Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 50

Temat: Płyn układu wspomagania

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    ja wymieniłem i mi zaczęło ciec z magla
    wcześniej nie było problemu

  2. #12
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    W instrukcji jest tylko kwestia specyfikacji, tj.: DEXTRON II (czerwony) brak jakich kolwiek informacji o ewentualnych wymianach czy pojemności układu wspomagania. Kiedyś już poruszalem temat wymiany tego płynu - oczywiście ile osob tyle opini. Jedni piszą, ze można wymieniać, inni, że to uklad zamknięty i nie ma potrzeby wymiany. Zastanawia mnie jedno - dlaczego tego płynu ubyło, skoro to układ zamknięty? Czy coś się zaczyna dziać czy to normalne zjawisko z czasem użytkowania samochodu. I jeżeli pojemność ukladu to 1.3 l to lepiej dolać bo wtedy butelka idzie a nie dwie - jak przy wymianie
    hehehe Dobry argument ! Układ zamknięty to niema potrzeby wymiany To po co zmieniać płyn hamulcowy i w chłodnicy ?

    Zmienia się tak samo jak wszystkie inne oleje. W instrukcji niema wiele rzeczy napisanych ale zalecenia serwisowe które się tam znajdują tyczą się samochodów nowych na gwarancji a nie 10 letnich rumplów o które producent się już nie martwi.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    Płyn hamulcowy wymienia się z innego powodu z uwagi na swoją higroskopijność, czyli powinowactwo do wody i łatwe łącznie się z nią. Dodatek zaledwie 1 % wody może spowodować obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego aż o 15 %, co ma kolosalne znaczenie dla sprawności hamulców. Natomiast płynu do wspomagania nie trzeba wymieniać, układ hydrauliczny wspomagania jest układem w którym nie powstają opiłki ani jakiekolwiek drobiny metalu.
    Ostatnio edytowane przez Ceasar07 ; 01-11-2011 o 12:45

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Olej do wspomagania też niestety jest higroskopijny. Może nie tak, jak hamulcowy płyn, ale jednak.

    Generalnie dla tych, którzy twierdzą, że tylko się dolewa - mała rada. Odkręćcie zbiorniczek i zassijcie rurką albo słomką płyn, wlejcie do szklanki. Zobaczcie na kolor i konsystencję. Brudno brązowo-szara maź, tak to wygląda po 3-4 latach. A powinno być czerwone jak d...pa pawiana

    Sposoby wymiany są dwa: odpięcie węża powrotu na zbiorniczku (to ten po prawej stronie) i wsadzenie do go butelki 1.5 litra, lub odpięcie węża pod autem i jakieś wiardo bo poleci z obu stron. Jedna osoba trzyma, druga odpala auto i bez uzywania gazu kręci 2-3 razy kierownicą od max do max chwilę przytrzymując w skrajnych położeniach. Uwaga, po chwili pompa już nie nabija ciśnienia, wywala tylko stary płyn więc trzeba użyć sporo siły. Wyłączamy silnik. Nasadzamy wąż, zabezpieczamy opaską. Wlewamy płyn nowy pod korek, odpalamy auto z kierownicą ustawioną na prosto. Wciągnie płyn, zacznie hałasować. Dolewamy oleju tak długo, aż przykryją się plastikowe wypustki w zbiorniczku. Kręcimy kierownicą w lewo/prawo dobijając do max i przytrzymując 2-3 sekundy, ze 3 razy. Dalej będzie hałasować. Gasimy auto, idziemy na kawę, za 15 minut układ sam się odpowietrzył i można cieszyć się z lekko działającego cichego wspomagania

    Zrobię fotorelację, bo sam muszę też wymienić po raz 2 (robię płukanie, 2 raz zmieniam płyn po 300km)

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    U mnie żadnych problemów z uklądem nie ma - brak hałasu czy oporów przy skręcaniu, zasadniczo bym się tym nie interesował ale zastanawia mnie fakt ubytku tego płynu w zbiorniczku i zachodze w głowie dlaczego go ubyło tak czy inaczej trzeba kupić i albo dolać albo wymienić. Czasami jest tak, ze jak się coś uleprzy to się rozpieprzy W środe odkręce zbiorniczek i sciągne strzykawką trochę tego płynu do oceny - jak będzie ok to doleje, jak lipa to wymienie. Czy ktoś moze potwierdzić jeszcze pojemnosc tego układu? Czy po samym odkręceniu korka ze zbiorniczka trzeba odpowietrzać ten układ?

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Mi zaczeło głośniej chodzic przy skrecaniu,na zimnym nie,ale kiedy sie rozgrzał,hałasowało dość nieźle. Jako ze było to tylko przy skręcaniu rozpadającą sie pompę wykluczyłem dla pewnosci zdjąlem pasek i nie ma żadnego luzu na wałku. Wymieniłem płyn (Mobil ATF 220) i..... jak ręką odjął,wszystko cichutko chodzi i nie świerczy. Ilość płynu? Na sama wymianę litr to za dużo jednak ja kupiłem dwa (nie wiedziałem ile wchodzi,pan w sklepie też w mądrych książkach nie miał) i z płukaniem dwukrotnym wyszło wszystkiego jakieś 1.7 litra. Polecam wymieniać płyn wspomagania. To tak jak z olejem w skrzyni... producent nie przewiduje wymieniać oleju,ale przewiduje jej remont lub wymianę później

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    wspomaganie to ok 1.3l

  8. #18
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ceasar07 Zobacz post
    Natomiast płynu do wspomagania nie trzeba wymieniać, układ hydrauliczny wspomagania jest układem w którym nie powstają opiłki ani jakiekolwiek drobiny metalu.
    A to jakim cudem ? Inne prawa fizyki tam działają i w pompie wspomagania nie występuje tarcie ?

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Jeżdże alfą już ponad 2 lata i nigdy tego nie robiłem. Czy możliwe jest terkotanie z okolic pompy wspomaganie z powodu starego płynu, tylko pompy jeszcze nie ruszałem,wszystko pozostałe mam juz nowe a niektóre nawet dwa razy a silnik dalej terkocze. Jak delikatnie rusze kierownicą ustaje po puszceniu kierownicy zaczyna na nowo. Bardzo bym sie ucieszył gdybym znalazł rozwiązanie tego terkotania bo aż wstyd odpalić alfe.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    patrząc na zanieczyszczenie płynu równie dobrze mógłbym wymieniać olej silnikowy co 2 tygodnie... Jak się chcę to wszystko można ale po co skoro nie ma problemów ? można tylko coś zepsuć może dojść do uszkodzenia pompy rozszczelnienia układu etc.
    @MAJSU

    Chcesz mi powiedzieć że w pompie od wspomagania występuje tarcie na poziomie skrzyni biegów Automatycznej czy nawet manualnej ? proszę Cie... Tarcie to Ty możesz mieć ale w zepsutej pompie.

Podobne wątki

  1. [145] Jaki płyn do układu wspomagania?
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:31
  2. Płyn do układu wspomagania !:p
    Utworzone przez Poaland w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-06-2013, 16:46
  3. Płyn do układu chłodniczego
    Utworzone przez jimmy_69 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-11-2011, 17:38
  4. [155] Jaki płyn wlać do układu wspomagania?
    Utworzone przez laska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 17:17
  5. Płyn do układu wspomagania GI/E,czy sie nadaje?
    Utworzone przez Vamude w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory