Mhmm... No tak, inaczej było by zbyt proste
Trochę zabawy będzie...
Dzięki![]()
Mhmm... No tak, inaczej było by zbyt proste
Trochę zabawy będzie...
Dzięki![]()
Ostatnio edytowane przez GrzesiuŻar ; 08-01-2011 o 11:53
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
jee to u mnie jest idealniea podczas jazdy obojetnie na jakich wartosciach obrotowych mam rowno 4 na rozgrzanym
![]()
[QUOTE=Marian;467001]za zimnym 5 barow.Dobra jednostka powinna miec na zimnym 6 barow,na goracym(okolice 100C) 1.5-2 bary[/QUOTE
A skąd masz taką informację? Bo wg instrukcji - powyżej 2,5 ok, ale nie pisze, że ma być konkretnie 5... I jak się to ma do kompresji mierzonej zegarem u mechanika? U mnie zegar wskazuje prawie cały czas od 3 do 4, bez względu na jazdę i temperaturę, ale nie sprawdzałem dokładnie u mechanika...
A z tego co piszesz to na gorącym 1,5 - 2 - wg instrukcji awaria silnika... stąd moje pytanie czym popierasz takie info
Pozdrawiam,
GrzesiuŻar
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
Kolega dobrze napisał: ciśnienie oleju wolne obroty silnik zimny 5-6 b
silnik rozgrzany 1.5-2 b
Co ten miernik ci wskazuje to chyba sam nie wiesz, ciśnienie oleju zmienia się w zależności od obrotów silnika nigdy nie jest stałe i co ma kompresja cylindrów do ciśnienia oleju? to są dwie różne sprawy
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
U mnie na zimnym 4-5 bar na wolnych obrotach.
Na gorącym 3-3,5 bar na wolnych obrotach.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
Ja mam zero i fajnie się jeździczujnik spartolony ale mierzyłem manometrem i było ok. Czujnik natomiast działa przy około -20*C jak podczas odpalania obroty na zimnym wskakują na chwilkę na 2tyś za kilka sek. i tak przestaje działać no to tyle z bajerów które mam
![]()
Sorki, tak to jest jak się pisze po urodzinach w nocy...To, że pokazuje rózne wartości to wiem, ale u mnie te różne wartości to od 3 do 4, bez znaczenia czy po 500km czy po 10km...
Ale wracając do tematu u mnie cały czas mam od 3 do 4 na wskaźniku i nie wiem, czy to sprawdzać i traktować jako jakąś awarię czy po prostu czujnik pokazuje niezbyt dobrze. Już w kilku 155 widziałem takie same wskazania w okolicy środka wskaźnika, książka też twierdzi że ponad 2,5 jest ok, ale nie jest napisane ile powinno być w danym silniku... Da się sprawdzić ciśnienie oleju w inny sposób? Bo nie chcę, żeby się okazało, że mam pompę oleju do wymiany a ja będę jeździł jak głupiDodam, że silnik nie bierze ani grama oleju na 10 000km!
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG