Jaki jest koszt usunięcie DPF ? Rozumiem, że razem z usunięciem filra zaślepia się EGR? Nie wpływa to jakoś ujemnie na silnik ?
Jaki jest koszt usunięcie DPF ? Rozumiem, że razem z usunięciem filra zaślepia się EGR? Nie wpływa to jakoś ujemnie na silnik ?
Czy po wywaleniu DPF spalanie rzeczywiście spadnie o około 1 litr ?
Ja jadąc nad morze i z powrotem miałem średnią 6.6.
Jak tu jeżdżę trochę po mieście i krótkie odcinki trasy mam około 7.2.
To dobrze ? Czy po wywaleniu DPF coś jeszcze z tego ściągnę ?
czyli po 20 tys. km. wydatek się zwraca...
A czy ten koszt to za samo wywalenie dpf, czy za przeprogramowanie auta do tych 188 km też?
Razem z programem - to byłoby zbyt piękne)
Samo wywalenie DPF tyle kosztuje. Jest to fizyczne usunięcie oraz programowe ( soft widzi że DPF jest cały czas w 100% wypalony ).
DPF możesz sprzedać później - 250-300zł dostaniesz bez problemu.
Po 20tys..... może się wcześniej zwrócić. Jak robisz w większości krótkie trasy po mieście ( jak ja ) i od czasu do czasu trasę, to szybko Ci się DPF zapcha. Wtedy wypalanie serwisowe w ASO - 300zł.
Przy braku DPF kupujesz też tańszy olej - Ja z DPF lałem MOTULA X-clean cena 200zł a teraz Motul x-cess 110zł![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
A Ty rozumiem robiłeś to za jednym zamachem ? Ile czasowo Ci to zajęło u Cinka ?
Czyli nawet po zwiększeniu mocy i momentu przy równoczesnym wywaleniu DPF da się obniżyć spalanie ?
Wywalenie DPF-a "rozluźnia" układ wydechowy dzięki czemu silnik mniej energii oddaje na wypchnięcie spalin z komór spalania. Dzięki czemu spalanie maleje, poprawia się także delikatnie charakterystyka silnika (lepsze wkręcanie się turbiny na obroty, lepsze zbieranie się auta "z dołu"). Średnio spalanie spada o ok. 10-15%, zarówno przy wersji 1.9 150 KM jak i 1.9 120KM.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Dwie wskazówki dla osób, chcących sobie zrobić taką rzecz, jak wywalenie DPF-a. Radzę go WYBIĆ wewnątrz, zostawiając puszkę filtra. Ponieważ każda 159 z dieslem jest wyposażona w DPF - podczas kontroli drogowej za granicą jeśli wścibski policjant zerknie pod samochód i zobaczy rurę zamiast puszki DPF-u - na 99% skończy się to sholowaniem z autostrady i koniecznością uiszczenia bardzo wysokiego mandatu. Przy pozostawionej puszce obecność DPF-u można sprawdzić praktycznie tylko za pomocą dobrego analizatora spalin.
I jeszcze jedna rzecz - wywalenie DPF-u i EGR-u bardzo odczuwalnie poprawia "dół" jeśli chodzi o przebieg krzywej momentu. Auto zaczyna mocno ciągnąć już od 1600 obrotów, praktycznie przy 1800-1900 turbina pokazuje już pełne doładowanie.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów