Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: kiedy wymienic wariator w 156??

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał daniel675 Zobacz post
    Aha w ten sposub...a czym sie charakteryzuje dokladnie uszkodzony wariator?
    Podczas pracy silnika słychać rechotanie - podobne do pracy diesla.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    Ja już na wariacie mam przelatane 100k km, które mam udokumentowane i jak na razie nie zapowiada się aby miało się coś z min dziać nie tak. Niestety ale nie wiem przy jakim przebiegu był wymieniamy jeżeli w ogóle był wymieniany za pierwszego właściciela, ponieważ nie posiadam historii początkowej eksploatacji auta. Być może jest on od nowości, nie wiem. W przyszłym roku będę robił rozrząd wiec trzeba będzie się zastanowić co z nim zważywszy, że aktualnie robię śmiesznie niskie przebiegi. Na liczniku mam już 198k km. Przebieg oryginalny

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to pogratulować. Mój pierwszy wariat padł po ok. 50 tys. km - wymieniłem go przy 69000. Obecnie mam 118 000 i na razie żyje.

  4. #14
    BarKam
    Gość

    Domyślnie

    Padł to znaczy że tak z dnia na dzień poczułeś różnice czy tak stopniowo ???

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Różnicy w mocy nie odczułem, tylko zaczął terkotać jak diesel.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No to pogratulować. Mój pierwszy wariat padł po ok. 50 tys. km - wymieniłem go przy 69000. Obecnie mam 118 000 i na razie żyje.
    A legenda głosi,ze padają co 10-15tyś.km Mity trzeba obalać!
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Próbowałem ogarnąć ile mam przejechane na swoim wariatorze .
    Jeśli poprzedni właściciel ( a była to Dunka) wymieniła go wraz z rozrządem to ma nie całe 80 000 km.
    A jeśli nie to 228 000 km.
    Co ciekawe wymianę rozrządu przeholowała i zrobiła ją przy 150 000 km.
    Tyle udało nam się ustalić w ASO z różnych bazgrołów w komorze silnika i przebiegu.
    Doczytałem się gdzieś że najbardziej niszczy wariator brudny olej.
    Jeśli skruci się przebiegi miedzy wymianami przedłuży się znacznie żywotność wariatora.
    Moja Bella

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wariator doznaje zuzycia jak kazda inna czesc pracujaca w silniku,generalnie dobry olej na pewno pomoze dluzej zyc ale czesto brak smarowania niestety go wykancza najczesciej.Mozna go naprawiac oczywiscie,im wczesniej sie zareaguje tym lepiej ale na zatarty nie ma rady a to tez sygnal do sprawdzenia ukladu smarowania

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Jeden mechanik dzis mi powiedzial ze to ze wskazuwki od predkosci i obrotomierza nie ida plynnie do gory przy dodawaniu gazu tylko powoli skacza,ze nie ma mocy przez to i jest strasznie zamulony,ze wiecej pali i czuc benzyne to wina wariatora a nie sondy lambda...powiedzial ze jak jest uszkodzony i chodzi to go slychac ale mogl stanac w miejscu i przestawic np. pasek rozrzadu lub walki...to moze byc prawda?? Na kompie wyszlo ze blad spalania stukowego i blad obwodu sondy...pomocy bo juz nie wiem co mam wymienic...Jak sprawdzic dokladnie ten wariator??

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Jaworzno (SJ)
    Auto
    Była156 1.6ts Grigio Chiaro. Byla 159 SW 1.9jtdm Bianco Pastello. Byla 156 1.8ts SW. Jest 147 2.0ts
    Postów
    164

    Domyślnie

    też dodam pytanie pod pytaniem...
    ile prawdy jest w tych "wzmocnionych" wariatorach na allegro? Producent naszych skarbonek poprawił ten element czy to hłytmakerkindody?

Podobne wątki

  1. [146] Kiedy wymienić tarcze a kiedy same klocki?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 20:45
  2. Kiedy BOSE a kiedy nie?
    Utworzone przez coldmanns w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 21:47
  3. Co wymienic?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 14:41
  4. Jak wymienic kesenon?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 21:36
  5. Jak wymienic klamke ?
    Utworzone przez alfaGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-08-2011, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory