Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zapłon OFF silnik chodzi - Magic

  1. #1
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Talking Zapłon OFF silnik chodzi - Magic

    Witam
    Dziś wracam sobie ze szkoły 250 któryś kilometr za mną i sru marchewa się zaświeciła lekki spadek mocy ale jedzie. Myślę sobie za długo było dobrze. Ale nic jadę dalej marchewa zgasła niby było ok. No ale trzeba było alfine zatankować bo śmierdziel się zaczął kończyć więc zjeżdzam na Bliską. Chwilę silnik chodzi poczym go gaszę wyciągam kluczyk gaszę radio i... słyszę jak silnik chodzi. Pierwsza myśl to nie mój chodzi ale przygazowałem i wszedł na obroty. Zdziwienie moje było nie do opisania, patrze na kluczyk który trzymam w ręku a silnik chodzi. No nic wrzuciłem jedynkę ręczny zaciągnąłem i zgasiłem w ten spośob silnik. Zrobiłem tak 3 razy i za kazdym razem chodziła bez kluczyka. No nic zatankowałem i wyruszyłem ale patrzę że marchewa się świeci znów i tak już świeciła do samego domu. Pod dom podjechałem przygotowany na gaszenie silnika z pomocą ręcznego a tu silnik zgasł po wyciągnięciu kluczyka. Zgłupiałem
    Jutro mam zamiar z kompem sie podpiąć czemu marchewa świeci ale czemu silnik nie zgasł po wyciągnięciu kluczyka?
    Dodam że dość ostro padało jak wracałem przez te 300 km i może jakaś zwara czy coś się stało.
    Sugestie mile widziane. Jak ja kocham te auto
    pozdrawiam

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kiedyś miałem podobnie w innej marce.
    Instalacja dostała zwarcia i zaczęło mi się dymić spod maski.
    No to przekręciłem kluczyk i wyjąłem go ze stacyjki, a silnik dalej pracował - dokładnie tak samo, jak u ciebie.
    Instalacja była oczywiście do wymiany.
    Uważaj bo z tym nie ma żartów - można spalić auto.
    U mnie powodem tych sensacji było zwarcie w przekaźniku świateł mijania.

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    cholera cholera i jeszcze raz cholera z tego auta. to auto data w rękę i szukam po kablach co i jak. obym tylko znalazł bo teraz jest niby ok i gaśnie z kluczyka

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Zapewne "coś" spowodowało, że z zewnątrz zostało podane napięcie na obwód, na którym powinno się ono pojawić po przekręceniu kluczyka. Teraz jak już jest wszystko ok to raczej tego nie namierzysz.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To jest właśnie najgorsze. Dopóki się całkiem nie zepsuje, trudno ustalić przyczynę.
    Pamiętam, że ten mój przekaźnik też robił mi niezłe jaja.
    Idę kiedyś w stronę samochodu i widzę, że nagle zapalają się światła. No to rzucam się biegiem, bo myślę, że jakiś złodziej siedzi w środku. Dobiegam, a tam nikogo, a światła w tym momencie same gasną.
    Potem spalił mi się bezpiecznik, więc żeby dojechać w nocy do domu wsadziłem jakiś drut.
    Niestety byłem wtedy młody i głupi i na drugi dzień przez ten drut spaliłem instalację.

    A czy podpinałeś się do kompa?
    Jeśli zaświeciła się marchewka to w ECU powinny być błędy - może to pomoże ustalić, gdzie jest zwarcie.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 08-11-2010 o 07:37

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    a więc tak dziś w sumie chwilę temu poszedłem i wyciągnąłem aku bo coś zżarło cały prąd. oglądałem przewody niby nic się nie przepaliło ale mam typ i się tak zastanawiam. A mianowicie te przekaźniki co są na akumulatorze bodajże 5 mam je nie osłonięte i są narażone na wilgoć. W tym dniu co jechałem padało i to mocno i się zastanawiam czy nie zalało ich na tyle by mogło dojść do zwarcia. Sprawa druga po zgaszeniu silnika nie zgasły mi diody od gazu czyli cały sterownik gazu najprawdopodobniej pobierał prąd i stąd wyssany aku.
    Jutro będę miał naładowany aku i będę rozwiązywał zagadkę, muszę jeszcze tylko zobaczyć za co te przekaźniki odpowiadają i czy mają coś wspólnego z zapłonem.
    Dodam że to tylko moje dybania jak się nie sprawdzą to medę miał zagrychę i to nie małą - nie cierpię grzebać w prądach.


    o właśnie te
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 09-11-2010 o 20:07

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rozumiem, że na razie nie podpinałeś się pod kompa.

  8. #8
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    dobra na 99,9% doszedłem co się stało, a mianowicie szlak trafił przekaźnik. po podłączeniu kompa wyskoczył błąd P0230 - obwód pompy paliwa a do tego było słychać że coś skwierczy pod maską. Tak jak sądziłem okazało się że to przekaźnik umieszczony na aku. po wyciągnięciu jego i włożeniu innego błąd zniknął marchewa przestała świecić i wszystko wróciło do normy. Teraz muszę tylko zakupić inny przekaźnik bo póki co posiliłem się przekaźnikiem od wentylatora.
    Może ktoś ma takowy ? nr przekaźnika to 64520412
    ponadto może ktoś napisać ewentualnie fotkę wrzucić z T.S. za co każdy przekaźnik odpowiada. W instrukcji jest zdjęcie i opis ale on nie odpowiada T.S. umnie od lewej jest 1 x czerwony przekaźnik, 2 x czerwony przekaźnik , 1 x czarny przekaźnik , 1 x czerwony przekaźnik
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 11-11-2010 o 13:46

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jednak przekaźnik.
    Kurcze - tylko dlaczego nie pali bezpiecznika przy takim zwarciu?

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A jednak przekaźnik.
    Kurcze - tylko dlaczego nie pali bezpiecznika przy takim zwarciu?
    Pewnie dlatego, że nie było to zwarcie napięcia do masy, a do obwodu "po kluczyku". Obwód został zasilony z zewnątrz, a obciążenie było mniejsze niż nominalna wartość bezpiecznika zabezpieczającego obwód z którego pobrane zostało napięcie.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2.0 TS silnik chodzi jak diesel
    Utworzone przez korniczek7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 92
    Ostatni post / autor: 15-03-2019, 15:04
  2. [156 TS] silnik po remoncie głowicy a chodzi kulawo.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 17:55
  3. Zimny silnik (wentylator chodzi już od 50 stopni)
    Utworzone przez Izabela w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-05-2010, 20:53
  4. [156] Zimny silnik chodzi nierówno
    Utworzone przez Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 18:40
  5. Silnik nierówno chodzi
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-09-2007, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory