Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Opanowany półtoraroczny problem kopcenia na czarno JTD 115KM

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Cool Opanowany półtoraroczny problem kopcenia na czarno JTD 115KM

    Witajcie!

    Chciałem się pochwalić swoimi osiągnięciami w zakresie napraw silnika mojego autka, mechanikiem nie jestem, ale mam spore doświadczenie w rozkręcaniu swojej belli. Napraw dolotu czy innych drobnostek.
    Jestem elektronikiem z zawodu i montaż tempomatu to drobnostka, ale jak przychodzą poważniejsze wymiany to aż ciarki mnie przechodzą, ale zbieram się w sobie bo nie chcę dać zarobić lewym mechanikom, "Jak sobie sam nie zrobisz to dobrze nie będziesz mieć".

    A więc do rzeczy:

    Kopcenie na czarno objawiało się u mnie przez ponad rok, prawie 1,5.
    Mocne dodanie gazu powodowało wielkiego czarnego bąka, drażniło mnie to, bo moi koledzy nie mieli kłopotów z tym. Sama chmura ciągnąca się za mną przy 160km/h też nie wygląda ciekawie.

    Walczyłem z tym faktem przechodząc przez różne usterki....
    Wymiana overboosta,EGR-a, znowu overboosta (uszkodzone wężyki), przepływomierza (przez uszkodzenie EGR-a, więc był sprawny ale przekłamywał), rur dolotowych, wężyków czujników i Bóg wie co jesszcze.

    Każda wymiana kończyła się połowicznym sukcesem, tzw. "Na chwile".

    Aż wkońcu metodą dedukcji doszedłem do wniosku, że skoro dym jest czarny, a nie niebieski, to musi być sprawa zasilania paliwem, a nie spalania oleju w silniku (200tyś przebiegu) przez np. zużyte pierścienie.

    Sprawdziłem ostatecznie rury dolotu i szczelność intercoolera, wymieniłem górną rurę na Originali Ricambi oraz dolną na metalową.

    Problem pozostał, więc z ciekawości chciałem sprawdzić wtryski metodą przelewową, ponieważ diagnostyka jest droga.

    Kupiłem strzykawki i wężyk... rozbieram auto i ku mojemu zdziwieniu jeden wężyk od 2 wtrysku okazał się przyklejony na "kropelce" i po prostu odpadł... reszta odpięła się bez szwanku.
    Szybki serwis i wężyk kupiłem w ASO za 80zł kompletny do 4 wtrysków.

    Uszkodzenie polegało nie dość że na zaklejeniu złamania końcówki to jeszcze nieumiejętnego sklejenia, co doprowadziło do zatkania wężyka przelewowego z wtrysku 2,3 i 4

    Naprawa jak i wiele innych została wykonana albo w Polsce na sprzedaż, albo we Włoszech, skąd auto pochodzi.

    Wymiana i sprawdzenie wtryskiwaczy przebiegło pomyślnie około 30s sprawdzenia i jest ok.

    Poniżej zdjęcia sprawdzenia przelewowego.

    200km po naprawie i zero kopcenia, wiadomo jest, ale teraz znikome, ale jest to spowodowane zużyciem silnika po 200tyś km.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC04008.jpg
Wyświetleń:	322
Rozmiar:	111.2 KB
ID:	28959Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC04014.jpg
Wyświetleń:	855
Rozmiar:	149.0 KB
ID:	28960Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC04012.jpg
Wyświetleń:	359
Rozmiar:	76.8 KB
ID:	28961Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC04011.jpg
Wyświetleń:	338
Rozmiar:	67.8 KB
ID:	28962Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC04010.jpg
Wyświetleń:	420
Rozmiar:	68.8 KB
ID:	28963Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC04009.jpg
Wyświetleń:	340
Rozmiar:	65.6 KB
ID:	28964

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    a jakiej srednicy brales wezyk ?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Zastosowałem wężyki 4mm

  4. #4
    łukasz682
    Gość

    Domyślnie

    pozwolisz kolego że sie podepnę ,ja mam ten sam problem tylko silnik benzynowy 1.8 16v ts i czasami paliwko śmierdzi w samochodzie lecz wycieków żadnych nie ma czy to też moga być wtryski?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Jeżeli śmierdzi w samoochodzie to raczej nie sprawa wtrysków, ale nieszczelności, złe odpowietrzenie baku itp.
    Dawno nie zajmowałem sie silnikami benzynowymi i nie wiem co Ci poradzić.

  6. #6
    łukasz682
    Gość

    Domyślnie

    dodam tylko że reszta to objawy takie same jak u ciebie z ty kopceniem

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie

    odkope temat u mnie po 30sek. na odpalonym aucie strzykawki napełniły sie po 5ml każda to dobry czy zły objaw, jak to powinno być im wicej się napałnią tym lepiej czy im mniej tym lepiej

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Powinny się napełniać równomiernie, teoretycznie im mniej tym lepiej, ale sam już nie wiem...

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Procedurę sprawdzenia wtrysków dla silników 1.9 JTD opisywałem w dziale zrób to sam Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    wymienilem u siebie tez juz prawie wszystko...nowa przpelywka ,nowy EGR, nowe rury dolotu cooler ---> kolektor i cooler ---> turbawka ,nowy cooler...nowe opaski na calym dolocie.Nie sprawdzalem tylko wtryskow ,ale na diagnostyce i cinka ,Marcin powiedzial ze wtryski z logow wygladaja okej...z logow tez przeplywka wyglada okej i EGR okej...wywalam niebawem katalizator i wstawie rure bo moze on juz jest przytkany...a kopcenie u mnie objawia sie tak ,ze jak pojezdze po miescie dluzej i wyjade za miasto to puszcza czarnego baka...kiedy za chwile depne znowu ,juz jest mniej ,kiedy depne jeszcze raz dymu juz praktycznie nie widac...kurzy tylko spalinami( i tutaj mozliwe ze to zapieczone sa lopatki turbiny i podobno to tez moze powodowac kopcenie ,tylko czy nie byloby ono jednostajne ? ) a dymu nie ma ,musze sie mocno przygladac zeby zobaczyc malutki dymek za zderzakiem ? O co moze chodzic ?

Podobne wątki

  1. Siłownik sprzęgła 1.9 jtd 115km-problem
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-07-2014, 18:21
  2. 1.9 JTD 16V - kopci na czarno - problem z powietrzem?
    Utworzone przez offca11 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 18:49
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 23:00
  4. dymienie na czarno i problem z przyspieszaniem i twarde sprzęglo.
    Utworzone przez krzysztofmisiek w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 10:48
  5. Problem z Alfa 156 1,9 JTD 115KM
    Utworzone przez Bożenka29 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-01-2011, 11:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory