sprawdż dokładnie gumową rurę łączącą filtr z przepływomierzem,może mieć pęknięcie które na pierwszy rzut oka nie zauważysz.Napisał Kondziu
sprawdż dokładnie gumową rurę łączącą filtr z przepływomierzem,może mieć pęknięcie które na pierwszy rzut oka nie zauważysz.Napisał Kondziu
... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD
ok sprawdze a czy winny moze byc przeplywomierz jesli objawy sa takie jak pisalem ze po zdjeciu kostki jest ok ale nie da sie dodac gazu??
A jesli rura ma gdzies pekniecie to chyba caly czas by sie dlawil i na LPG tez a on po zagrzaniu chodzi ok... chyba ze sie mysle to sprostujcie koledzy![]()
a jesli odłaczam przepustnice i kontrolka od wtrysku nie swieci to cos jest nie tak?
metodą sprawdzania całego kanału dolotu, pamietając o wszystkich rurkach, zaworkach, przelotkach.- jak sprawdzic czy nie bierze lewego powietrza?
lub obserwując błędy monitorowane i zapisywane przez ECU.
takim klasycznym błędem fałszywego powietrza jest zbiór P1172, P1173, który nie powoduje zapalenia lampki wtrysku..
zwykle ten błąd pojawia sie po okresie czasu 1- 2 tygodni od zaistniałych zdarzeń.
wcześniejszym symptomem fałszywego powietrza moze być odczyt parametrów adaptacyjnych - FRA oraz TRA.
poprawny zakres parametru FRA to przedział 0.8 -- 1.2.
pamametr TRA nie powinien przekraczac +/- 5000 usek.
niestety obecnośc tych błedów, grupy P117x nie świadczy w 100% o obecnosci fałszywego powietrza.
Ta grupa to taki worek do którego ECU wrzuca ten błąd,jak tak na prawde nie wie co jest z autem.
Opis tego błedu zawiera także problemy natury mechanicznej, czyli pierscienie, tłoki, wtryskiwacze, popychacze.
szczególnie przy obecnosci tej grupy blędów nalezy przeprowadzić selektywna diagnostykę.
no to znalazłem kotletaudało się wam rozwiązać problem panowie? u mnie identyczne objawy...
znajomy kupił za grosze 156 z silnikiem 2.0 i jest podobny problem... przebieg 170Kkm i wydaje się ori, stała ok pół roku
zimny czy ciepły silnik, bez różnicy
dodając szybko gazu do 3000, silnik przerywa, strzela w wydech i ma chęć zgasnąć, powoli wciskając gaz - jest ok
powyżej 3000 jest o niebo lepiej
sonda na wykresie, momentami spada do wartości 0.01V (po rozgrzaniu - w czasie rozgrzewania wykres jest idealny)
co ciekawe, był całkowity brak błędów i komputer zareagował błędem tylko na odpięcie elektrozaworu wariatora, a na wtryski, sondę i przepływkę nie... pokazał się też błąd czujnika temp. (na chwilę i nie wiadomo dlaczego, bo akurat nikt tam nic nie dotykał)
czujnik spalania stukowego nie jest podłączony i wieczorną porą nie mogłem go w ogóle znaleźć na silniku (w 2.0 jest podpora kolektora ssącego utrudniająca dostęp za silnik) i nie wiem czy w ogóle ten czujnik jest, jest nie podpięta wtyczka wychodząca z instalacji ECU
sprawdzaliśmy w innej alfie pracę silnika bez tego czujnika i było ok
przewody W.N. wstępnie są sprawne (brak iskrzenia po spryskaniu zraszaczem)
do przepustnicy brak lewego powietrza, dalej nie było jak sprawdzić bo musiał bym wykręcać kolektor
ciśnienia na listwie nie mam jak sprawdzić, ale wtryski dają paliwo
przepływka i sonda na 100% nie są powodem tych anomalii (podmiana i komputer), ale:
na wolnych obrotach, przepływ powietrza jest na poziomie 14kg/h(ciepły) i ok 18-22kg/h(zimny) - za dużo, ale czemu?
P.S. ciekawostka - komputer w tej alfie jest ustawiony na odcięcie przy ponad 7500rpm - odczyt z AD
Alfa ma climatronic który nie działa w trybie auto (brak nadmuchu) i w ogóle nie leci ciepłe powietrze (chłodnica odpowietrzona)
pod korkiem jest masełko, ale podobne do mojego kiedy jeżdżę na krótkich odcinkach (zbiorniczek brudny - ale nie jakoś tak żeby to zwróciło uwagę)
przepustnica jest strasznie brudna i nie sprawdzałem odmy bo niestety warunki nie pozwoliły (brak garażu)
- może być trafione ECU lub brak masy dla ECU, taka mała śrubka na obudowie ECU.
- dodatkowo może być spalony bezpiecznik( albo przetarty kabel ) od zasilania ECU od jego cześci analogowej, jaki to bezpiecznik to ci już nie powiem.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
dobrą drogą idziesz bubu bo problem rozwiązał się przed chwilą
kazałem telefonicznie koledze, żeby zamienił przekaźniki przy lampie miejscami i jak ręką odjął
teraz wykonam mu dalszą diagnostykę.....
czy to mogło mieć wpływ na przepływ powietrza do silnika ???
o śrubce zapomniałem napisać ale też ją sprawdzałem, tak jak wszystkie masy
---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 11:44 ----------
jednak problem rozwiązał się w tylko połowie
tzn że na postoju obroty idealnie lecą w górę a jak już jedzie to nie(a miał problem i na postoju i jak się jechało)
zapomniałem dodać że jest wysoki czas wtrysku, ale tylko na wolnych obrotach, rzędu 5ms. jak trzymam gaz np na 1500rpm to czasy są już rzędu 3,5ms
no i ta zawyżona ilość powietrza do silnika... momentami nawet dwa razy większa niż u mnie czy jeszcze w innej Alfie 1.8...
dlaczego tak się dzieje ? (testowane na sprawnej przepływce, na tej czy na drugiej wartości są zbliżone czyli zawyżone)
oczywiście jak się z kolegą spotkam to sprawdzę połączenia wszystkich przekaźników
---------- Post added at 19:51 ---------- Previous post was at 14:34 ----------
ECU kolegi wreszcie pokazało jakieś błędywszystkie dotyczyły tego co odłączałem wcześniej
po kasowaniu wrócił tylko czujnik spalania stukowego, którego nie mogę znaleźć
świece na pierwszym cylindrze (licząc od rozrządu) zardzewiały, nie odkręcałem bo jestem pewny że bym je ukręcił
po zmianie przekaźników jest troszkę lepiej
praktycznie nie da się ruszyć z miejsca.... dławi się, pyrka itp itd
dla potomnych:
przyczyną niewchodzenia na obroty do ok 3000 obr był przestawiony rozrząd
naprawiane, regulowane i ustawiane u Maćka i Qby w czewie
właściciel 156 nie jest zbytnio kumaty, ale powtórzył mi że miał rolkę w rozrządzie z diesla? 8-| - a ile w tym prawdy to nie wiem ;/
została mu przepływka do wymiany, iiiiiiiiiii nie zaraził się wirusem i już chce ją handlować za uwaga...... 6.000 zł
już mu nie pomogę nic![]()