Strona 15 z 119 PierwszyPierwszy ... 567891011121314151617181920212223242565115 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 1186

Temat: Raport spalania

  1. #141
    msreberko
    Gość

    Domyślnie

    Pojechałem w sobotę z W-wy do Krakowa trasą katowicką i wyszło tak: około 200 km ze średnią prędkością 79 wyszło 6.9 l (toczyłem się maksymalnie do 120 km/h),około 150 km ze średnią prędkością 84 wyszło 7.7 l (toczyłem się pod 140-150 km/h). Powrót dzisiaj tą samą trasą i wyszło tak: odcinek od Piotrkowa Tryb. w stronę W-wy lekko ponad 100 km ze średnią prędkością 64 wyszło 5.3 l (toczyłem się w sznurze Tirów maksymalnie pod 90 km/h.)

  2. #142
    Użytkownik Rowerzysta Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Stelvio pełna opcja
    Postów
    267

    Domyślnie

    Obiecane zwierzenia po powrocie z pierwszej trasy (stan licznika 4350). Średnie spalanie na odcinku 1020 km to 7.3 l. O dziwo najmniej spalałem na T. Katowickiej na odcinkach gdzie są przewężenia, wychodziło poniżej 6 litrów. Miłym zaskoczeniem była bardzo spokojna jazda z prętkością 60-70 km/h na szóstym biegu, gdzie komputer wskazywał 2,5-3 l/100km. Jak na tą moc i osiągi to jestem b. zadowolony. W GT z silnikiem 2,0 taka trasa kosztowała mnie około 2,5 litra więcej.

  3. #143
    Transporter
    Gość

    Domyślnie

    Kilka informacji nt. apetytu Giulietty QV

    1. Kilka dni temu zrobiłem ponizsze zdjęcie:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Giulietta_Trip_A_110930.jpg
Wyświetleń:	223
Rozmiar:	148.3 KB
ID:	35945

    "Trip A" oznacza w moim przypadku cały przebieg samochodu pomniejszony o 126 km (tyle było na liczniku w momencie, gdy odbierałem go z salonu, Trip A był wyzerowany). Postanowiłem go juz nie resetować, a do kontroli niektórych podróży używam Trip B. Oczywiście nie zawsze chce mi się w to bawić, tak naprawdę zrobiłem kilka pomiarów na uzytek forum.
    Z tych prawie 17 tys. około 11 to jazdy do Niemiec (niby po autostradach, ale jest sporo korków i robót drogowych), ok. 1800 to 2 jazdy do Bełchatowa i 2 do Wilgi (w większości jedynką, wiadomo jak tam się teraz jeździ), reszta to miasto.

    2. Bielsko - Grevenbroich (kawałek za Kolonią, z Bielska 1109 km) - średnia 125 km/h, 10,3 l/100 km
    3. Około 300 km niemiecką autostradą z prędkością 170 - 220 km/h, średnia wyszła 192 km/h - zużycie 17,4 l/100 km
    4. Spokojna jazda do Bełchatowa i z powrotem (421 km) - zużycie 9,4 l/100 km. (trochę przyspieszeń też było).

    Co ciekawe, nie notuję zdecydowanie zwiększonego zużycia przy jeździe po mieście, ale na razie nie robiłem takich pomiarów. Oczywiście stanie w korkach robi swoje.

    W sumie uważam, że jest nieźle. Jeżeli się jedzie "prawie przepisowo" tzn. na drodze ekspresowej do 130, a na autostradzie do 150, zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite i mieści się w 10 litrach. Pierwszy wzrost zużycia paliwa jest przy 155 - 160, ale do 180 jest jeszcze nieźle. Powyzej 180 - patrz punkt 3

    W alfie 156 2,5 V6 miałem regularnie 11 litrów na 100 km (jak była już naprawdę stara, zaczęła brać trochę więcej).

  4. #144
    terpsych
    Gość

    Domyślnie

    Witam serdecznie.
    Mam zamiar kupić żonie Julkę i stoję przed wyborem benzyna 1.4 MA czy diesel.
    Auto raczej na trasy (20km drogą ekspresową, 50km zwykła trasa)x2 dziennie - swoim samochodem jeżdżę na tej trasie raczej do 140km/h, jest tam dosyć dużo ciężarówek i zdarza mi się często redukować i wciskać pedał do podłogi. Moja żona jeździ podobnie - jest dobrym kierowcą i lubi jeździć dynamicznie
    Czy przy dzisiejszych cenach (ON praktycznie jest droższy od benzyny) jest sens abym ogóle zastanawiał się nad zakupem ropniaka (12000zł droższy od benzynowego).
    Pomyślałem, że gdyby diesel palił ok 2l mniej niż benzyna na 100km, to 12000 zł różnicy zwróciłoby się po przejechaniu około 100000km (czyli po 2,5-3 latach użytkowania auta) To wyliczenie opieram jedynie na samych cenach paliwa bez uwzględnienia różnic w kosztach przeglądów i cenie ubezpieczenia.

    Zastanawiam się czy należy brac pod uwagę inne dane aby w ogóle taka kalkulacja miała sens - czy założenie spalania diesla na poziomie 2l mniej od benzyny może mieć sens?
    Mam rozterkę, bo chciałbym z jednej strony "zabawkę" a z drugiej gryzie mnie racjonalizm, który nakazuje oszczędzać kasę

    Co myślicie na ten temat?

    terpsych

  5. #145
    Użytkownik Rowerzysta Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Stelvio pełna opcja
    Postów
    267

    Domyślnie

    terpsych tym pytaniem włożyłeś kij w mrowisko, bo znów zacznie się dyskusja o wyższości Wielkiej Nocy nad ...., ale z tego co widzę jesteś nowym forumowiczem więc odpowiem. Moja podpowiedź jest subiektywna. Wszystkie moje samochody były benzyniakami . Choć oczywiście jeżdżę ropniakami i szanuje je jako woły robocze, ale prywatnie wolę etylinę. Zima nie zima zawsze mogę liczyć na swoje auto i nie martwię się czy na stacjach wprowadzili już ropę zimową. Moje za + Twoje rozważania to BENZYNA.

  6. #146
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Jeśli w wyliczeniach brałeś pod uwagę podniesioną akcyzę od stycznia 2012 (a to podobno około 30gr do ceny ropy) i zwraca Ci się po 3 latach to możesz rozważyć zakup. W innym wypadku nawet sobie nie zawracaj głowy - choćby na ceny ewentualnych napraw ubezpieczenia czy komfortu w zimę. Ja akurat auto kupuje na 3-4 lata przebiegi roczne to około 15 000 więc u mnie w ogóle nie było o czym myśleć. Kolejny też będzie na benzynę choć poprzednio miałem dwa Diesle, i jeden który mam teraz to też ropniak (ale on robi rocznie około 25 000)

    Moje wyliczenia

    W 1.9 TDI (a to była oszczędna maszyna klekotała ale oszczędności jej nie można odmówić ) na moje dojazdy do pracy potrzebowałem 100L ropy - koszt na dziś 550 - 560 zł
    W 1.4 MA (noga ta sama więc dobre porównanie) daje 680 - 720 zł

    Reasumując przy moich przebiegach zyskiwałem miesięcznie około 150 - 200zł max. - rocznie około 2000 różnica w cenie 12 000 - u mnie 6 lat Do tego koszta ew. naprawy plus większe ubezp ze względu na cene pojazdu.

    Chyba nie warto - nawet w Twoim wypadku - chyba że lubisz Diesla
    Ostatnio edytowane przez tygrysio ; 06-11-2011 o 17:48
    motor sports can be expressed in one single letter ///M

  7. #147
    terpsych
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    Jeśli w wyliczeniach brałeś pod uwagę podniesioną akcyzę od stycznia 2012 (a to podobno około 30gr do ceny ropy) i zwraca Ci się po 3 latach to możesz rozważyć zakup. W innym wypadku nawet sobie nie zawracaj głowy - choćby na ceny ewentualnych napraw ubezpieczenia czy komfortu w zimę. Ja akurat auto kupuje na 3-4 lata przebiegi roczne to około 15 000 więc u mnie w ogóle nie było o czym myśleć. Kolejny też będzie na benzynę choć poprzednio miałem dwa Diesle, i jeden który mam teraz to też ropniak (ale on robi rocznie około 25 000)

    Moje wyliczenia

    W 1.9 TDI (a to była oszczędna maszyna klekotała ale oszczędności jej nie można odmówić ) na moje dojazdy do pracy potrzebowałem 100L ropy - koszt na dziś 550 - 560 zł
    W 1.4 MA (noga ta sama więc dobre porównanie) daje 680 - 720 zł

    Reasumując przy moich przebiegach zyskiwałem miesięcznie około 150 - 200zł max. - rocznie około 2000 różnica w cenie 12 000 - u mnie 6 lat Do tego koszta ew. naprawy plus większe ubezp ze względu na cene pojazdu.

    Chyba nie warto - nawet w Twoim wypadku - chyba że lubisz Diesla
    Nigdy na dłużej nie miałem diesla. Zawsze miałem benzyniaki. Nawet teraz mam wolnossącego Moja żona to chyba nawet w życiu nie jeździła autem na gnojówkę
    To ma być auto dla kobiety i powinno robić jak najmniej problemów.

    Rocznie będzie robić około 30000. Po 3-4 latach sprzedaż.
    Czyli faktycznie, odpowiedź jest bliska benzyny, bo dopiero po 3 latach spali się to 12000zł. A wtedy trzeba sprzedawać
    Ostatnio edytowane przez terpsych ; 06-11-2011 o 18:40

  8. #148
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Witam, Moj pierwszy post na tym forum. Poprzednio jezdzilem autem Procee'd z silnikiem 1.6 crdi automat 116KM Obecnie chwilowo jezdze passatem 2.0. Tdi 140 Manual. Roczne przebiegi okolo 40000-50000 km. Stosunek 30% miasto 70% trasa. Jezdzilem jeszcze autem zastepczym cee'd 1.4 benzyna 109 km. Jesli porownam srednie spalanie z 10000 kilometrow na tych samych trasach to wychodzi tak: proceed 6.8l on, passat 7.0l on, ceed 1.4 7.2l pb. Jezdze bardzo dynamicznie. W tej chwili czekam na Julke 1.4 MA tct. Wybralem poniewaz: w przypadku julki roznica w spalaniu jest mala pomiedzy dieslem a benzyna, roznica w cenie on i pb jest na niekorzysc pierwszej, koszty serwisu sa wyzsze gdyz auto z dieslem potrzebuje dwa razy wiecej oleju silnikowego, dla profilaktyki trzeba wymieniac filtr paliwa na kazdym przegladzie ze wzgledu na jakosc on i wieksza wrazliwosc silnika na ten element, a szczegolnie wtryski, ktore sa bardzo kosztowne. Filtr czastek stalych ktory uwielbia sie sypac, obniza komfort jazdy w trakcie wypalania, czesto dodatkowo wymagajac nieplanowanych wycieczek poza miasto aby zakonczyc procedure. Kolo dwumasowe, ktore latwiej jest uszkodzic ze wzgledu na wieksze wibracje i bardziej gwaltowny przebieg krzywej momentu obrotowego. Zima wolniej nagrzewa sie silnik. Czesta na krotszych dystansach nawet nie zdazysz wykorzystac mocy silnika. Dosyc czesta zdarzaja sie padniete swiece a slaby akumulator oznacza problemy z rozruchem. Dlatego ciesze sie, ze ktos pomyslal o silnikach benzynowych, aplikujac im turbo dzieki czemu ich dynamika/charakterystyka przypomina turbo diesle lub silniki benzynowe o duzej pojemnosci ze wzgledu na nisko wystujacy wysoki moment obrotowy. Downsizing gwarantuje przy tym akceptowalny poziom spalania, a w razie potrzeby mamy czym przycisnac. Ja osobiscie w przypadku Julki licze na srednie spalanie w okolicach 7.5 - 7.8l w porownywalnych warunkach jak wczesniej wymienione auta. Jesli ktos kalkuluje jeszcze diesla to musi brac pod uwage ze za diesla przy odsprzedazy powinen dostac wiecej pieniedzy (mniejsza utrata wartosci) o ile auto bedzie w dobrym stanie podczas sprzedazy no i oczywiscie w ciagu najblizszych lat moze sie zmienic ten trend ze wzgledu na wyzej wymienione sprawy bo to juz nie jest poczciwe 1.9 tdi. Przepraszam za brak polskich znakow.
    Ostatnio edytowane przez teon ; 06-11-2011 o 22:11

  9. #149
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Dla osób które wierzą w iluzję papierowych danych o spalaniu - sprawdzone osobiście (dane dotyczące spalania w tzw. trasie, typowa droga krajowa przy dynamicznej jeździe z koniecznościa wyprzedzania innych pojazdów w granicach 140-160km/h):
    benzynowy silnik 1,4 MA 170KM wciągnie bez problemu 11-12l/100km
    diesel 2.0 JTDM nie przekroczy 8l/100km
    Przy monotonnej jeździe autostradowej (ale z prędkościami 160-180km/h) na drodze dwujezdniowej róznice w spalaniu są jeszcze bardziej widoczne.... Jedynie przy jeździe typowo miejskiej (szczególnie krótkie odcinki do 10km) benzyniak będzie palił podobnie co diesel, ale np. w Warszawie to jest to wynik oscylujący ok. 12l/100km
    Cytat Napisał teon Zobacz post
    ..... Downsizing gwarantuje przy tym akceptowalny poziom spalania, a w razie potrzeby mamy czym przycisnac. Ja osobiscie w przypadku Julki licze na srednie spalanie w okolicach 7.5 - 7.8l w porownywalnych warunkach jak wczesniej wymienione auta. ....
    Kolego to poziom nie do osiągnięcia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #150
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    U mnie spalanie jest lekko powyżej 8 litrów, przy jeździe autostradowej 140 - 150 km/h spalił 8.6 litra (i to na początku czerwca, więc przy całkiem zapracowanej klimatyzacji). Nie wiem, jak bardzo trzeba by się starać, żeby przekroczyć dychę w normalnej jeździe pozamiejskiej.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [156] raport spalania 1.9JTD
    Utworzone przez gsxr1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 22-05-2018, 07:54
  2. Mały wzrost spalania 2.0 JTS
    Utworzone przez cykada w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 14:29
  3. ICS nie pokazuje spalania
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-08-2012, 16:55
  4. Wyświetlanie spalania na ics
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 22:55
  5. ICS nie pokazuje spalania
    Utworzone przez Malamut w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory