Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 62

Temat: [156] stuki w silniku 1.8

  1. #51
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    to musiało być chyba tylko jakieś "muskanie".
    może i muskanie ale wystarczyło by powodować stuki

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  2. #52
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    cinas masz może inne fotki denka tłoka... chiałbym zobaczyć jak wygląda zużycie u ciebie tej płaszczyzny na której są pirścienie (ta która styka się z powierzchnią cylindra)

    z góry dzieki

  3. #53
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ziomek_z
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 T.S. 1999
    Postów
    115

    Domyślnie

    czyli dobrze myslalem, ze to tłok bedzie. Ja mialem podobnie ale nie ustalo stukanie do konca i szukam przyczyny dalej. Juz nie wali tak glosno jak wczesniej ale jeszcze nie jest tak jak nalezy

  4. #54
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster
    cinas masz może inne fotki denka tłoka... chiałbym zobaczyć jak wygląda zużycie u ciebie tej płaszczyzny na której są pirścienie (ta która styka się z powierzchnią cylindra)
    tłok się już zutylizował niestety. ale mogę ciebie zapewnić że bardzo podobne miałem boczne plaszczyzny tłoka. ta czarna epoksyda też była poprzycierana ale to nie ma znaczenia dla utrzymania ciścienia na cylindrze więc jeśli nie masz ewidentnego ubytku płaszcza lub luzu na sworzniu to je zostaw no chyba że cierpisz na ewidentny nadmiar pieniędzy :wink: to wymień.
    ziomek_z wykrakałeś ten tłok :mrgreen:

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    ja mam taki przypadek: dzisiaj na parkingu pokręciłem swoją alfą troszkę kółek i tak kręciłem ją do 5000 obr. później wyjechałem na ulice i podczas jazdy zaczęłem słyszeć ddziwne stuki dochodzące z silnika.zatrzymałem sie i sprawdziłem skąd mogą pochodzić. stuki były takie jakby w środku silnika były gwoździe wsypane,tak jakby się tam coś rozkruszyło.w drodze powrotnej a miałem do domu 40 km stuki robiły się co raz głośniejsze i wyraźniejsze.im szybciej tym głośniej(stuki cały czas równe) tuż przed domem stukanie wyglądało tak jakby ktoś uderzał młotkiem w środku silnika.na biegu jałowym stukanie też jest głośne,równomierne typu tuk,tuk tuk w silniku był minimalny stan oleju po poprzednim właścicielu. w samochodzie nie zauważyłem spadku mocy.temperatura też jest w porządku ale to stukanie jest strasznie głośne i wyraźne.co to może być? panewki,tłok,popychacze? czy zatarłem silnik? nie mam zielonego pojęcia co teraz robić i czy silnik jest do wyrzucenia? choć jak pisałem wcześnie nie stracił mocy ani sie nie grzeje.poradźcie coś.z góry dzieki

  6. #56
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Standardowe postępowanie w takich sytuacjach to:
    - najpierw zdejmujemy pasek wieloklinowy i sprawdzamy cały osprzęt, można odpalić silnik na chwilę bez paska - jesli dalej stuka to
    - zdejmujemy pasek rozrządu i sprawdzamy wszystko w rozrządzie (napinacz, rolka, pompa), oczywiście teraz nie mamy prawa uruchamiać silnika - jeśli tu jest OK to
    - rozkręcamy (niestety) silnik

  7. #57
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał gcredhot18 Zobacz post
    ja mam taki przypadek: dzisiaj na parkingu pokręciłem swoją alfą troszkę kółek i tak kręciłem ją do 5000 obr. później wyjechałem na ulice i podczas jazdy zaczęłem słyszeć ddziwne stuki dochodzące z silnika.zatrzymałem sie i sprawdziłem skąd mogą pochodzić. stuki były takie jakby w środku silnika były gwoździe wsypane,tak jakby się tam coś rozkruszyło.w drodze powrotnej a miałem do domu 40 km stuki robiły się co raz głośniejsze i wyraźniejsze.im szybciej tym głośniej(stuki cały czas równe) tuż przed domem stukanie wyglądało tak jakby ktoś uderzał młotkiem w środku silnika.na biegu jałowym stukanie też jest głośne,równomierne typu tuk,tuk tuk w silniku był minimalny stan oleju po poprzednim właścicielu. w samochodzie nie zauważyłem spadku mocy.temperatura też jest w porządku ale to stukanie jest strasznie głośne i wyraźne.co to może być? panewki,tłok,popychacze? czy zatarłem silnik? nie mam zielonego pojęcia co teraz robić i czy silnik jest do wyrzucenia? choć jak pisałem wcześnie nie stracił mocy ani sie nie grzeje.poradźcie coś.z góry dzieki
    Bardzo mądrze... :]
    Jeśli nie zatarłeś jeszcze panewek, to dolej na początek oleju do maks i sprawdź wtedy, bo być może to tylko słychać zawory ze względu na minimalną ilość oleju.
    W innym wypadku silnik chodził bez oleju(jak kręciłeś kółka czy tam bączki niczym wiejski kowboj, to olej spłynął na jedną stronę miski i smok zassał powietrze) i skutkiem tego są zatarty wał i panewki.

    Na początek dolej oleju i sprawdź. Jeśli to nie panewki, to dziękuj Bogu i już nigdy nie rób takiej wiochy jak kręcenie "kółek" przednionapędówką na placu...
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  8. #58
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wygląda na to, że to jest niedawno zakupiony samochód, więc być może ktoś sprzedał go, ponieważ były niepokojące objawy w silniku.
    A te kółeczka na prakingu dopełniły reszty.
    W każdym razie, za dobrze to nie wygląda i wątpię, aby dolanie oleju cokolwiek zmieniło.

  9. #59
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    ale jeśli zatarłbym cokolwiek czy to wał czy panewki to czuć było by chyba zmiany w mocy auta lub coś w tym stylu lub wcale by nie odpalił a tak jak już wcześniej pisałem nic sie nie zmieniło oprócz tego głośnego stukania.temperatura nie rośnie a auto normalnie odpala

  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Być może doszło do tzw. obrócenia panewki - dość częsta przypadłość naszych alf.
    Wtedy moc będzie, ale jak będziesz z tym jeździł to istnieje duże prawdopodobieństwo urwania korbowodu i rozbicia bloku silnika.
    Więc lepiej nie lekceważ tego i zabierz się do dzieła wg wskazówek, które wcześniej podałem.
    No chyba, że wolisz skorzystać z usług jakiegoś mechanika, ale wtedy do warsztatu radzę samochód zaholować.

Podobne wątki

  1. [159] stuki w silniku
    Utworzone przez skoku86 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 05:45
  2. 2.0 v6 tb stuki w silniku
    Utworzone przez radziu156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:20
  3. [156] stuki w silniku 1.8
    Utworzone przez bibu26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 22:19
  4. [145] Stuki w silniku
    Utworzone przez Wojce w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-01-2008, 14:38
  5. [156] Stuki w silniku
    Utworzone przez Majkel w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 06:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory