Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Błąd Alfa 166 2.0 TB: odchylenie regulacji ciśnienia doładowania poza zakresem max.

  1. #1
    JoRdaNnNnN -166
    Gość

    Exclamation Błąd Alfa 166 2.0 TB: odchylenie regulacji ciśnienia doładowania poza zakresem max.

    Turbina po regenracji któryś tys i po usunięciu tego błedu bo myślałem że jak padło turbo to od tegoa a teraz znowu tak przy 130km/h wyskoczyło. Autko chodzi normalnie, turbina ciągnie. O co kamam? Kontrolka wtrysku się zapala i taka treść błedu na kompie wyskakuje.
    Ostatnio edytowane przez JoRdaNnNnN -166 ; 27-07-2011 o 13:07

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To znaczy co sie stalo? Szarpal? Stracil moc?Przy 130 to akurat okolo 3000obr/min, zaraz po rozpedzeniu turbiny. Za poziom doladowania odpowiada regulator wastage. Ta grucha przy turbinie. Ona zas jest sterowana cisnieniem w dolocie i okresowo elektrozaworem na dolocie. Najprawdopodobniej zepsute masz to albo to. Jeszcze jest taka ewentualnosc ze to czujnik ale malo prawdopodobne. Aha, podstawa to szczelny dolot i przewody. Od tego zacznij. I opisz troche dokladniej co sie stalo.

  3. #3
    JoRdaNnNnN -166
    Gość

    Domyślnie

    Jakieś 3 tys temu padła mi turbina, kopciła makabrycznie i padła od strony wydechu na szczęście. Wziąłem ja na obwodnicę i trochę ją przepaliłem bo mechanior wymieniał olej w silniku, mechanior mówiłe żeby ją jeszcze przepalić. I przy 200km/h zaświeciła się kontrolka wtrsyku. Turbina pojechała ne regeneracje, odebrałem, mechanior z serwisu Alfy wstawił turbinę, zalał olejem i pojechałem usunąć ten bład wtrysku. Wszystko było ok, jezdziłem, była troche przegoniona po trasie i było ok. Dzisiaj jaechałem spokojnie jakieś 130km/h na 6 biegu iiii zapalił się znowu wtrysk... Co TY na to? Nie chce żeby coś z turbinką mi się znowu nie porobiło :/

    ---------- Post added at 14:28 ---------- Previous post was at 14:27 ----------

    A kontrolka zapaliła się bez szarpania, bez hałasu.. Normlanie wyskoczyła i tyle....

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To nie jest wina turbiny tylko jej sterowania. Niestety nikt Ci nie wskaze dokladnie co wymienic. Skoro zapalila sie kontrolka bez zadnych objawow to raczej bym sie sklanial ku wymianie czujnika cisnienia. Najgorsze jest to ze sporadycznie to sie zdaza. I nawet jak z kims sie zamienisz na czujniki to nie wiadomo czy i kiedy sie to powtorzy.


    Widze ze daleko masz do mnie, bo bysmy sie ymienili na probe. Ja potrzebuje wymienic sie na probe z pierburgiem bo mi przeladowywuje.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 27-07-2011 o 13:49

  5. #5
    JoRdaNnNnN -166
    Gość

    Domyślnie

    Jestem po mechaniku i zaworki itp posprawdzał, posmarował, przeczyścił i wszystko gra, zobaczymy jak będzie teraz, mówił że taki mały wężyk też był bardzo luzny na opasce i może teraz będzie ok a jak nie to oblukam ten czujnik co pisałeś.. No kawałek jest do Ciebie Ale od końca sierpnia będę już na stałe we Wrocuu więc jak coś to w razie W można myśleć Ale siostrzyczkę masz ładną Turbo ładną Dzięki za poradę. Pozdroo

  6. #6
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Na bank luźne wężyki ciśnieniowe miałem to samo po wymianie na nowe wszystko OK brak przeładowania i błędu.

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To się wyjaśniło też myślę że będzie spokój.
    Ale odezwę się pod koniec sierpnia do Ciebie to może byś mi pomógł. Muszę podmienić ten elektrozawór który właśnie steruje turbiną. Ponieważ jak go gwałtownie przycisnę to szarpnie i przeładuje. Podejrzewam ten zawór ale pewności nie mam. Może zawór upustowy albo (co najgorsze - oby nie) elektronika.

  8. #8
    JoRdaNnNnN -166
    Gość

    Domyślnie

    Oooo to jak Gino mówi, że podobnie miał to trochę spokojniejszy jestem To zgadamy się tam jakoś, jak będę już na miejscu to dam znać Coś pomyślimy Dzieki panowie. Pozdrooo.

  9. #9
    mateo020
    Gość

    Domyślnie

    witam panowie mam taki problem przy spokojnej jeździe tak okolo 3000rm zaczyna mi szarpać autem ma wtedy mula totalnego nie reaguje na gaz wtedy wymienilem czujnik pierburga kable i swiece nowe przeplywomierz nowy. nie wiem co jest panowie prosze o pomoc

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zrob odczyt bledow. Sprawdz szczelnosc dolotu i przewodow (przewody to najlepiej wymien).

Podobne wątki

  1. Zbieżność tyłu - prawe koło poza zakresem
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 11-09-2014, 21:13
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 05-09-2012, 16:13
  4. P0170 regulacja lambda poza zakresem SONDA UNI...
    Utworzone przez darek2116 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 17:56
  5. [156] błąd ciśnienia doładowania / zawór EGR
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-01-2008, 15:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory