Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: Remont silnika Twin Spark 2.0

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał dave Zobacz post
    myślałem o nowych tulejach na wymiar ze starymi tłokami. Wykonalne?
    Wykonać to można wszystko, ale po co. To niezgodne ze sztuką. Tulejowanie bloków to ostateczność. A do tego stare tłoki to już zupełnie niezrozumiałe.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 28-04-2010 o 21:00

  2. #32
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Wykonać to można wszystko, ale po co. To niezgodne ze sztuką. Tulejowanie bloków to ostateczność. A do tego stare tłoki to już zupełnie niezrozumiałe.
    Tłoki są w dobrej formie po za tym będą zakładanę nowe pierścienie i odziwo wał korbowy też jest OK! mimo że poleciały panewki na wszystkich korbowodach Jeszcze trzeba sprawdzić główne panewki A co do tego bloku silnika, lepiej używany niż tulejować?

    link do bloku silnika

    http://moto.allegro.pl/item100490430...k_silnika.html

  3. #33
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał dave Zobacz post
    A co do tego bloku silnika, lepiej używany niż tulejować?
    [/url]
    moja propozycja: nowe tuleje cylindra + nominalne pierścienie
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  4. #34
    dave
    Gość

    Domyślnie

    jednak będę tulejował. Byłem oglądać ten blok w katowicach, niestety zardzewiały. Za to tulejowanie i honowanie cylindrów mam w Niepołomicach, czyli w miare blisko i miare tanio 600 zł + honowanie. Jakie pierścienie polecacie, bo ktoś ostatnio proponował mi Goetze'a.

  5. #35
    nhobywatel
    Gość

    Domyślnie

    i jak Ci ten silnik wyszedl ? bo ja teraz swoj remontowalem i tak sie zastanawiam czy w ogole bylo warto, z tego co slyszalem to 2.0 TS lubi sobie panewke obrocic...

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał nhobywatel Zobacz post
    i jak Ci ten silnik wyszedl ? bo ja teraz swoj remontowalem i tak sie zastanawiam czy w ogole bylo warto, z tego co slyszalem to 2.0 TS lubi sobie panewke obrocic...
    Gdyby nie było warto to byś go chyba nie naprawiał prawda? A teraz przynajmniej wiesz czym jeździsz.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  7. #37
    nhobywatel
    Gość

    Domyślnie

    powiem tak, jechalem tym autem i sie w nim zakochalem... silnik padl (panewka...) to zafundowalem mu remont nie zwazajac na koszty, ale mam wal na drugim szlifie takze troche sie martwie czy tej panewki znowu nie obroci...

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Mam blok w garażu w fajnym stanie,szkoda ze sie nie zgadalismy bo jak nie znajdzie sie nikt to chyba pojedzie na zlomownie...no ale co jakis czas wstawie na bazar to moze do wiosny sie ktos zalapie.Panewki ja bym bral conajmniej na korby tylko sputter.niestety ale obecnie ze wzg eko nasze panewki bynajmniej sa wykonane w technologii bez domieszek olowiu.Trzeba czegoś mocniejszego(stopu łożyskowego)zeby w wyzszej temp nie tracil wlasciwosci słizgowych.No i olej...
    nie bez powodu w instrukcji użytkowania jest napisane że jeśli zamierzamy troche pokatowac maszyne nalezy przejsc na olej 10W60.w zaleznosci od producenta mimo wszystko i tak lepiej zachowuje sie w wysokiej temp i zapobiega przytarciom.Ot cała mecyja,można w google znależć info o panewkach - łożyskach ślizgowych

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Wykonać to można wszystko, ale po co. To niezgodne ze sztuką. Tulejowanie bloków to ostateczność. A do tego stare tłoki to już zupełnie niezrozumiałe.
    Pewnie, że nie zgodnie ze sztuką
    Tylko tłok nad wymiar kosztuje ok 450 zł szt!!!!!!! ,a tulejowanie pod tłok 600 zł (ja tyle dałem,cały blok)

    Zdecydowałem sie na tulejowanie bo stare tłoki zostały sprawdzone i pomierzone przez szlifierza i były OK.
    Może nawet bedziesz wiedział Hołowaty na ul.Kamińskiego.
    Zrobił dla mnie kawał dobrej roboty

    I wszystko u mnie jest ok.
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 23-11-2011 o 22:12

  10. #40
    nhobywatel
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Pewnie, że nie zgodnie ze sztuką
    Tylko tłok nad wymiar kosztuje ok 450 zł szt!!!!!!! ,a tulejowanie pod tłok 600 zł (ja tyle dałem,cały blok)

    Zdecydowałem sie na tulejowanie bo stare tłoki zostały sprawdzone i pomierzone przez szlifierza i były OK.
    Może nawet bedziesz wiedział Hołowaty na ul.Kamińskiego.
    Zrobił dla mnie kawał dobrej roboty

    I wszystko u mnie jest ok.
    ale nominalny tlok w bedzie gonil w tulejowanym cylindrze, bedzie sie ocieral rantem o cylinder i pierscienie beda uszczelniac w tym miejscu

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 19-04-2014, 07:22
  2. Wymiary silnika Twin Spark
    Utworzone przez Twin Spark w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 22:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory