elektromagnes masz na rozruszniku do niego masz podłączone dwa kable jeden cienki (inicjujący) a drugi prądowy od aku idzie. z reguły jest on czerwony i dość gruby w porównaniu z pozostałymi.
a może tak jak tomek murawski pisze - masz prąd w aku?
elektromagnes masz na rozruszniku do niego masz podłączone dwa kable jeden cienki (inicjujący) a drugi prądowy od aku idzie. z reguły jest on czerwony i dość gruby w porównaniu z pozostałymi.
a może tak jak tomek murawski pisze - masz prąd w aku?
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
I ostatnie pytanie pomocnicze - znajdę go tam, gdzie w TSie? Bo zapomniałem się przyjrzeć, jak motor miałem na wierzchu.
A w taką pogodę jak najmniej podejść...
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Wymontowałem, zrobiłem dokumentację zdjęciową (wrzucę później do "Zrób to sam") i kolejna zagwostka. Wyciągnięty rozrusznik, "na krótko" kręci, napięcia na kablach dochodzących do rozrusznika pojawiają się - na jednym jest non stop, na drugim pojawia się po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, na trzecim przy próbie rozruchu więc wszystko OK.
Po podpięciu rozrusznika pod kable "na luźno" (oczywiście z doprowadzoną masą), nie kręci. Nie mam pojęcia dlaczego.
Testowane na dwóch rozrusznikach i dwóch akumulatorach. Kable wyglądają na sprawne.
Wygląda na to, jakby pod obciążeniem coś zaczynało się dziać. Ale co?
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Epilog - do rozrusznika nie docierała masa. Dlaczego? Nie wiem i nie chce mi się sprawdzać. Pociągnąłem linkę miedzianą 10mm2 z punktu masowego do śruby mocującej rozrusznik, zarobiłem pięknymi klemami i jest grejt. Kręci, odpala i znowu cieszy.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
no i dobrze że się tak skończyło. ale dziwne czemu przecież obudowa skrzyni jest masą ale jak napisałeś nie ma co wnikać![]()
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
To bardzo dawne czasy, ale miałem kiedyś taki przypadek w skodzie - brak masy na rozruszniku.
Powód banalny - brud.
Po oczyszczeniu gniazda w obudowie sprzęgła i rozrusznika jak ręką odjął.
Kurcze - czasami jednak warto o tym pamiętać.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T