Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: Grzejace sie ciagle lewe przednie koło

  1. #11
    witko
    Gość

    Domyślnie

    AjRomek - Przepraszam, musialem sie na chwile zawiesic ze napisalem ,,Klocki chodza w zaciskach swobodniej nawet niz przed tloczeniem tarcz,, Oczywiscie ze teraz lepiej chodza i samochod lepiej hamuje. Bo ostatnimi czasy przy dohamowaniach z duzych predkosci 120-150km biły! Wiec w sumie chlopaki podjerzewali ze to tez moze byc przyczyna ze ten klocek udeza o tarcze i sie wtedy wszystko nagrzewa. Z piskiem dochodzacym zkola jest tak ze slysze go przy niewielkich predkosciach a gdy odbije kierownica przestaje piszczec i znow po chwili zaczyna. Nie wiem jak oni czyscili to drugi raz.Za pierwszym widzialem jak robil to moj mechanik.Tak wiec wiem ze dno kanaliku czyszczone nie bylo.Wyciagnal tylko tloczek ktory sie blyszczal jedynie gumka na nim byla juz luzna(zmienila swoja srednice na wieksza) wiec zakupilismy taka gumke i nalozylismy na tloczek przesmarowujac go i wsadzajac.Jak auto jest podniesione wszytsko normalnie niby chodzi.. Ale skoro radzicie zeby jeszcze raz dokladnie wyczyscic wszystko razem z dnem tak wiec postaram sie do tego dobrac jak najszybciej.. i dam znac jak zakonczyla sie ta sprawa bo mam nadzieje ze to cos pomoze .

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    sprawdzilbym to lożysko, moze miec luz, piszczy a jak ruszasz kierownica luz sie niweluje. duzo opcji nie ma, albo tloczek nie odbija za kazdym razem, albo lozysko

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jeżeli już 2 razy robili Ci zaciski to ja bym się zabrał za łożysko. Jeżeli nie ściąga Ci samochodu tzn, że hamulce się nie blokują tak więc zostaje łożysko.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Prośba do autora tematu,by napisał jak sprawa się zakończyła.

    AjRomek-masz racje ,nie doczytałem dokładnie,że chodzi o piszczenie.
    Warto jeszcze raz,sumiennie wyczyścić zacisk,ale tak czy siak sprawdziłbym łożysko,nawet dla swojej ciekawości jak się ma jego stan,bo zblokowane koło i to w zimę może przyspożyć nie lada wypadek.

  5. #15
    witko
    Gość

    Domyślnie

    No nic panowie, wiem ze z tym zwlekalem ale wczoraj usiadlem i na spokoju sam sie zajalem tym zaciskiem. Zostal dokladnie wyczyszczony wewnatrz i z zewnatrz! tak ze hula teraz mozna powiedziec perfekcyjnie!
    Dzis wybralem sie w trase no i ku mojemu zaskoczeniu dalej piszczy i grzeje sie to kolo jak cholera.. Sprobuje jeszcze sprawdzic w najblizszym czasie za pomoca soby mikrometrycznej czy nie ma bicia na tej piascie.. Rozmawialem juz z wieloma osobami i jesli to nie bedzie piasta (bo moze lozysko jest na nia np.zle <krzywo> nabite ) to moze to byc niestety ta pompa hamulcowa.. Ale narazie sprawdze piaste, i zostane dobrej mysli ze a noz to bedzie odpowiedz na to co sie tam wyprawia.
    Aha no i jeszcze zdziwilo mnie ze nie mam dokreconej tarczy do piasty?? W sumie to chyba ja troche nawierce i przykrece bo tak nie powinno byc?
    A moze wlasnie to ze jest nieprzykrecona ma tu tak duze znaczenie ze sie dzieje tak jak sie dzieje?

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    Cytat Napisał witko Zobacz post
    Aha no i jeszcze zdziwilo mnie ze nie mam dokreconej tarczy do piasty?? W sumie to chyba ja troche nawierce i przykrece bo tak nie powinno byc?
    A moze wlasnie to ze jest nieprzykrecona ma tu tak duze znaczenie ze sie dzieje tak jak sie dzieje?
    Tarczę hamulcową dokręcasz poprzez śruby, którymi przykręcasz felgę do piasty. Jest jeszcze śrubka pomocnicza. Nią dokręcasz tarczę do piasty tak aby ona ustawiła się odpowiednio pod otwory. Jej brak w niczym nie przeszkadza.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    Podejrzewam łożysko, i nie jest tak, że tylko zacierające się łożysko się grzeje, wystarczy, że będzie ono za mocno lub krzywo dociśnięte, i już będzie miało problemy z właściwą pracą, nie wiem jaki typ łożyska jest w piaście Alfy, ale jeśli jest to łożysko "stożkowe" (rolki nie są równolegle do zewnętrznej płaszczyzny łożyska, lecz lekko na ukos) to gdy je za mocno dokręcić, to może całkiem stanąć. proponuję dostać się do łożyska i sprawdzić jego stan i zamocowanie, w ramach profilaktyki założyć nowe, w najgorszym wypadku "stare" będziesz miał jako zapasowe

    Alfa jest jak piękna i namiętna kobieta....
    z tą różnicą, że Alfa jest tańsza w utrzymaniu



    Była: 156 2.0TS
    Jest: 159 sportwagon 2.4jtdm 200hp
    Dusza by chciała: Stelvio Quadrifoglio

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Renegat Zobacz post
    Podejrzewam łożysko, i nie jest tak, że tylko zacierające się łożysko się grzeje, wystarczy, że będzie ono za mocno lub krzywo dociśnięte, i już będzie miało problemy z właściwą pracą, nie wiem jaki typ łożyska jest w piaście Alfy, ale jeśli jest to łożysko "stożkowe" (rolki nie są równolegle do zewnętrznej płaszczyzny łożyska, lecz lekko na ukos) to gdy je za mocno dokręcić, to może całkiem stanąć. proponuję dostać się do łożyska i sprawdzić jego stan i zamocowanie, w ramach profilaktyki założyć nowe, w najgorszym wypadku "stare" będziesz miał jako zapasowe
    To nie mały fiat, albo polonez, że ma stożkowe łożyska na przednich zwrotnicach.
    Jak nie wiesz, to nie doradzaj, bo narobisz komuś niepotrzebnej roboty.
    A co do grzania to też stawiałbym na łożysko.
    Jak podniesiesz samochód, dasz na luz i pokręcisz kołem to powinno być słychać charakterystyczny szum -każdy mechanik powinien umieć to zdjagnozować.
    A montaż nowego łożyska to nie taka prosta sprawa, bo to trzeba mieć czym zrobić, więc jeśli kolega nie jest za bardzo wprawiony to niech nie zaczyna.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A montaż nowego łożyska to nie taka prosta sprawa, bo to trzeba mieć czym zrobić, więc jeśli kolega nie jest za bardzo wprawiony to niech nie zaczyna.
    Mi wydeje sie ze prosta, poniewaz nasze AR mają łozysko zintegrowane razem z piastą, i nie trzeba nic wbijać,wciskać.
    Więc jak kolega poradził Sobie z zaciskiem, to poradzi Sobie z pisato-łożyskiem
    http://moto.allegro.pl/lozysko-piast...388037568.html
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 19-01-2011 o 16:40

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Mi wydeje sie ze prosta, poniewaz nasze AR mają łozysko zintegrowane razem z piastą, i nie trzeba nic wbijać,wciskać.
    Więc jak kolega poradził Sobie z zaciskiem, to poradzi Sobie z pisato-łożyskiem
    http://moto.allegro.pl/lozysko-piast...388037568.html
    Bez obrazy, ale widzę, że kolega bardziej teoretyk niż praktyk.
    Może najpierw spróbuj wymienić, a potem pisz.
    Oczywiscie, że nie ma co demonizować, bo można to zrobić, ale to nie będzie dane każdemu, bez problemów, jak np. wymiana świec.
    Może na początek (tak dla sportu) spróbuj odkręcić nakrętkę zabezpieczającą piastę, a potem pogadamy.
    A tu poczytaj jeszcze trochę teorii, bo masz pewne braki
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...obil_ktos.html
    Temat był niedawno i właściwie wyjaśnia wszystko.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 19-01-2011 o 17:57

Podobne wątki

  1. [159] Przednie lewe koło skrzypienie
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 19:46
  2. Skrzypi lewe koło przednie
    Utworzone przez Knd18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2010, 21:59
  3. Tylne lewe koło????
    Utworzone przez majcher70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 20:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory