Mój kumpel ma takie same dolegliwości w swojej 159 8v. Ponad rok tak jeździ i nic się nie zmienia....Chyba mu nie spieszno do ustalenia przyczyn tego szumu...
Mój kumpel ma takie same dolegliwości w swojej 159 8v. Ponad rok tak jeździ i nic się nie zmienia....Chyba mu nie spieszno do ustalenia przyczyn tego szumu...
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
A koła zamieniałeś na próbę ?
Mi na stalówkach w zimę pojawiło się rytmiczne szumienie występujące tylko podczas jazdy na biegu i po nagrzaniu silnika. Byłem prawie pewien że to coś ze skrzynią a po zmianie na letnie cisza.
Były:
159 1.9 JTDM 2006
156 2.4JTD 2002
Łożyska albo poząbkowane opony. Jeśli po naciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy szum nie znika - to nie może to być problem ze skrzynią, bo wtedy masz ją rozpiętą, nie podejrzewam też, żeby ten szum pochodził od silnika - bo byłby słyszalny na postoju. Ewentualnie układ różnicowy zaczyna hałasować, ale to byłby pierwszy mi znany taki przypadek w 159-ce.
Spróbuj podczas jazdy szeroką, równą drogą zrobić sobie prosty test - zacznij jeździć wężykiem, obciążasz dzięki temu określoną stronę auta. Jedź cały czas z taką samą prędkością i nasłuchuj, czy w czasie wężykowania szum się nasila i słabnie - w zależności od tego, którą stronę auta dociążasz. Jeśli tak jest - to masz na bank problem z oponą albo łożyskiem.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
opony nówki i na zewnątrz jest cisza, hałas nie zmienia się jak jade wężykiem. Łożysko w kole raczej też można wyeliminować - chyba, że to początek jego końca, ale wątpię by zmiana biegów czy obciążenia miałaby wpływ na hałas z łożyska.
Na 99% jestem przekonany, że to coś związanego ze skrzynią/różnicówką. Jutro doleję jakiegoś ceramizera może coś się zmieni... Olej mi sprawdzali i podobno jest, ale nie byłem przy tym więc może ściemnili - jak sie odkręci korek wlewowy w skrzyni i włoży tam palec to olej ma być zaraz pod korkiem? Jak sprawdzić prawidłowy poziom?
Tak olej powinien być pod korek wlewu czyli full. Odkręć korek wlewu do skrzyni potem włuż palec jak czuć że olej jest wysoko to oki. Przy wlewaniu nowego oleju do skrzyni dowiadujemy się że jest full jak olej zaczyna się wylewać kurkiem wlewu.
<<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>
Tak powinno być np: przy wlewaniu świeżego oleju dowiadujesz się że jest poziom na full (jak pisałem wcześniej) wtedy kiedy olej zaczyna wylewać się przez korek którym go wlewasz. Także przy odkręceniu korka wlewu olej powinien być blisko gwintu kura.
Ostatnio edytowane przez Murray ; 21-06-2011 o 22:12
<<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>
Jak są jakieś miarki oleju w skrzyni to trzeba pilnować poziomu na miarce jak nie to tak jak pisałem wcześniej...
<<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>
dziękuję koledze za cenną radę (mam nadzieję że niezbyt kosztowną) ale przestrzegam przed korzystaniem z niej.
Właśnie wywaliło mi olej ze skrzyni, z pewnością z powodu jego nadmiaru, aż strach pomyśleć co stałoby się gdybym zalał pod korek... mam nadzieję że się nie rozszczelniła tylko jakimś odpowietrznikiem poszło. Już miałem dzwonić po lawetę bo i ze sprzęgłem coś się stało, skrzynia się tak rozgrzała że sobie rękę poparzyłem, ale po chwilowym postoju wróciło mniej więcej do normy. Poza tym że teraz zmiana biegów to prawdziwa katorga.
ech takich mamy fachowców na tym forum... szkoda tylko że za błędy ja płacę