No właśnie szkoda, że nie mogę też przejechać się takim 1,9 po wirusie. Na pewno macie rację z tym ze co 5 garów to nie 4ry. Zresztą słyszałem różnicę miedzy 156 2,4 JTD chyba 136 km (ta przed liftem) a 1,9 R4 i "piątka" ma lepszą kulturę pracy. Tylko ta wspaniała akcyza która dobija! W tym tyg kolega ma się rozejrzeć za granicą za jakąś GT i 159 i zobaczymy czy coś znajdzie.
GT możesz wziąć 1.9
i akcyza Cię nie zeżre![]()
Ja powiem tak - gdybym miał wybierać między 1.9 JTDm 150 KM a 2.4 JTDm 200 KM - zdecydowanie wolę tą pierwszą jednostkę. Duża podatność na chip, moc po chipie dochodząca do 190 KM i auto moim zdaniem jeździ wtedy LEPIEJ niż standartowa 2.4 JTDm 200KM. Po części ze względu na mniejszą masę i inne jej rozłożenie - 2.4 to ciężki silnik i 159 nie jest wtedy tak neutralna na zakrętach, jak z jednostką 1.9.
Akcyza robi swoje - zakładając, że za ok. 40 tysięcy dostaje się fajną 1.9 150KM, to tak samo wyposażona 2.4 JTDm będzie CONAJMNIEJ 6000 PLN droższa, a przez znacznie mniejszą podaż tych samochodów - realnie różnica w cenie wyniesie ok. 8 tysięcy złotych.
Podatność tego silnika na chip jest dużo mniejsza, niż 1.9, realnie należy się spodziewać około 20 koni więcej niż fabryka, przy dużej dozie szczęścia - 30 koni.
Za 8 tysięcy więcej możemy mieć więc auto docelowo mocniejsze o ok. 30-40 KM przy masie wyższej o 100 kg - co przy rozpędzaniu się jest niestety odczuwalne.
Kolejna wada 2.4 JTDm - w sytuacji, gdy poleci sprzęgło tudzież dwumas, co przy chipie jest zupełnie normalnym zjawiskiem - to bez kwoty 6500 PLN za ten komplet nie ma co myśleć o wymianie. 1.9 JTDm zamyka się poniżej połowy tej kwoty.
Kolektor 2.4 JTDm - podobny problem z klapkami, jak w 1.9 JTDm, ale 5 garów, więc po pierwsze - odrobinę bardziej czasochłonna wymiana jego, po drugie - droższa regeneracja / dużo droższy nowy kolektor (zero zamienników, tylko ASO).
Mając więc trochę pecha, po wydaniu 8000 PLN więcej na model 2.4 JTDm może się okazać, że czeka nas kosztowna wymiana w/w podzespołów i tutaj nie będzie zmiłuj się - wycieczka do serwisu autoryzowanego i zakup drogich części oryginalnych.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Nie rozumiem jak 2.4 moze byc mniej podatne na tuning... druga sprawa seryjna moc 210km z 2.4 to moc nie wyżyłowana 1.9 już bedzie troche podciągniete.
kolejna sprawa to klekot diesla 1.9jtdm no niestety co 5 garków to 5 i 1.9 już nie tylko w mojej opini jest słabo wywazony, albo jak na diesla to nawet dobrze porównując do tdihihi. Ma jeszcze jedną wade. Podczas zapalania lubi dac znac o sobie efektem wyskoczenia z komory silnikowej
. Użytkownicy 1.9 wiedza o czym pisze. To chyba jaksa wada fabryczna silników 1.9jtdm w 159, ale i nie tylko, gdyż ten sam problem mam w brawo 2 1.9 z 2008r. Chyba fiat dał dupy przy konstruowaniu, albo samym oprogramowaniu dla ecu tych modeli z tymi silnikami od roku 2007, gdyż własnie to w tedy najwiecej użytkowników zgłasza ten fakt.
No o tym też dzisiaj znalazłem informacje, że nie ma zamienników i robi się kosztowny problem. Ale w momencie gdybym nie czipował tego silnika to z dwumasem i sprzęgłem nie powinno być problemu? Bo np. w Mondeo MK3 przy 140 tyś była wymiana ale za 2 tyś a nie za 6,5 tyś pln, tylko to jest wada w tych autach.
Reasumując tak źle i tak niedobrze.. Może jednak wrócę do tematu GT i nie będzie problemu z wyborem silnika? Tylku tu kwestia zawieszenia się kłania![]()
i teraz się zacznie.... masa.... to tamto.... etc.![]()
Panowie, nie ma sensu próbować robić jakichkolwiek podchodów jeśli chodzi o porównanie 16V do 20V. Sprawa jest oczywista...
Różnice w eksploatacji są takie, że po 100tkm trzeba kupić jedną świecę więcej, czyli wybulić 70zł więcej.
1,9 po dobrym remapie nie osiągnie seryjnej mocy 2,4 210KM. Pocieszanie mniejszą masą to tylko argumenty użytkowników 1,9.
W 2,4 maksymalny moment mamy w znacznie niższym zakresie obrotów i jak ktoś miał przyjemność pojeździć co najmniej kilkaset kilometrów jednym i drugim - nie będzie się zastanawiał co lepsze. Trzeba mieć tylko kasę na 2,4, bo z tego co widać na forum ludzie marzą o 159 z budżetem 31 tysięcy, heh
Jest procentowo mniej podatne. Z 200 KM (które często po hamowaniu wykazują niepełną moc fabryczną) uzyskasz przy dobrych wiatrach 230 KM. To masz zaledwie 15% przyrostu mocy. Z fabrycznego 150KM uzyskujesz bez większego problemu 180 KM - to masz 20% przyrost mocy. Przy czym bardzo dużo egzemplarzy osiąga moce rzędu 190KM po chipie.
Wiesz co - to są takie problemy, które spokojnie przy normalnej eksploatacji można pominąć. Wolę silnik, który przytelepie się lekko przy odpalaniu, niż motor, który w przypadku awarii skazuje mnie na kontakt praktycznie wyłącznie z serwisem, bo NIKT nie stosuje, oprócz grupy FIAT-a, tego silnika.
---------- Post added at 11:39 ---------- Previous post was at 11:35 ----------
Bzdura. Różnice w eksploatacji masz wyszczególnione przeze mnie na podstawie praktycznych przypadków spotykających ludzi z silnikami 1.9 JTDm i 2.4 JTDm, a nie luźnego rozważania "a to, a tamto". I wierz mi - mało kto ze spokojem przyjmuje "wyrok" na 8000 PLN dokładki do 2.4 JTDm, żeby mieć sprawny w 100% samochód.
Nie pisałem o wersji 210KM - to trochę inna bajka (lepszy osprzęt), ale też inna cena - tu bez 55 tysięcy złotych nie ma co myśleć o dobrym modelu. Remap 150KM na 190KM pozwala Ci zrównać się z osiągami fabrycznej wersji 200-konnej z cięższym silnikiem. Ja miałem okazję pojeździć wszystkimi modelami 159 JTD i jeśli ktoś szuka absolutnie bezproblemowej jednostki napędowej, którą naprawić można za przysłowiową "czapkę gruszek" to powinien wybrać 4-cylindrowego JTD. Bez większego znaczenia, czy to będzie 120, czy 150-konna wersja. 2.4 jest dla osób, które nie będą zbytnio się liczyły z kosztami poważnych napraw, które wcześniej czy później nastąpią.
---------- Post added at 11:41 ---------- Previous post was at 11:39 ----------
Z dwumasem i sprzęgłem nawet bez chipa będziesz miał problem w okolicach 130-200 tys km (w zależności od tego, jak kto autem jeździł). GT w tej całej sytuacji jest na pewno autem, które będzie dawało najlepsze wrażenia, jeśli chodzi o przyspieszanie, bo jest zdecydowanie najlżejsze.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
No tak, ale w takiej sytuacji z tego 1.9jtd już mamy wygiagnietą seryjna moc w okolice 2.4, ale w tedy mamy już silnik z moca seryjną do silnika z moca poddaną tuningowi - która dłużej pojezdzi? Raczej wiadomo.
---------- Post added at 11:51 ---------- Previous post was at 11:48 ----------
120km to dla 159 zwykła popierdółka, całkowite nieporozumienie taki silnik w takim aucie.
Koszty napraw równiez nie należą do najtańszych gdyż to diesel i jak już wiadomo ceny czesci zwykle są dużo wieksze niż do benzyniaków - znane z autopsji. Najpopularniejsze ostatnio filtr paliwa do tego silnika 120km jtd? Jaka cena?Ja sie przekonałem. A to tylko pikus przy innych gratach.
---------- Post added at 11:53 ---------- Previous post was at 11:51 ----------
Dla mnie to jest poważny problem jak mi silnik chce z ramy wyskoczyc i jeszcze ten klekot... Kazdy przewaznie pisze, że TDI klekocą (nowe), ale one przynajmniej zapalaja normalnie...
Tutaj producent dał dupy, albo olał sprawe. Jest to uczucie dziwne jak znajomi sie mnie co chwile pytają "co to było", czy "dlaczego tak telepie" mowa o silniku 120km.