Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Odpowietrzenie skrzyni korbowej - odma

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Między głowicą a separatorem jest sam przewód. Nie ma tam nic po drodze.
    Po kolei.
    Idąc (cofając się) od wejścia w dolocie (to co odpinałem) najpierw mamy trójnik (dolny) i tam się spotyka powietrze z trójnika górnego (wg zdjęcia) i z trójnika na niebieskim przewodzie (pary paliwa ze zbiornika). Do trójnika górnego dostaje się powietrze z separatora (po lewej) i kolektora dolotowego (po prawej). I koniec wycieczki po przewodach.
    Więc teraz olej może się brać jedynie z separatora. Gdyby miało go co wypychać.........
    A skąd podciśnienie?
    1. Z baku paliwa
    2. Z separatora (skrzynia korbowa)
    3. Z kolektora dolotowego.

    To wszędzie powinien być zawór zwrotny??
    Przypominam że z bagnetu też mam delikatne ssanie. Papierek jest przyciągany.

    ---------- Post added at 14:21 ---------- Previous post was at 14:10 ----------

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Niestety u mnie to wygląda trochę inaczej. Na schemacie nie ma połączenia odmy z dolotem między przepustnicą a kolektorami a ja mam taką krzyżówkę.... Poza tym oprócz kalibrowanej rurki to nie znalazłem na schemacie nic co mogłoby regulować kierunek powietrza.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    mozliwe bo to silnik z gtv, z tym ze masz 98 wiec liczylem ze bedzie to samo do 166 nie mam schematu
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    a powiedz mi gdzie tą odmę odpiąłeś i w którą stronę 'ssało'?
    ze schematu widać, że odma jest przed turbo i tam jest wszystko zasysane i nie musi być zaworu jednokierunkowego
    gdybyś miał podciśnienie pod tłokami, to byłoby to bardzo dziwne

    ---------- Post added at 13:27 ---------- Previous post was at 13:25 ----------

    między przsepustnicą a kolektorem jest zawór powietrza biegu jałowego
    odma wychodzi przez separator i przez zwężkę idzie do rury między przepływką a turbiną
    reszta przewodów to nie jest już odma
    moze masz coś źle połączone, znasz historię tego auta?

    verdebiancorosso

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Odpiłem odmę między filtrem a turbo.
    Ssało do środka, czyli w silniku podciśnienie.
    Historii nie znam
    A podciśnienie leciutkie mam w skrzyni korbowej bo po wyciągnięciu bagnetu i przyłożeniu karteczki lekko ją przyciąga.

    Przed chwilą rozbebeszyłem tam co nieco i znalazłem zawór jednokierunkowy wkręcony w kolektor dolotowy. Tam gdzie trójnik jest z dolotem połączony. Sprawdziłem do i działa dobrze.
    Więc skąd jeszcze podciśnienie?
    I skoro jest podciśnienie to czemu odma jest wilgotna od oleju?
    Czy separator się jakoś czyści czy wymienia?

    Kto zna odpowiedź na pytania?

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    separator się czyści
    ten zaworek może być do wspomnianego przeze mnie odpowietrzenia zbiornika paliwa i zasysaniu par benzyny - ekologia z ekonomią, bo przepalisz to, co odparuje

    w sumie ciesz się, że nie masz przedmuchów przez pierścienie jak jedzie, to niech zasysa, hahaha

    poczekajmy na odpowiedź kogoś, kto ma taki silnik i jego spostrzeżenia
    Ostatnio edytowane przez kudlaty_bytom ; 12-11-2011 o 14:05

    verdebiancorosso

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ze skrzyni korbowej nic nie dmucha. Papierek lekko przyciąga tak więc się nie martwię o to.
    Jednak chciałem odmę wywalić "na drogę" a nie w dolot a tu lipa. Silnik wtedy nierówno pracuje.

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    wydaje mi się, ze masz zdrowy motor i póki papierek będzie przyciągany to jest wszystko ok. Przecież ruch powietrza w skrzyni korbowej jest pulsacyjny (pracujące tłoki i korby) i do momentu kiedy przedmuchy nie będą większe od tego ruchu to jest to poprawne zachowanie.

    Zakładając np, że coś jest nie tak i całe nadciśnienie jest wyciągane z silnika to przecież miałoby to swoje odbicie w pracy na wolnych obrotach (np. efekt chwilowego opadnięcia obrotów po wyjęciu bagnetu).

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    jak odmę odłączysz, to przy najbliższej ciut wnikliwej kontroli zabierają Ci dowód rejestracyjny, bo to jest niezgodne z przepisami
    nie ma sensu jej odłączać, bo jest wilgotno z oleju, tak jest w każdym aucie
    wyjmij separator i spróbuj go wyczyścić, mniej będzie oleju w dolocie i to samo zrób z przewodem spływu oleju do silnika z separatora
    niedrożna odma prowadzi nawet do wyrzygania oleju i zatarcia silnika

    jeśli masz jescze chwilę, to odepnij odmę i nie zatykaj całkiem otworu w dolocie, tylko go przysłoń, bo jak całkiem zaślepisz, to ma za duzo czystego powietrza, a na to sterownik (przepływomierz) chyba nie jest przygotowany i przy całkiem odsłoniętym będzie lewe powietrze za przepływką brane
    Ostatnio edytowane przez kudlaty_bytom ; 12-11-2011 o 14:48

    verdebiancorosso

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak wiem że to nie przepisowe. Tak jak hidy, przyciemnianie szyb, lewe przeglądy, wycinanie kata itd nie wnikajmy teraz w to

    Przepływka jest sporo przed wejściem odmy więc nie bierze tego powietrza pod uwagę.

    Jeżeli chodzi o stan silnika to wiedziałem że nie jest zły ale nie myślałem że aż tak dobry
    Jednak zasysanie powietrza jest co najmniej dziwne.
    I dlaczego po odpięciu odmy zaczynają się problemy z obrotami????

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    zatkaj dziure w dolocie na dluzsza chwile zeby pochodzil co sie bedzie dzialo, mozliwe ze zmienia sie parametry? i obroty sie ustabilizuja, jak sie myle niech mnie ktos poprawi
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Odpowietrzenie sprzęgła
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-12-2018, 21:34
  2. ciekany przewod olejem od skrzyni korbowej
    Utworzone przez Jacenty w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-05-2014, 09:38
  3. Odma.......czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej.
    Utworzone przez sylwekrok28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-04-2012, 21:02
  4. Odpowietrzenie baku
    Utworzone przez pedro_krk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 19:16
  5. Odpowietrzenie wspomagania.
    Utworzone przez Gregu155 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 09:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory