Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Turbo do 145 1.4 TS V16

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    no i za cene męskiego turbo kupisz co najmniej 2 alfy 145 z silnikiem jakim chcesz od 1.4 do 2.0 po drodze z boxerami i TD/JTD
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac1us Zobacz post
    Moim zdaniem jeśli swapować to już 8vt lub 16vt roboty równie dużo, a moc większa i łatwiej o następne przyrosty.
    Myślę, że kolega maniek015 powinien przeczytać cały wątek kolegi Wołka dotyczący swapa silniczka 2000 Turbo z Lancii Dedry do 145 - myślę, że jeżeli już takie zakusy są to jest to jedyna i słuszna droga. Mało problemów, całość praktycznie plug and play i można się jeszcze pokusić o napęd na cztery kapcie a i koszty nie są aż tak odstraszające. Inne kombinacje ze względu na koszty tracą zupełnie sens. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś młodszego. Chyba, że projekt zakłada stworzenie naprawdę jedynej na świecie, doskonałej 145
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  3. #13
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    z nieparującymi szybami to moze byc trudniejsze niz turbo
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Nie mam zamiaru zmieniać mojego ukochanego wehikułu . Dołoże tyle pieniędzy ile będzie trzeba, a chcę zrobić to z pasją

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    a chcę zrobić to z pasją
    no to wszystko jest możliwe
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Myślę, że kolega maniek015 powinien przeczytać cały wątek kolegi Wołka dotyczący swapa silniczka 2000 Turbo z Lancii Dedry do 145 - myślę, że jeżeli już takie zakusy są to jest to jedyna i słuszna droga. Mało problemów, całość praktycznie plug and play i można się jeszcze pokusić o napęd na cztery kapcie a i koszty nie są aż tak odstraszające. Inne kombinacje ze względu na koszty tracą zupełnie sens. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś młodszego. Chyba, że projekt zakłada stworzenie naprawdę jedynej na świecie, doskonałej 145
    Może przy 8vt nie ma problemów, ale w 16vt już jest, inne jest zawieszenie, trochę polutować też trzeba, ale wszystko się da. Co do kosztów to raczej tak wesoło nie jest. W delcie kiedyś miałem 2,0 16v teraz jest 16vt koszt swapa wyniósł ok. 6000 zł, robiłem sam. Teraz poszła mi uszczelka pod głowicą i wyszło szydło z worka i jak fundusze pozwolą to szykuje się remont główny na zimę, teraz założę głowicę i mam nadzieję, że przejeździ do końca sezonu. Chcąc wszystko zrobić porządnie koszt remontu silnika wyniesie 3-5 tys zł w zależności co trzeba zrobić.
    Co do napędu na 4 kapcie też jestem w miarę w temacie. Kupiłem dawce teoretycznie mam wszystko, ale chcą zrobić wszystko dobrze trzeba wszystko rozebrać, uszczelnić i lekko zmodyfikować by się nie rozpadło. Dawcę jak się uda kupić to można wyczaić za 1000 zł, ale normalna cena to ok 4000 zł, dodając naprawy też robi się już grubo i mało ciekawie.

    Ogólnie to mam nadzieję, że moja Delta 2 z napędem na 4 koła, silnikiem 16vt zmieści się niestety, ale w 25 tys zł. Nie jest to tania zabawa, ale auto nietuzinkowe, unikalne, cichociemne, a za stare dobrze zadbane subaru trzeba tyle dać.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Rozmawiałem z ludźmi z Krakowskiego V-Techu, powiedzieli mi że można by założyć do mojego maleństwa turbo od Alfy która miała silnik 1.9 JTD lub 2.4JTD, w koszta wchodzą koszty turbiny, i robocizny, ponieważ kilka rzeczy trzebabyło by zmodyfikować w silniku. Umówiłem się na 11 października na rozmowę w tej sprawie z ich inżynierem, on mi wszystko wytłumaczy.

    Co do swapa, mówili że koszty są przeogromne, i lepiej będzie pokombinować z turbo, oni muszą to oglądnąć , popatrzeć, pozaglądać, a o efektach będę informował na forum.

    Jak gdzieś to wyczytałem wolę pchać moją alfę niż jeździć wv
    Ostatnio edytowane przez maniek015 ; 05-10-2011 o 07:09

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    145 2.0 qv -> 156 sw 2.4 jtd
    Postów
    37

    Domyślnie

    swap jest drozszy niz uturbienie?
    h3h3h3 usmialem sie

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    A ja bym i tak gada uturbił a nie swapował ;] przynajmniej by się czymś wyróżniała ;] Można to zrobić za sensowne pieniądze, poszukaj turbo od Volvo 740/940 z silników 2.3T LPT czyli te około 130KM mocy, masz tam wtedy sprężarkę TD04-13C a to dobre turbo do 1.4 i pod nią wyspawać kolektor, to turbo bardzo szybko wstaje, ma chłodzenie wodą, wystarczającą wydajność i jest tanie w zakupie jako używka a ponieważ seryjnie dmucha w Volvo tylko 0,3bar to nawet w używce są w dobrym stanie bo po prostu są nie wysilone w czasie eksploatacji, docelowo doładowanie ustawisz sobie jakie chcesz przez MBC lub EBC w oparciu o Ecumastera którym też po konwersji na turbo ogarniesz sterowanie zapłonem i paliwem. Co do odprężenia silnika, albo wizyta u tokarza i podebranie denka tłoka z wysokości, albo przekładka między uszczelkę głowicy cięta laserem i można dmuchać więcej jak zakładane przez Ciebie na początku 0,3bar. Na seryjnym dole i tłokach zrobisz sobie 150KM do jazdy na codzień.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    Co do swapa, mówili że koszty są przeogromne, i lepiej będzie pokombinować z turbo, oni muszą to oglądnąć , popatrzeć, pozaglądać
    wiesz dlaczego tak twierdzą? bo chcą zwyczajnie na Tobie zarobić. chyba prościej wyjąć 1.4 co ma 103KM i wsadzić 2.0 co ma 155KM. Znaleźć silnik nie jest tak trudno, ewentualne koszty naprawy w nowym silniku(rozrząd, świece, paski, oleje itp) razem będą mniejsze niż uturbianie takiego małego bzyczka. nie znam cen turbo ale żeby potem nie było, że silnik Ci padnie i będzie płacz. znam osobe, co do 1.9 JTD wsadziła za duże turbo niz było i musiał kupić nowy silnik...
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

Podobne wątki

  1. 147 1.6 TS Turbo---> 2.0 TS Turbo
    Utworzone przez imtm w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 470
    Ostatni post / autor: 16-06-2021, 19:00
  2. [156] turbo
    Utworzone przez dareme89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-04-2014, 19:23
  3. waz do turbo
    Utworzone przez wojti322 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 13:37
  4. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  5. Swap z 2.0 V6 turbo na 2.5 V6 turbo
    Utworzone przez Fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory