Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [146] Znowu nie pali na jeden cylinder

  1. #1
    QBUS
    Gość

    Domyślnie [146] Znowu nie pali na jeden cylinder

    Hej .

    Jakiś czas temu miałem dokładnie ten sam objaw, który po wymianie cewek ustąpił.
    Otóż w niedzielę Alfa przestała mi palić na jeden cylinder - stało się to podczas postoju w korku, auto się lekko przydusiło na biegu jałowym po czym po jakimś kilometrze zaczęło być słabsze.

    Teraz jest tak - na biegu jałowym pracuje w miarę spokojnie, ale przy dodawaniu gazu telepie całym autem, ewidentnie nie pracuje na jednym cylindrze. Czasem jest lepiej (telepie mniej), czasem gorzej (telepie bardzo).

    Auto nie bierze oleju, ani płynu chłodzącego, cewki nowe, świece (platynowe) mają niecałe 20tyś. Zostały jeszcze kable. Ale powiedzcie mi Panowie, czy jeżeli jedna (z dwóch) świec w danym cylindrze nie daje iskry to ta druga potrafi to zrekompensować, czy jednak będzie nierówna praca? Pytam, bo właśnie nie zmieniałem kabli, ani kapturków na cewki i zastanawiam się (auto jutro idzie do mechanika), czy mogą to być kable. A jeśli nie układ elektryczny to czy np. coś może być z tym jednym cylindrem nie tak w sensie mechanicznym (kompresja była badana dwa miesiące temu przy okazji pierwszej usterki - wszędzie jest o coś około 13tu)?

    Zastanawia mnie tło usterki - auto stało tydzień nie ruszane (byłem chory) i podczas drugiej jazdy się to stało, praktycznie momentalnie, przyduszenie na wolnych obrotach i potem nie pracujący jeden cylinder...

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Może to chodzi raczej o wtryskiwacz ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Może to chodzi raczej o wtryskiwacz ?
    A zapomniałem napisać - wtryskiwacz był wymieniony poprzednim razem, zresztą było widać w cylindrze po wykręceniu świecy ciecz na cylindrze (jak mniemam benzynę, skoro nie ubywało ani płynu ani oleju).

  4. #4
    Bartosz
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    ja miałem podobnie i ktoś na formum podpowiedział mi następującą kwestię
    zamienic kable na cewce, jezeli nie będzie palił lub przerywał na innym cylindrze to znaczy ze to wina przewodów

    Zmiana kabli to znaczy odłączyć id cewki i zamienić miejscami, a nie tylko na swiacach

    pozdrawiam

  5. #5
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartosz
    Witam

    ja miałem podobnie i ktoś na formum podpowiedział mi następującą kwestię
    zamienic kable na cewce, jezeli nie będzie palił lub przerywał na innym cylindrze to znaczy ze to wina przewodów

    Zmiana kabli to znaczy odłączyć id cewki i zamienić miejscami, a nie tylko na swiacach

    pozdrawiam
    Tak, tak to wszystko wiem, zastanawia mnie tylko czy oprócz elektryki jakaś "twarda" mechanika może dawać taki objaw?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBUS
    Tak, tak to wszystko wiem, zastanawia mnie tylko czy oprócz elektryki jakaś "twarda" mechanika może dawać taki objaw?
    tak, uszczelka pod kolektorem ssącym..

  7. #7
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    Cytat Napisał QBUS
    Tak, tak to wszystko wiem, zastanawia mnie tylko czy oprócz elektryki jakaś "twarda" mechanika może dawać taki objaw?
    tak, uszczelka pod kolektorem ssącym..
    No to dzisiaj albo jutro się wszystko okaże. Dzisiaj rano po odpaleniu przez pierwsze 5 km prawie w ogóle nie chciał jechać (chyba komputer głupiał od nie palenia), później palił normalnie, ale tylko na 3 cylindry (w każdym zakresie obrotów). Mam nadzieję, że to nic poważnego...

  8. #8
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuję za odzew - auto już zrobione.
    Padł znowu wtryskiwacz -> mechanik założył używany, który wyciągnął ze swojej magicznej szafy, w której ma wszystko :mrgreen:.

    BTW - nieoryginalny, nowy znalazłem za około 300 złotych. Wydaje mi się to dużo (nowe kosztują 530 w ASO)? Może ktoś z Was wymieniał wtryskiwacze (skoro dwa mi już padły to pewnie przyjdzie kolej i na pozostałe dwa) i wie jak to najlepiej zrobić?

    PS do moda Specjalnie nie edytowałem mojego ostatniego posta, bo edycja nie powoduje jakiejkolwiek informacji że coś się zmieniło w wątku (w szczególności nie ląduje na górze), a zależy mi na odpowiedzi Alfaholików...

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBUS
    Cytat Napisał 75andrew155
    Może to chodzi raczej o wtryskiwacz ?
    A zapomniałem napisać - wtryskiwacz był wymieniony poprzednim razem, zresztą było widać w cylindrze po wykręceniu świecy ciecz na cylindrze (jak mniemam benzynę, skoro nie ubywało ani płynu ani oleju).
    No to jak to się ma do Twojej przypadłosci? :wink:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Zamykam ten temat.Kolega wymienił wtryskiwacz i wszystko jest OK.Pojawiły się nowe problemy o czym pisze w nowym temacie.

Podobne wątki

  1. Nie pali jeden cylinder w 166 3.0
    Utworzone przez mateusz481 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-03-2015, 11:53
  2. Nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:28
  3. Odpalenie po nocy. Nie pali jeden cylinder
    Utworzone przez jary17 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 09:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 23:33
  5. [145] 1,7 16V czasem nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Miskow w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 20:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory