Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: Zapłon OFF silnik chodzi - Magic

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    Pewnie dlatego, że nie było to zwarcie napięcia do masy, a do obwodu "po kluczyku". Obwód został zasilony z zewnątrz, a obciążenie było mniejsze niż nominalna wartość bezpiecznika zabezpieczającego obwód z którego pobrane zostało napięcie.
    A czy mógłbyś mi to wytłumaczyć łopatologicznie.
    W typowym przekaźniku samochodowym z jednym stykiem przełączanym obwód prądu sterującego jest na stykach 85 i 86. W razie spalenia cewki nie ma możliwości powstania zwarcia.
    Natomiast obwód załączany jest na stykach 30, 87 i 87a. To w takim razie skąd miałby pochodzić prąd z zewnątrz? Musiałoby wtedy nastapić zwarcie między stykiem 85 lub 86, a którymś ze styków z obwodu załączanego, co jest praktycznie niemożliwe.

    Niestety praktyka dowodzi, że takie zwarcia się zdarzają (czego doświadczyłem na własnej skórze), więc próbuję dociec ich przyczyny.

  2. #12
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Ja sądzę że w moim przypadku doszło do zalania przekaźnika i stąd to zwarcie powstał obwód i go szlak trafił - takie moje dybanie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A czy mógłbyś mi to wytłumaczyć łopatologicznie.
    W typowym przekaźniku samochodowym z jednym stykiem przełączanym obwód prądu sterującego jest na stykach 85 i 86. W razie spalenia cewki nie ma możliwości powstania zwarcia.
    Natomiast obwód załączany jest na stykach 30, 87 i 87a. To w takim razie skąd miałby pochodzić prąd z zewnątrz? Musiałoby wtedy nastapić zwarcie między stykiem 85 lub 86, a którymś ze styków z obwodu załączanego, co jest praktycznie niemożliwe.

    Niestety praktyka dowodzi, że takie zwarcia się zdarzają (czego doświadczyłem na własnej skórze), więc próbuję dociec ich przyczyny.
    Tak samo myślałem dopóki prawie nie zjarał mi się Mercedes V-klasa poprzez zwarcie przekaźnika załączającego wentylator nagrzewnicy (zamiast bezpiecznika również ktoś wsadził drut). Na środku skrzyżowania przy Galerii Dominikańskiej w godzinach szczytu zaczęło się dymić z pod kierownicy, gdyby nie szybkie odłączenie akumulatora pewnie źle by się to skończyło. No ale do rzeczy, po dokładnym obadaniu sprawy, okazało się, że w wyniku zbyt dużego poboru prądu przez wentylator styki przekaźnika nagrzały się powodując stopienie plastikowej obudowy przekaźnika, styk na którym jest stałe napięcie 12V zwarł się do masy podpiętej do cewki, a że zamiast bezpiecznika był drut zaczęło się wszystko jarać i do wymiany miałem, obudowę przekaźnika i całą skrzynkę bezpieczników.

    W przypadku alfy kolegi cinas1980 aż tak strasznie nie było, ale mamy do czynienia z woda, która jeśli jakimś dziwnym trafem dostała się pod obudowę przekaźnika mogła narobić zamieszania. Nawet jeśli poprzez opór wody na obwodzie "po kluczyku" nie pojawiło się pełne napięcie 12V lecz zaniżone nawet znacznie, to komputer i tak mógł to odczytać jako załączoną stacyjkę. Powodem tego jest to, że wewnątrz komputera za stan wysoki odpowiada 5V, a na jego zewnątrz 12V. Napięcie 12V musi być wewnątrz w jakiś sposób zbijane do 5V, aby nie uszkodzić elektroniki komputera i jest to realizowane zapewne poprzez stabilizator oparty o tranzystor i diodę zenera, a w tym wypadku napięcie z zewnątrz wynoszące od 5V (a może i delikatnie poniżej) do takiej wartości, która uszkodzi układ stabilizatora komputer będzie diagnozował jako stan wysoki czyli stacyjka w pozycji ON i silnika nie wyłączy.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No tak, zalanie przekaźnika tłumaczy takie zachowanie.
    A co do drutu to oczywiście w żadnym wypadku nie można nim zastępować bezpiecznika, bo skutki mogą być opłakane.
    Wniosek z tego taki, że jak nie ma wody i drutu to nie ma możliwości "załatwienia" instalacji. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2.0 TS silnik chodzi jak diesel
    Utworzone przez korniczek7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 92
    Ostatni post / autor: 15-03-2019, 15:04
  2. [156 TS] silnik po remoncie głowicy a chodzi kulawo.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 17:55
  3. Zimny silnik (wentylator chodzi już od 50 stopni)
    Utworzone przez Izabela w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-05-2010, 20:53
  4. [156] Zimny silnik chodzi nierówno
    Utworzone przez Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 18:40
  5. Silnik nierówno chodzi
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-09-2007, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory