Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Ładowanie akumulatora 2.5 V6

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie Ładowanie akumulatora 2.5 V6

    Witam
    Mam pytanko jak mam ładować akumulator w mojej alfie, poprzednio wyciągałem z samochodu i ładowałem w tym jest to utrudnione i mam następujące pytania:
    1. Czy podczas ładowania w aucie muszę odkręcać klemy, a jeżeli tak to w jakiej kolejności??????????
    2. Mam prostownik starej daty ładuje 6V i 12V, czyli raczej 6V trzeba- tylko ile czasu??????????????

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    12V odkręcając tylko plus. Czas zależy od jego stanu i rozładowania.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nic nie odkręcaj, ładuj akumulator normalnie podłączając klemy na 12V. Jak odłączysz plus to za każdym razem czeka Cię przerabianie adaptacji przepustnicy i wolnych obrotów, lepiej kupić akumulator niż to robić co chwilę.

    Czas ładowania zależny od prostownika, jakim natężeniem ładuje. Z doświadczenia wiem, że jeśli akumulator nie jest całkiem pusty, to ładowanie go prądem 4-5A przez całą noc spokojnie wystarcza.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    kolego dcfan a jak robi się adaptację przepustnicy i wolnych obrotów w 2,5 v6??? ( zawsze mnie ten temat nurtował i nie mogłem znaleźć odpowiedzi )

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Co do stany to jedna komora zielona, 2 czerwone i 3 białe, wody jest tyle ile trzeba, tylko ze się w 3 komorach nabrała jakby brązowego zabarwienia- i to jest powód chęci ładowania, bo nawet po 2- 3 dniowym postoju pali od razu
    Czyli spokojnie mogę podłączać 12V bez zdejmowania klem???????????
    Bałem się że coś może wywalić. Wydaje mi się że jak podłącze rano o 8 do do 20 wystarczy, czy może jeszcze dłużej ładować???????????

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Co do stany to jedna komora zielona, 2 czerwone i 3 białe, wody jest tyle ile trzeba, tylko ze się w 3 komorach nabrała jakby brązowego zabarwienia-
    No to kolego masz jak w piosence:
    To już jest koniec , nie ma już nic.
    Zbieraj powoli na nowy.
    Moja Bella

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Zasiarczony, pierwszy mróz i będzie po nim. Kup nowy.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Wiem, mam dwie opcje:
    Taki ajk fabryczny
    http://allegro.pl/akumulator-bezobsl...915913886.html

    Mocniejszy, tylko nie wiem czy nie za mocny i za długi
    http://allegro.pl/akumulator-magneti...915913888.html

    Oba z Marelli, chyba że ktoś coś lepszego ma

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Bierz marelli, oryginał to to nie jest, ale jest bardzo dobry. U siostry w aucie 4 albo 5 zimę będzie robić, a samochód miesięcznie z 400km robi.

    Nie bierz większego niż wskazuje instrukcja do samochodu - nie doładujesz tej pojemności odpowiednio, szkoda baterii. Maksymalną wysokość akumulatora masz podaną w instrukcji do auta. Zobacz też na umiejscowienie klem, żebyś nie kupił "odwrotnego" akumulatora

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Nic nie odkręcaj, ładuj akumulator normalnie podłączając klemy na 12V. Jak odłączysz plus to za każdym razem czeka Cię przerabianie adaptacji przepustnicy i wolnych obrotów, lepiej kupić akumulator niż to robić co chwilę.

    Czas ładowania zależny od prostownika, jakim natężeniem ładuje. Z doświadczenia wiem, że jeśli akumulator nie jest całkiem pusty, to ładowanie go prądem 4-5A przez całą noc spokojnie wystarcza.
    Lepiej odłączyć jeśli miał by go ładować przy jednoczesnym poborze prądu przez jakiś odbiornik niezależny od zapłonu.

Podobne wątki

  1. [159] ikonka akumulatora - "niewystarczające ładowanie akumulatora"
    Utworzone przez grzdylu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-02-2017, 10:55
  2. Ładowanie akumulatora.
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 22-02-2014, 18:58
  3. Ładowanie akumulatora bez wyjmowania z samochodu
    Utworzone przez Songoku w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 13:05
  4. ładowanie akumulatora
    Utworzone przez emo94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 11:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory