Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Demontaż sprzęgła V6

  1. #1
    penkus4
    Gość

    Domyślnie Demontaż sprzęgła V6

    Witam Panowie. Mam pytanie, czy w Alfie 166 z 99r 3,0 v6 24v da się wyjąć sprzęgło bez wyjmowania silnika? Chciałbym zobaczyć czy poszła mi tarcza, docisk, czy coś innego się narobiło ... Mechanik powiedział mi że koszt wymiany sprzęgła to min. 400zł ale chciałbym zobaczyć co muszę kupić. Proszę o podpowiedzi abym nie płacił dwa razy za robociznę (kłopoty finansowe nie pozwalają mi na wymianę całości ).
    P.S. Na "komputerku" działają mi wszystkie opcje (nawigacja, equalizer, tempomat...) Ale "na czarnym tle" jest ustawianie daty i godziny, których nie mogę zmienić... Da się odblokować te opcje? Pozdrawiam zapaleńców Belli

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego penkus4,
    jak byś poszukał na forum to byś znalazł jak się wymienia sprzęgło w tych silnikach.
    - wyjmuje się skrzynię biegów.
    Sprzęgło wymienia się kompletnie (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe), zresztą brak jest osobno w handlu tych elementów.

    P.S. ręczne lub w/g RDS'u ustawienie czasu na ICS'e jest możliwe dopiero po odłączeniu nawigacji w bagażniku (tez było masę razy na forum).
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 03-06-2011 o 11:53

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    P.S. ręczne lub w/g RDS'u ustawienie czasu na ICS'e jest możliwe dopiero po odłączeniu nawigacji w bagażniku (tez było masę razy na forum).
    kolega stanlizak, przejęzyczył się chodziło mu o GPS a nie RDS.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  4. #4
    penkus4
    Gość

    Domyślnie

    Szukałem trochę na forum ale nie mogę się natknąć na temat. Rozumiem że skrzynię rozbiorę nie wyjmując silnika? Proszę o więcej podpowiedzi jak się do tego zabrać bądź skierowanie mnie na takowy, już poruszony temat. Dzięki za wypowiedzi!

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Co prawda JTD, ale wyjęcie podobne:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...owego_jtd.html
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    DA się zrobić bez problemu, skrzynię odsuwamy na bok, najlepiej wymontować kompletne zawieszenie z lewej strony...


    ALE!!!!

    Należy wymontować tylny kolektor wydechowy - celem wyjęcia rozrusznika, co za tym idzie należy zdemontować przedni układ wydechowy tzw. dwururkę..

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Witam,
    sprzęgło wymieniałem wczoraj, oto opis i czas wykonania:
    - zdemontować dolot powietrza od filtra do przepustnicy - 10 min,
    - zdemontować zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego - 10 min,
    - odkręcić podstawę mocującą pompę ABS,u i unieść wszystko do góry - 30 min,
    - odkręcić nakrętki mocowania wahacza górnego i amortyzatora z lewej strony (jedną zostawić) - 10 min,
    - podnieść samochód, odkręcić lewe koło - 10 min,
    - odkręcić osłonę pod silnikiem, wymontować osłony nadkola - 10 min,
    - odkręcić zacisk hamulcowy i odsunąć go - 10 min,
    - odkręcić czujnik ABS'u (jak się da) inaczej wypiąć wtyczkę go ze złącza i wyjąć przewód - 10 min,
    - odkręcić śruby mocowania przegubu wewnętrznego - 20 min,
    - odkręcić łącznik stabilizatora, sworzeń drążka kierowniczego - 10 min,
    - odkręcić dolny wahacz i z pomocą drugiej osoby wyjąć całe zawieszenie - 10 min,
    - odkręcić korek na dyferencjale i spuścić olej - 10 min,
    - odkręcić i odsunąć obudowę z uszczelnieniem przy dyferencjale półosi napędowej pośredniej - 15 min,
    - odkręcić blachę osłonową na dole skrzyni nad rurą wydechu - 10 min,
    - odkręcić siłownik sprzęgła (zabezpieczyć drutem przed wysunięciem tłoczyska) i odsunąć do góry - 10 min,
    - odpiąć sworznie kuliste linek zmiany biegów z wybieraka i odkręcić z podstawą mocowanie ich pancerzy ze skrzyni - 20 min,
    - wypiąć wtyczkę z wyłącznika wstecznego,
    - odkręcić cztery górne śruby mocowania skrzyni do bloku silnika,
    - za pomocą klucza oczkowego 13 tzw. "banana" zluzować górną śrubę mocowania rozrusznika i następnie specjalnie zeszlifowanym kluczykiem oczkowym 13 wykręcić tą śrubę (nie wyjmować jej, to jest najbardziej pracochłonna czynność) - 30 min,
    - odkręcić dwie pozostałe śruby rozrusznika - 10 min,
    - zrobić po tej czynności przerwę na piwo - 30 min,
    - poluzować pozostałe śruby mocowania skrzyni do bloku - 10 min,
    - poluzować 3 śruby mocowania łapy poduszki do skrzyni - 10 min,
    - odkręcić dwie śruby mocowania poduszki do ramy sanek - 5 min,
    - podsunąć podstawkę "stojak" pod miskę silnika i unieść do góry, odkręcić pozostałe śruby mocowania skrzyni i z pomocą drugiej osoby wyjąć skrzynię na zewnątrz - 10 min,
    - odkręcić stary docisk - 5 min,
    - założyć nowy docisk z tarczą (zastosować wałek centrujący tarczę) śruby docisku dokręcić momentem (klucz dynamometryczny) ok. 27 Nm - 20 min,
    - założyć łożysko wyciskowe na łapę (sprawdzić czy plastikowy pierścień zabezpieczający prawidłowo trzyma pierścień rozprężny na łożysku) - 10 min,
    - w dwie osoby wsunąć skrzynię (niekiedy trzeba lekko obrócić kołem by półoś wsunęła się do skrzyni, oraz za pomocą łyżki przesunąć koło zamachowe by wałek sprzęgłowy wszedł w tarczę sprzęgła - 15 min,
    - zatrzasnąć łożysko w tarczy energicznym ruchem ciągnąc do siebie dźwignię łapy,
    - przykręcić śruby skrzyni - 15 min,
    - zamontować łapę i opuścić zespół napędowy, przykręcić poduszkę - 10 min,
    - przykręcić obudowę uszczelnienia półosi pośredniej - 10 min,
    - przykręcić 2 śruby rozrusznika a trzecią u góry tą samą metodą - 20 min,
    - zamontować uchwyt cięgien wybierania biegów i zatrzasnąć sworznie na wybieraku - 15 min,
    - nalać świeży olej do przekładni (przez otwór po bagnecie), wchodzi ok. 1,8 l - 10 min,
    - zamontować kolumnę zawieszenia, pozostałe rzeczy w kolejności odwrotnej
    Całość z przerwami zajęła 6 godzin.
    Dobrze jest wymienić uszczelnienie (zimering) półosi pośredniej w ASO 30,- zł oraz obudowę z uszczelnieniem wałka sprzęgłowego skrzyni koszt w ASO 45,- zł.
    Mam nadzieję, że ten opis pomoże w wymianie sprzęgła lub skrzyni biegów w AR 166 V6,
    w JTD jest łatwiej bo dostęp do rozrusznika jest bezproblemowy.
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Brak sprzęgła, łapa sprzęgła - VIDEO z problemem
    Utworzone przez chakney w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 16:20
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-2015, 07:54
  3. Jak wsadzić drążek pompki sprzęgła do pedału sprzęgła ?
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-06-2012, 14:00
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 21:35
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 15:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory