Instrukcja co jak i gdzie podłączyć na przykładzie stilo 4 posty wyżej...
Instrukcja co jak i gdzie podłączyć na przykładzie stilo 4 posty wyżej...
no taaa... wszystko prawie jak w alfieszkoda tylko że ECU inne
przyłączam zatem się do pytania kolegi dcfan, jeśli w modelach przedliftowych sprzęt zadziała to też montuję. Z tego co się zorientowałem ze zdjęć zamontowanie manetki tempomatu do wersji przedliftowych może być problemem bo konstruktorzy nie przewidzieli na nią miejsca. Ale może ktoś pokusi się o sprawdzenie czy nasze ECU zagadają z tempomatem?
Ostatnio edytowane przez Kali_33 ; 23-03-2011 o 20:31
To że nie przewidzieli na nią miejsca to najmniejszy problem.
Powiedz mi lepiej ile masz pinów w kostce sprzęgła i kostce pedału hamulca to dopiero odpowiem Ci jak bardzo skomplikowane będzie w montażu w Twojej wersji.
http://www.forum.alfaholicy.org/samo...tml#post328447
Na ostatnim zdjęciu widać pod kierunkowskazem dołożoną nieoryginalną dźwigienkę i to jest właśnie tempomat.
Nie wierzysz to napisz do KUBASa i zapytaj.
A kostki sprzęgła i hamulca przy tempomacie powinny mieć po 4 piny...
ok, ale nam wszystkim chodzi o montaż oryginalnej manetki i zastosowanie sterowania wbudowanego w ECU...
załączam schematy podłączenia tempomatu do alfy 156 2.4 JTD CF2 (ze sterownikiem EDC15C5). W 1.9 JTD będzie chyba tak samo. Aby sprawdzić działanie tempomatu wystarczy podać napięcie +12V na pin 22 wtyczki B sterownika i sprawdzić poprzez FiatEcuScan czy zmieni się stan Cruise (można też spróbować podłączyć kontrolkę Cruise do pinu 44 wtyczki C). Prośba o info jak komuś to zadziała.
Ostatnio edytowane przez Kali_33 ; 25-03-2011 o 10:15
Otóż właśnie... czy ktoś to podłączył przed liftem.
W V6 czyli w sterowniku ME 2.1 nikt nie próbował ale tak jak ja sądzę na przykładzie alfy 166 z tym samym sterownikiem powinno się udać podłączyć tempomat. Bo trzeba by zaryzykować i kupić w ciemno manetkę.
Moja Alfa w 1059odc. i 1070odc. serialu Pierwsza Miłość![]()
Co mi chodzi po głowie? turbodoładowane V6
W czym mogę pomóc? Wymiana rozrządu w silniku V6 24v? napisz
Sprawdziłem podany powyżej sposób u siebie (co prawda we Fiacie Multipla, ale może w alfach jest tak samo) i niestety jak na razie brak sukcesu w tej sprawie.
Sterowanie tempomatem zrobiłem sam według schematu (trzy mikrostyki, jeden wyłącznik i dioda).
Po podłączeniu przez Fiatecuscan funkcja Cruise pokazuje prawidłowe wartości (tzn. włączony lub wyłączony w zależności od położenia przełącznika). Niestety sam tempomat nie działa.
Dioda podłączona pod pin C44 świeci się cały czas niezależnie od położenia wyłącznika. Użyłem diody na 12V bez dodatkowych oporników, może to ma znaczenie.
Kostka do pedału hamulca jest pojedyncza. W celu zasymulowania podwójnej kostki pod pin B21 (czujnik pedału hamulca) podłączyłem na stałe 12V (ze schematu wywnioskowałem, że wyłącznik jest rozwierny i po wciśnięciu pedału napięcie zanika).
Może ktoś podpowie, co mogę robić źle?
Może jest jakiś skomplikowany sposób włączania tempomatu (ja włączam pstrykiem i wciskam +)?
Odswiezam temat. Czy ktos ma rozpiske kolorow kabli idacych do wtyczki pod kierownica w 156 po FL?