Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: [156] V6 Q-System

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Już wiem jakie oznaczenie ma moja skrzynia. Aisin 50-40 LM, niestety nie udało się znaleźć żadnych informacji, prócz tego ze ta sama skrzynia była montowana w Lancii Lybra z silnikiem 2.0 20V o mocy 154KM i 186Nm.

    Jeżeli chodzi o moc zwiększanie mocy, to jeżeli uda mi się kupić w maju kompletny wydech 3", to zaczynam zabawę od nowa

    << Like it!

    >2000
    o.O

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Nie podoba mi się pomysł 3" w 2.5 V6, za mocno odetkasz ją, stracisz dół obrotów, generalnie więcej problemu niż pożytku, dobrze zrobione 2.5" TAK.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Ale jeżeli później zrobię dolot i nowa mapę? To nadal będzie kiepsko?
    Wydech ma pochodzi z DemoCar Alfa Clubu 3,0 V6 300KM, ktory jest przerabiany na RWD

    Kod:
    ETAP 9 - WYDECH: Zgodnie z wcześniejszymi planami wydech od modelu 2,5V6 został całkowicie przeprojektowany pod kątem zmian, które zaszły w silniku. Silnik 3,0V6 doładowany kompresorem wymagał znacznie większego i sprawniejszego odprowadzania spalin. W miejsce końcowego tłumika Supersprint o średnicy 55mm pojawił się końcowy tłumik o średnicy 70mm również ze stali nierdzewnej produkcji Supersprint (dedykowany do modelu GTA). Poza tym od samych kolektorów wydechowych średnica została powiększona i tak w miejsce tzw portek, w serii 45mm na zejscie z każdego kolektora, pojawiły się 52mm przechodzące po połączeniu w 70mm, potem tłumik środkowy produkcji Eltec i dalej łączenie także z zachowaniem średnicy 70mm z tłumikiem końcowym. Całość oczywiście wykonana ze stali nierdzewnej przez firme El-tec. Z uwzględnieniem pracy w wysokich temperaturach zostało specjalnie zaprojektowane wejście do tłumika środkowego w taki sposób, żeby pod wpływem temperatury możliwe bylo swobodne rozsuwanie się tłumika w środku bez dodatkowych naprężeń. Efekt po wymianie wydechu oczekiwany - temperatury i ciśnienia znacznie spadły co poczyniło podstawę do wzrostu doładowania i być może przekroczenia granicy 300KM, ale o tym po kolejnych testach. W chwili obecnej testy drogowe na dystansie 2600KM tras przez Europe (Słowacja, Czechy, Węgry, Chorwacja) i to w warunkach autostradowych jak i górskich pokazały, że wydech jest wykonany idealnie i temperatury sa bardziej niż bezpieczne i pozwalaja na nieco ostrzejszą mape paliwa i jeszcze kilka dodatkowych koników przez wspomniany wcześniej wzrost doładowania.




    Ostatnio edytowane przez Pfourul ; 23-03-2011 o 10:32

    << Like it!

    >2000
    o.O

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Co ze swoimi 4-rema sondami lambda zrobisz?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Grzesiek chyba ze ty chcesz do swojej 3.0 cały wydech?
    Jak cos to pogadaj z SEm
    Ostatnio edytowane przez Pfourul ; 23-03-2011 o 12:41

    << Like it!

    >2000
    o.O

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Wiec tak
    Zakupiłem barany (dlaczego tak to nazywacie?), tylko ze są one w trochę opłakanym stanie i muszę pomyśleć co z nimi zrobić:
    chromowanie/anodyzowanie/oksydowanie czy może jeszcze inne -anie




    Wiec teraz zbieram kasę żeby doprowadzić je do porządku, żebym nie musiał się wstydzić otwierać maski

    Następnie może zrobię wydech na zamównie w MG, żeby jeszcze więcej wycisnąć z tego silnika, a na sam koniec zrobi się program

    Co do wydechu to marzy mi się dźwięk podobny do unicorse

    EDIT:
    Barany już są u Adamsa i będą piaskowane
    Ostatnio edytowane przez Pfourul ; 13-05-2011 o 18:59

    << Like it!

    >2000
    o.O

  7. #17
    czorno_malpa
    Gość

    Domyślnie

    a co chcesz z nimi zrobić po piaskowaniu? będą chromowane/niklowane jak w oryginale czy może jakieś malowanie? np. czarny mat?

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Nie mam na razie pojęcia wszystko zależy od $$. Na pewno nie będzie to czarny mat, jak już to czarny połysk

    << Like it!

    >2000
    o.O

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pfourul Zobacz post
    Wiec tak
    Zakupiłem barany (dlaczego tak to nazywacie?), tylko ze są one w trochę opłakanym stanie i muszę pomyśleć co z nimi zrobić:
    chromowanie/anodyzowanie/oksydowanie czy może jeszcze inne -anie

    EDIT:
    Barany już są u Adamsa i będą piaskowane
    Hmm całeżycie wydawało mi się, że barany to kolektor wydechowy w konfiguracji np. 4-2-1. No ale cóż całe życie człowiek się uczy

Podobne wątki

  1. System VDC
    Utworzone przez yankes13 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-05-2021, 20:31
  2. 156 q-system
    Utworzone przez Crt w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2015, 15:25
  3. System Q2
    Utworzone przez fivety w dziale GT
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 02-09-2014, 09:51
  4. [MiTo] system ASR
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 17:22
  5. vdc system +abs
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory