Strona 5 z 23 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 223

Temat: wysokie spalanie 159 1.9JTDM po miescie

  1. #41
    pawel182
    Gość

    Domyślnie

    Jaki jest koszt usunięcie DPF ? Rozumiem, że razem z usunięciem filra zaślepia się EGR? Nie wpływa to jakoś ujemnie na silnik ?

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel182 Zobacz post
    Jaki jest koszt usunięcie DPF ? Rozumiem, że razem z usunięciem filra zaślepia się EGR? Nie wpływa to jakoś ujemnie na silnik ?
    od 1 do 1,5k za usunięcie DPF - zależy gdzie i u kogo robisz. Zaślepić od razu EGR też warto.

    Ujemnych wpływów na pracę silnika brak.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Czy po wywaleniu DPF spalanie rzeczywiście spadnie o około 1 litr ?
    Ja jadąc nad morze i z powrotem miałem średnią 6.6.
    Jak tu jeżdżę trochę po mieście i krótkie odcinki trasy mam około 7.2.
    To dobrze ? Czy po wywaleniu DPF coś jeszcze z tego ściągnę ?

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał coachu Zobacz post
    Czy po wywaleniu DPF spalanie rzeczywiście spadnie o około 1 litr ?
    Ja jadąc nad morze i z powrotem miałem średnią 6.6.
    Jak tu jeżdżę trochę po mieście i krótkie odcinki trasy mam około 7.2.
    To dobrze ? Czy po wywaleniu DPF coś jeszcze z tego ściągnę ?
    Spadnie tak jak pisałem nie raz. U mnie było to od 1 do 1,5 litra.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    czyli po 20 tys. km. wydatek się zwraca...
    A czy ten koszt to za samo wywalenie dpf, czy za przeprogramowanie auta do tych 188 km też?

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    czyli po 20 tys. km. wydatek się zwraca...
    A czy ten koszt to za samo wywalenie dpf, czy za przeprogramowanie auta do tych 188 km też?
    Razem z programem - to byłoby zbyt piękne )

    Samo wywalenie DPF tyle kosztuje. Jest to fizyczne usunięcie oraz programowe ( soft widzi że DPF jest cały czas w 100% wypalony ).
    DPF możesz sprzedać później - 250-300zł dostaniesz bez problemu.

    Po 20tys..... może się wcześniej zwrócić. Jak robisz w większości krótkie trasy po mieście ( jak ja ) i od czasu do czasu trasę, to szybko Ci się DPF zapcha. Wtedy wypalanie serwisowe w ASO - 300zł.

    Przy braku DPF kupujesz też tańszy olej - Ja z DPF lałem MOTULA X-clean cena 200zł a teraz Motul x-cess 110zł
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  7. #47
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    A Ty rozumiem robiłeś to za jednym zamachem ? Ile czasowo Ci to zajęło u Cinka ?
    Czyli nawet po zwiększeniu mocy i momentu przy równoczesnym wywaleniu DPF da się obniżyć spalanie ?

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał coachu Zobacz post
    Czy po wywaleniu DPF spalanie rzeczywiście spadnie o około 1 litr ?
    Ja jadąc nad morze i z powrotem miałem średnią 6.6.
    Jak tu jeżdżę trochę po mieście i krótkie odcinki trasy mam około 7.2.
    To dobrze ? Czy po wywaleniu DPF coś jeszcze z tego ściągnę ?
    Wywalenie DPF-a "rozluźnia" układ wydechowy dzięki czemu silnik mniej energii oddaje na wypchnięcie spalin z komór spalania. Dzięki czemu spalanie maleje, poprawia się także delikatnie charakterystyka silnika (lepsze wkręcanie się turbiny na obroty, lepsze zbieranie się auta "z dołu"). Średnio spalanie spada o ok. 10-15%, zarówno przy wersji 1.9 150 KM jak i 1.9 120KM.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał coachu Zobacz post
    A Ty rozumiem robiłeś to za jednym zamachem ? Ile czasowo Ci to zajęło u Cinka ?
    Czyli nawet po zwiększeniu mocy i momentu przy równoczesnym wywaleniu DPF da się obniżyć spalanie ?
    Najpierw wywalilem DPF - jesień 2010 a remap zrobiłem na wiosnę tego roku. Czasowo pytaj Cinka bo słyszałem że teraz zdecydowanie szybciej da się zgrać oprogramowanie.

    Spalanie mi spadło po wywaleniu DPF, po remap już raczej wielkiej różnicy nie widziałem ( ale szybciej się jeździ ).
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Najpierw wywalilem DPF - jesień 2010 a remap zrobiłem na wiosnę tego roku. Czasowo pytaj Cinka bo słyszałem że teraz zdecydowanie szybciej da się zgrać oprogramowanie.

    Spalanie mi spadło po wywaleniu DPF, po remap już raczej wielkiej różnicy nie widziałem ( ale szybciej się jeździ ).
    Dwie wskazówki dla osób, chcących sobie zrobić taką rzecz, jak wywalenie DPF-a. Radzę go WYBIĆ wewnątrz, zostawiając puszkę filtra. Ponieważ każda 159 z dieslem jest wyposażona w DPF - podczas kontroli drogowej za granicą jeśli wścibski policjant zerknie pod samochód i zobaczy rurę zamiast puszki DPF-u - na 99% skończy się to sholowaniem z autostrady i koniecznością uiszczenia bardzo wysokiego mandatu. Przy pozostawionej puszce obecność DPF-u można sprawdzić praktycznie tylko za pomocą dobrego analizatora spalin.
    I jeszcze jedna rzecz - wywalenie DPF-u i EGR-u bardzo odczuwalnie poprawia "dół" jeśli chodzi o przebieg krzywej momentu. Auto zaczyna mocno ciągnąć już od 1600 obrotów, praktycznie przy 1800-1900 turbina pokazuje już pełne doładowanie.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. 5 bieg. Jazda po miescie a spalanie
    Utworzone przez stopman w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-01-2016, 10:24
  2. GT 3.2 wysokie spalanie
    Utworzone przez gacekszadek w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 08:55
  3. Wysokie spalanie V gen.
    Utworzone przez blank w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 15:43
  4. Wysokie spalanie
    Utworzone przez bastek5556 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 13:19
  5. Duze spalanie w miescie MJET
    Utworzone przez adihash w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-07-2009, 09:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory