Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: [156 TS] silnik po remoncie głowicy a chodzi kulawo.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie [156 TS] silnik po remoncie głowicy a chodzi kulawo.

    - alfa 156 TS po zerwaniu paska rozrządu wymeniono 4 zawory, doszlifowano glowicę.
    - głowica szczelna, sprawdzana na stole probierczym.
    - w warsztacie po złożeniu i ustawieniu rozrzadu , dotarciu "zaworów" alfa chodzi bardzo kulawo.
    - maksymalne obroty to tak 4.000.
    - na biegu jałowym słychać że jest różnica w pracy poszczególnych cylindrów.
    - pomiar kompresji dał wyniki 14-15-14-15 na poszczególnych cylindrach.
    - dziwne jak dla mnie było to że pomiary na 1 i 3 cylindrze dawały takie psst po odjęciu miernika kompresji.
    - na cylindrach 2, 4 , tych z wyższym cisnienie nie było tego efektu.
    - czyżby te cylindry nie trzymały ciśnienia.
    - czy jest sens robić testy trzymania ciśnienia w cylindrach ?
    - parametr FRA bardzo wysoki ponad 240 000.
    - ewidentnie widać na wykresie sondy lambda jak cylinder "przedmuchuje " w wydech.
    - sprawdzono ustawienie rozrządu, walek wydechowy jest żle ustawiony, wyprzedza około 20 stopni na wale korbowym.
    - czy takie ustawienie rozrzadu może dawać efekty przymulenia, czy raczej jeszcze dochodzi do tego zespół ZTC (zespół tłok-cylinder).

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-11-2011 o 08:31
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy te problemy, które opisałeś występują przed poprawieniem ustawienia rozrządu, czy już po korekcie?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    jak rozrząd przestawiony to będzie kulawo chodziło

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ten efekt występuje przed poprawieniem rozrządu.
    - poprawa będzie robiona jutro po południu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    no to jak chcesz żeby z tak przestawionym zapłonem auto dobrze chodziło. w dieslu wystarczy 2/3stopnie i jest odczuwalna inna praca

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Poczekajmy w takim razie, co będzie po poprawieniu rozrządu.
    20 stopni na wale to 10 stopni na rozrządzie, więc z takim przestawieniem mogą się dziać cuda.
    Z drugiej strony, jeśli powodem jest rozrząd, to powinny być problemy z pracą na wszystkich cylindrach.
    Może jest jeszcze coś, czego nie wiemy.
    A tak w ogóle to z rezerwą podchodziłbym do fachowców, którzy remontują głowicę po kolizji i nie potrafią ustawić rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 29-11-2011 o 19:07

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zwykle głowice robi ktoś inny, dopiero mechanik składający to do kupy, partoli sprawę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - zwykle głowice robi ktoś inny, dopiero mechanik składający to do kupy, partoli sprawę.
    To jakiś znajomy mechanik czy po prostu mechanik z jakiegoś warsztatu. Jak możesz to podaj u kogo robisz

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - mechanik ustawiał rozrząd na znaki.
    - czyli klasyczna głupota i brak wiedzy u mechanika.
    - tak sie ustawia golfy ale nie alfy.
    - warsztatu nie mogę podać bo to nie mój wehikuł.
    - na pytanie " a sprawdzał pan popychacze --> a po co, były dobre".
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - zwykle głowice robi ktoś inny, dopiero mechanik składający to do kupy, partoli sprawę.
    Faktycznie tak zwykle bywa - nie pomyślałem.
    No to czekamy na wyniki po poprawieniu rozrządu.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 21:35
  2. Silnik po remoncie..
    Utworzone przez Mart w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 22:19
  3. Po remoncie głowicy-proszę o pomoc
    Utworzone przez Vanilia w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 05-01-2010, 22:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory