Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Zgrzytanie skrzyni, kończące się sprzęgło?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie Zgrzytanie skrzyni, kończące się sprzęgło?

    Piszę z takim problemem. Od kilku miesięcy pedał sprzęgła ma tak jakby luz, mogę go na kilka cm wcisnąć w podłogę i nie wróci już, wysprzęglik jest suchy, sprzęgło się czasem ślizga, od dwóch dni mam problemy z wrzucaniem biegów, a dzisiaj rano skrzynia zazgrzytała podczas wrzucania trzeciego biegu. Czy jest to wina kończącego się sprzęgła?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    A może pompki sprzęgła?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #3
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli sprzęgło się, nawet tylko czasem (głównie przy większym obciążeniu) zaczyna ślizgać, oznacza to przyczyna jest w zasadzie jedna - koniec tarczy sprzęgłowej, czyli albo się zużyła, albo spaliła, tak czy inaczej sprzęgło do wymiany.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    A może pompki sprzęgła?
    W kabinie dywanik jest suchy więc raczej wykluczam tą opcje, płynu hamulcowego również nie ucieka. Czy zgrzytanie może być objawem kończącego się sprzęgła?

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wicked Zobacz post
    W kabinie dywanik jest suchy więc raczej wykluczam tą opcje, płynu hamulcowego również nie ucieka. Czy zgrzytanie może być objawem kończącego się sprzęgła?
    Ale pedał ma luz i nie wraca, a dla mnie to ewidentny objaw. Nikt nie mówił nigdy, że ona musi koniecznie cieknąć Generalnie w AR, Lanciach i innych Fiatopodobnych centymetrowy luz na pedale = uwalona pompka. Może za bardzo generalizuję, ale IMO lepiej zacząć od tego, niż wymieniać sprzęgło.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Panowie, ale zwróćcie uwagę na "ślizgające się sprzęgło", a to nie może być objawem padniętej pompki.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    Alfa romeo 145 1.6 boxer 1995
    Postów
    137

    Domyślnie

    Ostatnio gdy mi pedał nie powracał miałem zapowietrzony układ. Sprzegło jest hydrauliczne i chodzi na płynie hamulcowym a ten cały układ miał przeciek na siłowniku sprzęgła i płynu ubywało poźniej dolewany i był zapowietrzony.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Może zapytam inaczej. Jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga? Być może pompa sprzęgła to dobry trop. Zapomniałem napisać o jednym szczególe, od pewnego czasu z okolic skrzyni wydobywa się stukanie, przy najeżdżaniu na garby dziury itp. Tak jakby tarcza dostała luzu i obijała się o docisk.
    Ostatnio edytowane przez Wicked ; 21-09-2011 o 22:04

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Jak sprzęgło się ślizga, to jak dodasz więcej gazu, masz taki efekt jak w automacie - obroty lecą w górę a auto nie jedzie albo obroty stoją w miejscu a auto przyspiesza powoli do nich.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wicked Zobacz post
    Może zapytam inaczej. Jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga? Być może pompa sprzęgła to dobry trop. Zapomniałem napisać o jednym szczególe, od pewnego czasu z okolic skrzyni wydobywa się stukanie, przy najeżdżaniu na garby dziury itp. Tak jakby tarcza dostała luzu i obijała się o docisk.
    tarcza jak jest zużyta to najczęściej charakterystycznie stuka (stykają wyrobione sprężyny). Żeby to sprawdzić to najlepiej na stromej górce na wstecznym i na półsprzęgle.

    Dobrym motywem na sprawdzanie ślizgającej traczy jest ostre hamowanie silnikiem wtedy taka tarcza zaczyna się ślizgać i jak śmierdzi spalonym sprzęgłem to wiadomo, że do wymiany.

    Jak zacznie się ślizgać tak jak Rzmudzior pisze to tarczy już praktycznie nie ma i koło zamachowe z dociskiem drą nity.

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] Sprzęgło z 3.0 V6 12V do skrzyni z 2.5 V6
    Utworzone przez Morspl w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 07:14
  2. Drgania i kończące sie opcje......
    Utworzone przez Slades w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-09-2013, 20:20
  3. Zapowietrza sie sprzęgło po wymianie skrzyni pomocy!!
    Utworzone przez Adi169 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 11:41
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  5. Kończące się sprzęgło??
    Utworzone przez efdur w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 18:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory