Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Falowanie obrotów przy odpalaniu.

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar jedrekDSK
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    145QV
    Postów
    23

    Domyślnie Falowanie obrotów przy odpalaniu.

    Sytuacja wygląda następująco: we wtorek oddałem auto na wymianę alternatora, przed wymianą nie miałem problemów z obrotami, po odebraniu auta zaobserwowałem falowanie obrotów zaraz po odpaleniu. Trwa ono od 30 sekund do minuty i odbywa się z zakresie 800-1100 rpm po czym nagle ustaje i wszystko jest ok, obroty falują niezależnie od temperatury chłodziwa i oleju w trakcie odpalania. Co może być przyczyną takiego zachowania? Będę wdzięczny za każdą sugestię która pomoże mi zniwelować ten drażniący mnie problem.

  2. #2
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Kiedyś miałem to samo w moim boxerze jak odpalałem silnik z gazu,jak nic nie dotykałem(do teraz to robię) to pali normalnie.
    Może bierze lewe powietrze za przepustnica też efekty są podobne.
    Ostatnio edytowane przez RAFALPD7 ; 04-11-2010 o 12:42

  3. #3
    alfa145kubarado
    Gość

    Domyślnie

    też tak mam i nie wiem co to jest. silnik tak jakby faluje potem uzyskuje normalne obroty i jest ok.czasem zgaśnie po takim falowaniu ale to sporadycznie.. dodam ze mam inst. LPG. mam wrażenie jakby źle podawały wtryski paliwo nie w takt i sie samula przy rospale. albo za wszesnie albo za poźno podają. taka moja ocena subiektywna

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfapier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Elblag
    Auto
    ALFA ROMEO 155 2.0ts 8v swap na 2.5 V6
    Postów
    668

    Domyślnie

    u mnie na zimnym silniku ( po nocy ) obroty spadaja jakby mial zaraz zgasnac ale po chwili wszystko dobrze i jeszcze nie doszlem co moze byc

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    Zobacz przy kolektorze ssącym czy nie bierze lewego i sprawdż gume między przepustnicą a przepływomierzem.(ZDEJMIJ JĄ NAJLEPIEJ I OBEJRZYJ)
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Też to miałem co alfapier i samo się naprawiło od pierwszych przymrozków. Pewnie jakiś czujnik temperatury niedomagał.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    tyle ze on ten czujnik wymieniał i nadal nic...

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To teraz powinieneś sprawdzić działanie alternatora czy wszystko jest tak jak powinno być ,może alternator słabo ładuje lub za mocno i stąd te wahnięcia obrotów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar jedrekDSK
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    145QV
    Postów
    23

    Domyślnie

    Wszystko posprawdzałem, porównałem napięcia na wszystkich czujnikach z tymi nominalnymi i żadne nie odbiega od tych które powinny być. Czy przyczyną może być błąd lambdy? Została ona wymieniona razem z katalizatorem na identyczną nową taką jaka była montowana fabrycznie, lambda działa poprawnie a mimo to po resetowaniu komputera stale wybłyskuje mi błąd lambdy przy sprawdzaniu kodów błędów

  10. #10
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Wygląda na to jakby lambda świrowała zanim się rozgrzeje-czyli prze te 30 sec. do minuty jak mówisz,taką mam tezę
    Albo podgrzewanie nie podłączone

Podobne wątki

  1. jtd falowanie obrotów
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-01-2017, 19:06
  2. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  3. Falowanie przy 2-2,5 tyś obrotów w 16v JTDm
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2011, 06:49
  4. [146] falowanie obrotów
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 18:37
  5. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory