Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Wysokie spalanie + zimny silnik + szybkie zasyfianie EGR

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie Wysokie spalanie + zimny silnik + szybkie zasyfianie EGR

    Witam, Czy ktoś z Was spotkał się z następującym problemem albo ma jakieś sugestie co może być przyczyną i może się podzielić:

    Ostatnio moja bella 1.9 JTD 16V 140 KM zaczęła przechodzić na tryb awaryjny pracy silnika (na trasie po przejechaniu 80 km, w mieście sporadycznie - raczej bez reguły co do obrotów). Egzaminer wyrzuca błąd ilości powietrza - przeładowanie i zaworu EGR - na szybko, bez szczegółowych testów gościu w ASO powiedział mi że trzeba przeczyścić EGR, być może czujnik powietrza i może okazać się że walnięta jest przepływka. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że 400/500 km temu EGR był czyszczony! Dlatego podejrzewam że EGR może być zasyfiony, ale prawdziwa przyczyna leży gdzieś głębiej.

    Bellę nabyłem stosunkowo niedawno i dlatego nie mam dobrego rozeznania jakie parametry pracy silnika są dla niej normalne, ale:
    1) Silnik prawdopodobnie nie nagrzewa się odpowiednio - na trasie, co prawda po przejściu w tryb awaryjny, ale po przejechaniu już ok 100 km miał temperaturę ok 65-70 st., przy temperaturze na zewnątrz -4 st.
    2) Wydaje mi się że moja bella za dużo spala: w mieście nie schodzi poniżej 11l/100 km (co prawda na względnie krótkich odcinkach - ok. 8 km), a na trasie przy jeździe 120-140 km/h na obrotach w okolicy 2500 (przy 140 km/h może trochę więcej) spala powyżej 7l/100 km, opony dosyć szerokie: 225/45, ale po zmianie na letnie 205/55 nie widzę różnicy.

    Niska temperatura pracy silnika wskazywałaby na termostat (z tego co poczytałem na innych watkach) + wysokie spalanie - zgadzałoby się, ale czy jazda na niedogrzanym silniku mogła doprowadzić do tak szybkiego zasyfienia się EGR-u?

    Będę wdzięczny za pomoc,

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez SimonV ; 28-02-2011 o 21:28

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Polecam opcję "szukaj". Jest całe multum postów odnośnie "motor control failure". Ty nie masz prawdopodobnie problemu z przepływomierzem tylko ciśnieniem powietrza w układzie turbo. Tryb awaryjny włącza Ci się gdy turbina ma przeładowanie i jest ona wtedy automatycznie wyłączana. Jak wyłączasz silnik to auto jedzie potem normalnie? Przyczyną przeładowanie może być "zawalona" od nagaru turbina lub źle pracujące sterowanie zmienną geometrią z innego powodu. Spalanie masz rzeczywiście "symboliczne" Moja 156 SW podczas tych mrozów średnio robi mniej więcej 850-900 km na 60 litrach czyli około 7L/100 a jest cięższa i po wirusie na 156 KM i 345NM.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 28-02-2011 o 21:32

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Dzięki,

    Tak - po uruchomieniu ponownym silnika jedzie normalnie, ale po przejechaniu kilku km znowu włącza się tryb awaryjny. Po dłuższej przerwie w pracy silnika jest spokój na dłużej, ale jak już się załączy tryb awaryjny to później załącza się co kilka km. Egzaminer pokazuje nawet na biegu jałowym za dużo powietrza (chyba na turbinie, ale nie jestem pewien)

    Co do spalania - ostatnio na baku przejechałem 630 km - od pełnego do zapalenia się rezerwy, z czego 460 km w trasie.

    Trochę czytałem o motor control failure, ale nie trafiłem nigdzie na powiązanie tego błędu z niedogrzaniem silnika i wysokim spalaniem - może to są dwie całkiem niezależne usterki, ale nie zdziwiłbym się jakby główna przyczyna był ta sama.

    Czy możliwe jest żeby po 400 km od czyszczenia EGR zasyfił się tak bardzo żeby powodował przeładowanie turbiny? Jeśli nie, to chyba można wyeliminować tą przyczynę - nie zauważyłem żeby bella nienaturalnie kopciła - przy ruszaniu może jedynie trochę na biało, ale nie mam do czego przyrównać tego kopcenia żeby stwierdzić czy to normalne, poza tym ostatnio utrzymywały się spore mrozy więc nie wiem czy to nie jest po prostu para wodna.

    Moc raczej normalna - ciągnie od 1800 - 2000 obrotów (ale jeszcze zwrócę na to szczególną uwagę)
    Ostatnio edytowane przez SimonV ; 28-02-2011 o 23:04

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Ciężko odpala zimny + wysokie spalanie
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 05:46
  2. Wysokie spalanie 147 1.6 TS
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 22:57
  3. Wysokie spalanie V gen.
    Utworzone przez blank w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 15:43
  4. Zimny śilnik- wysokie obroty???? co jest?????
    Utworzone przez malek3333 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-11-2007, 13:33
  5. Wysokie spalanie
    Utworzone przez medork w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-05-2007, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory