Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 22 z 22

Temat: sonda lambda a LPG

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Elektronika w II generacji co prawda puszcza sygnał z emulatora na sterownik PB, ale sama reguluje skład LPG na podstawie wskazań sondy lambda, jeśli sonda umrze tak że stoi np. na wskazaniu "ubogo" sterownik LPG otwiera krokowca na max. aby wzbogacić mieszankę, sonda jako że martwa pokazuje nadal ubogo a tak naprawdę silnik się zalewa LPG, tak samo ma się sprawa w odwrotnej sytuacji gdy sonda umrze i stoi na ~1V. Jak sonda martwa to niestety tylko jazda na I generacji pozostaje, jak zmienisz możesz brać się za powrót na II generację.

    A tak poza tematem, widzę jesteś kumaty gość może weź się i przerzuć przód instalacji na sekwencję, jeśli masz zamiar trochę tym autem pojeździć ma to sens, jeśli zrobisz to sam wyrobisz się poniżej 1000zł.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dzięki za info.
    Jakieś 2 lata temu, kiedy rozerwało mi kolektor, miałem zamiar zrobić sekwencję. Gazownik chciał ok. 1500 zł.
    Więc postanowiłem "obejść" temat i zamontowałem kolektor metalowy od 1,4TS, przerabiając go odpowiednio. Trochę z tym roboty było, bo nie wszystko pasuje, a dodatkowo w tym kolektorze skonstruowałem klapę upustową własnej roboty, o średnicy ok. 55 mm.
    Teraz nawet, gdy strzeli, to nic mi nie zrobi, a z sekwencją różnie bywa.
    Już kilku kolegów miało, jak wiesz, przygodę z rozerwanym kolektorem przez jakiś marny lejący wtryskiwacz, albo niesprawny układ zapłonowy.
    W sumie ta II generacja nie jest taka zła. Na trasie pali mi ok. 10 l LPG, na autostradzie 11,5 l, a po Wrocławiu 13-15 w zależności od korków.
    Muszę tylko doprowadzić tę sondę do porządku. Nawet to już zrobiłem, kupując oryginał - bubel za 360 zł, który wytrzymał niestety tylko kilka miesięcy.
    No i dlatego już ponad rok jeżdżę na I generacji, tylko muszę "załatwiać" żeby mnie na przeglądzie nie wyrzucili ze względu na spaliny.

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. Sonda lambda....
    Utworzone przez karol90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 19:06
  3. sonda lambda
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 09:02
  4. Sonda lambda
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory