Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Remont ?

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzaku Zobacz post
    Przypuszczam, że to uszczelniacze zaworowe, gdyż jak go odpalę to zaraz po zakręceniu robi się za autem niebiesko, ale już druga przegazówka i jest wszystko ok?
    Koledzy chyba czytają niezbyt uważnie, czy olej leci do góry przez pierścienie? Wystarczy przegrzać głowice, gumki stwardnieją i już cieknie po trzonkach.


    Cytat Napisał Krzaku Zobacz post
    wlałem w układ 4.2 l nie robiłem później żadnych dolewek. Od wymiany zrobiłem 2000 km i w silniku jest może z 2.5 l oleju, oczywiście tak na oko.
    Jak tak wygląda u Ciebie eksploatacja to ty nie gumki będziesz wymieniał tylko silnik.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Przy takim przebiegu i zużyciu oleju to raczej nie tylko uszczelniacze zaworów do wymiany, ale i remont silnika będzie konieczny.
    Podłącz auto do kompa i sprawdź, ile ma rzeczywiście przejechane na odometrze - może wyjdzie ok. 400 tys. km.
    A olej wlałeś za rzadki - TS powinien mieć 10w/40, chociaż tu to już bym się nie szczypał i doraźnie zalałbym nawet 15w/40.
    Za wiele to nie poprawi pewnie sytuacji, ale powinno trochę ograniczyć zużycie oleju.

    Jak sprawdzić prawdziwy przebieg kompem? Mam pełną wersje fes-a.Przepraszam że trochę odbiegam od tematu

  3. #13
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie

    slavol - co do ilości oleju jaką zjadł podaję tylko na oko, nie dolałem, nie sprawdziłem ile zjadł, mógł równie dobrze zjeść 1 l - 1.5 l na te 2000 km. Chcę reanimować trupa, ze względu na to, że nie wyobrażam sobie teraz sprzedać belli i przesiąść się w coś innego, a już napewno nie w szmelcwagena

  4. #14
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie

    Wracam z tematem. Po sprawdzeniu allegro i innych miejsc gdzie można kupić el. silnika stwierdzam co następuje: komplet pierścieni tłokowych to wydatek ok 250 - 300 zł, uszczelniacze to koszt ok 100, tylko co dalej, co jeszcze wypadałoby wymienić/zregenerować przy takiej skali prac, to że rozrząd i pompa wody to wiem, ale co jeszcze? Panewki ?

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Najpierw trzeba rozebrać silnik, zweryfikować jego stan, a dopiero potem, w zależności od potrzeb, podejmować decyzję.
    Przy zajeżdzonym silniku zwykle potrzeba robić pełny remont kapitalny:
    - kompletna naprawa glowicy (wymiana zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, popychaczy, ewentualnie wałków rozrządu wraz z panewkami)
    - szlif bloku+nadwymiarowe tłoki i pierścienie
    - szlif wału + nadwymiarowe panewki główne i korbowodowe
    - sprawdzenie, ewentualna wymiana pompy oleju
    - nowy rozrząd+pompa wody
    - nowe uszczelki i uszczelniacze w całym silniku

    Taki remont to spory wydatek, dlatego często w warsztatach wykonują, dla oszczędnych klientów, wymianę samych pierścieni, czy panewek.
    To jest niezgodne ze sztuką i czasami można nieźle narozrabiać, zakładając np. nominalne pierścienie na stare tłoki i zowalizowane cylindry.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 01-11-2011 o 20:27

  6. #16
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie

    Ciężko jest znaleźć w Łodzi i okolicach mechanika który podjąłby się wymiany uszczelniaczy bez rozbierania głowicy, mówią że to za duże ryzyko. Dziś podjechałem do mechanika, typowy Pan Kaziu, za rozebranie głowicy, wymianę uszczelniaczy, pierścieni i uszczelek ( pod głowicą i pod klawiaturą ) powiedział mi 250 zł, do tego uszczelniacze ok 100, pierścienie 250, i uszczelki ok 150, to daje 750 zł, ale... no właśnie ale, zaproponował mi wymianę samych uszczelniaczy, zapytał czy bardziej kopci na zimnym czy na ciepłym, a ze kopci na zimnym stwierdził ze to uszczelniacze, bo jak silnik zimny to uszczelniacze się podkurczają i przepuszczają olej, a na ciepłym się rozszerzają i już nie przepuszczają ( tak bardzo ? ) jak na zimnym, no i zaproponował zmianę na valvo max life 15w 40, myślicie że to na początek wystarczy, zważywszy na to że nie sr*am sianem.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak chcesz wyrzucić pieniądze to rób.
    A czy pytałeś pana Kazia, czy kiedyś robił rozrząd w TS i czy ma do tego potrzebne narzędzia (blokady, czujnik, klucz do trzymania koła, itd)?
    Bo mi coś wygląda, że ten facet myśli, że to mu tak pójdzie, jak w golfie - a to mu tak nie pójdzie i potem będzie problem.
    I się okaże, że nie 250, tylko 500 lub więcej, bo pan Kazio miał więcej roboty, niż myślał i musiał pożyczać narzędzia, itd.

    No i dodaj do tych rachunków kompletny rozrząd z pompą, bo chyba nie myślisz zakładać z powrotem używanych części.
    I unikaj facetów, którzy nigdy nie robili TS-a, a filozofują i szukają frajera.
    A jak chcesz sprawdzić wiedzę p. Kazia, to zapytaj, na jakich kołach będzie ustawiał rozrząd - pływających, czy nie.
    Jeśli p. Kaziu nie za bardzo będzie wiedział, o co chodzi to już ty będziesz wiedział, co to jest za "fachowiec".

    A co z przebiegiem tego samochodu - wiesz już ile ma najechane?
    Bo od tego trzeba zacząć, żeby mieć przynajmniej jakieś wstępne pojęcie o tym silniku.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 04-11-2011 o 20:24

  8. #18
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzaku Zobacz post
    no i zaproponował zmianę na valvo max life 15w 40, myślicie że to na początek wystarczy, zważywszy na to że nie sr*am sianem.
    Przyspieszy to zużycie silnika a jedyne na czym zaoszczędzisz to na dolewkach oleju bo będziesz tańszy lał.

  9. #19
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie

    No i doszło do zmiany oleju na 10w 40 max life od valvo i powiem że efekt jest momentalnie wyczuwalny. jak na mój gust to pali olej tak jak jest to przewidziane ( w rozsądnych granicach ) w tej chwili mam przejechane 550 km i dolałem ok 0.2 - 0.25 l oleju, czyli na każdy 1k wyjdzie mi ok 0.4 - 0.5 l oleju. z tego co czytałem na forum to dość rozsądne pobieranie oleju.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    chyba nie jest tak kolego bo na 10000 km spali Ci prawie 5l

Podobne wątki

  1. [159] 159 2.4 JTD remont
    Utworzone przez lukash0 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 16:15
  2. Remont v6 3.0
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-07-2013, 19:46
  3. Remont 3.0 V6
    Utworzone przez -BamBosZek- w dziale 156
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 20:29
  4. [145] Remont
    Utworzone przez przezsjak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-03-2011, 09:19
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory