Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Co zrobil mechanik z moimi hamulcami?

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    najpierw załącz zapłon (bez odpalania silnika) dopiero później odpowietrzaj.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    najpierw załącz zapłon (bez odpalania silnika) dopiero później odpowietrzaj.
    a co to ma wspólnego z odpowietrzaniem ???????

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Nie ma potrzeby włączania żadnego zapłonu, ani odprawiania żadnych innych guseł... ABS nic nie ogranicza póki nie wystąpi poślizg koła, przepływ przez ABS jest swobodny. Jakby ktoś w czasie jazdy wyłączył zapłon, lub doszło by do awarii elektryki to co? Zostałby bez hamulców bo ABS by odciął przepływ??????
    Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 03-06-2011 o 12:18

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Ludzie jak niektórych czytam to się zastanawiam gdzie takie dobre kursy bajko pisania robią??
    Układ z abs to zwykły układ hamulcowy nie różniacy sie aż tak bardzo od teho z "malucha", póki ABS się nie włączy.
    Zalewa się od tylnych kół potem przód a odpowietrza na koła na krzyż i tyle.
    P.S.
    A jak wam wasi mechanicy takie bajery wciskają że tak wam wymieniali sprzętem ciśnieniem itd to zmieńcie tych mechaników bo jedyne na czym się znają to na lanie wody a nie naprawie samochodów
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Niektórzy już proste rzeczy komplikują ponad stan...


    Nb. Przyrządy podciśnieniowe do wymiany płynu i odpowietrzania są tylko po to żeby wykonać tę czynność w pojedynkę, sam mam taki przyrząd i używam go gdy jestem sam na warsztacie.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    ha... Tak jak kolega maciek_czer pisze nie trzeba żadnych sprzętów, a ja jak jestem sam robię to tak:
    -kawałek naczynka (obcięta flaszka )
    -odkręcam odpowietrznik
    -w odpowietrznik wężyk przeźrobrudny
    -spuszczam cały płyn (wiadomo z jednego koła)
    -nalewam czystego płynu
    -pompuje aż w wężyku poleci czysty płyn, pilnując aby wężyk był zanurzony (nie będzie się układ zapowietrzał)
    -trzeba pilnować stanu płynu żeby pompa nie zaciągła powietrza
    -tak każde koło...
    jeden minus troszkę więcej płynu na to idzie...
    przerobiłem tak już wiele aut a ABS i nigdy nie było problemu!

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Zgadza się, ale mi szkoda czasu, zapinam przyrząd i po sprawie...


    Znam jeszcze jedną metodę, odkręcamy odpowietrzniki i idziemy na obiad, sam zleci...

  8. #18
    arturnl
    Gość

    Domyślnie

    Dzis bylem w porzadnej stacji obslugi. Wymienili mi plyn na nowo i odpowietrzyli pompą cisnieniową.Do tego odpowietrzyli pompę ABS. Hamuje teraz o wiele lepiej ale dalej cos jest nie tak.Pierwsze nacisniecie pedalu przy hamowaniu jest w miare normalne ale z kazdym nastepnym pedal twardnieje. Przyznali ze cos jest spieprzone ale sami nie wiedzą co i odeslali mnie do ASO. A mechanior rzeczywiscie odpowietrzal tak jak napisal
    SG0240
    Czy cos moglo sie spieprzyc przez odpowietrzanie za pomoca ciaglego pompowania pedalu hamulca?

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Serwo może nie wyrabiać i w jakiś sposób gubi podciśnienie dlatego pedał robi się twardy.
    Ostatnio edytowane przez Winiar00 ; 03-06-2011 o 18:44

  10. #20
    kacper1313
    Gość

    Domyślnie

    U mnie twardnienie pedału było związane właśnie z niesprawnym serwem, ale polegało to na tym, że przy wciśniętym pedale hamulca pierwsze 2s było ok, a następne pojawiał się efekt jak po wyłączeniu zapłonu tzn. pedał gwałtownie twardniał. Puszczenie hamulca na kilka sekund poprawiało sytuację, ale znowu tylko na chwilę. Pedał do deski i po chwili zaparty całą siłą o fotel walczyłem o zatrzymanie. Wymiana serwa załatwiła sprawę.

Podobne wątki

  1. Problem z hamulcami
    Utworzone przez mirek629 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 14:05
  2. Problem z hamulcami
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 22:09
  3. Fachowcy, pomozcie mi z moimi wtyczkami
    Utworzone przez Sillyspeed w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 23:04
  4. Problem z hamulcami:(
    Utworzone przez stiv88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 13:50
  5. [155] Problem z hamulcami :(
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 05:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory