdzie szukać źródła załączenia I biegu?
    Będę wdzięczny za pomoc.
    Tak w formie rozwiązania tego problemu - też może się komuś przydać.
    Objaw pod tytułem :
    - wentylator włącza się na poziomie temperatur 100-110stp.
    Temperatura powoli rosła wraz ze wzrostem prędkości (na poziomie 90-100stp)

    Diagnoza :

    - sprawdzony płyn, ew zapowietrzenie układu chłodzenia oraz załączanie się wentylatora/wentylatorów
    - sprawdzony obieg płynu chłodzącego, napięcie paska klinowego
    Bez rezultatu.

    Rozwiązanie :

    - uszkodzony regulator napięcia alternatora.
    Nie "obcinał" napięcia ładowania, ładowanie na poziomie 16-18V.
    Wyższe napięcie w instalacji nie przejawiało się w żaden szczególny sposób - wszystkie wskazania/wskaźniki prócz temp płynu chłodzącego zachowywały się normalnie.
    Wskaźnik temp chłodzenia przekłamywał o około 10stp C.

    Mam nadzieję że przyda się komuś na przyszłość.

  6. #36
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Why_ka Zobacz post
    Andrew no właśnie to "połączenie" jest punktem wymiany ciepła - ogólnie proponuje byś poszukał w sieci bardziej opisowej/obrazowej definicji "przewodzenia ciepła" bo widzę że nie zrozumiałeś przytoczonej przeze mnie definicji.
    Bezpieczeństwo nie ma tu nic do rzeczy - takie rozwiązanie jest cał czas stosowane w innych markach.
    Jeszcze raz napiszę, że pracujący wentylator przy zgaszonym silniku ma taki sam skutek jak dmuchanie na silnik w celu jego schodzenia, bardziej pomocna jest technika krótkiego postoju i dopiero zgaszenie silnika. Bezpieczeństwo ma tu bardzo wiele do rzeczy choćby pracujący wentylator po opuszczeniu auta i nie trzeba być fizykiem żeby przewidzieć co może się zdarzyć w razie jakieś niesprawności w układzie ( pożar, rozładowanie akumulatora itp) a takie przypadki się zdarzały. Te definicje na które sie powołujesz mają tutaj raczej niewielkie zastosowanie, zastosuj wzory i wylicz jaki to ma istotny wpływ na schładzanie silnika taka praca wentylatora.Ja sprawdziłem czas spadku temperatury silnika do 80st w obu przypadkach i różnicy nie widziałem
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 14-08-2010 o 08:49

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #37
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    Andrew - naprawdę nie róbmy tutaj OT, nie o to chodzi.
    Wytłumaczyłem sens i fizyczną zasadę działania działania takiego wentylatora...a ty nadal się kłócisz że 2+2=7.
    Wsadź do szklanki pełnej gorącej herbaty dużą łyżkę, widelec czy nóż - nie mieszając sprawdz po dwóch minutach czy metal się nagrzał...czy może fizyka kłamie w kwestii przewodzenia ciepła?
    Woda oddaje ciepło, metal oddaje zimno - banał.
    Naprawdę bez sensu jest tłumaczenie że białe jest czarne a czarne jest białe i polemika z kimś kto uznaje tylko swoje słowa za prawdę objawioną - łatwiej i szybciej będzie przyznać "hmmm rzeczywiście nie pomyślałem o tym, nie wiedziałem" niż dalsze udawanie eksperta i zmienianie praw fizyki własnymi doświadczeniami.

  8. #38
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Why_ka Zobacz post
    Andrew - naprawdę nie róbmy tutaj OT, nie o to chodzi.
    Wytłumaczyłem sens i fizyczną zasadę działania działania takiego wentylatora...a ty nadal się kłócisz że 2+2=7.
    Wsadź do szklanki pełnej gorącej herbaty dużą łyżkę, widelec czy nóż - nie mieszając sprawdz po dwóch minutach czy metal się nagrzał...czy może fizyka kłamie w kwestii przewodzenia ciepła?
    Woda oddaje ciepło, metal oddaje zimno - banał.
    Naprawdę bez sensu jest tłumaczenie że białe jest czarne a czarne jest białe i polemika z kimś kto uznaje tylko swoje słowa za prawdę objawioną - łatwiej i szybciej będzie przyznać "hmmm rzeczywiście nie pomyślałem o tym, nie wiedziałem" niż dalsze udawanie eksperta i zmienianie praw fizyki własnymi doświadczeniami.
    Nic łyzkami i widelcami nie wytłumaczyłeś, uważasz że ludzie którzy podłączyli tak układ są durniami . Ja napisałem że jest to uzasadnione i nic się nie stanie jak wentylator się wyłącza wraz z zanikiem obiegu. Było pytanie w postach powyżej jest dyskusja nie widzę tutaj OT. Czep się tramwaju nie mnie, następny nawiedzony naukowiec

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Koledzy zróbcie symulacje w matlabie i wszystko będzie jasne

    z obserwacji widzę, że nawet jak wyłączam silnik przy chodzącym went. i po 5 min załączam zapłon to temp. silnika nie wzrasta a nawet gdyby to raczej ciężko to zaobserwować na wskaźniku.

  10. #40
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Nic łyzkami i widelcami nie wytłumaczyłeś, uważasz że ludzie którzy podłączyli tak układ są durniami . Ja napisałem że jest to uzasadnione i nic się nie stanie jak wentylator się wyłącza wraz z zanikiem obiegu. Było pytanie w postach powyżej jest dyskusja nie widzę tutaj OT. Czep się tramwaju nie mnie, następny nawiedzony naukowiec
    nigdzie nie pisałem nic o durniach - uzasadniałem tylko sens takiego rozwiązania.
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 11-03-2015 o 22:27

Podobne wątki

  1. [145] Przekaźnik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-12-2012, 18:42
  2. [GTV] terkotający przekaźnik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez kudlaty_bytom w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-08-2011, 10:35
  3. [155] Przekaźnik 1 biegu wentylatora ?
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2011, 12:41
  4. Gdzie jest przekaźnik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez remila w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-08-2010, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory