Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 112

Temat: V-max 166 3,0

  1. #41
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    (...) Po remoncie skrzyni na długich trasach nie przekraczam 220km/h także kolego jeśli masz ochotę sprawdzić ile na maxa pojedzie twoja alfa to oczywiście możesz to zrobić w bezpiecznych warunkach najlepiej niemiecki autoban na odcinkach bez ograniczeń bo mandaty mają nieco droższe od naszych :-) I mogę się założyć o każde pieniądze że ten samochód nie przejedzie 100Km maksem :-)
    Szczerze mówiąc to nie znam swojej Alfy na tyle żeby się wypowiadać w kwestii cytowanej powyżej i jakby sie ona zachowała w przypadku jazdy opisanej poniżej. Najprawdopodobniej zamęczyłeś skrzynię prawdopodobnie przez to że nie wymieniłeś w niej oleju, tak tak wiem że jest niby nie wymienialny, ale w praktyce się ten olej powinno wymieniać (tak jak niby long life w bmw 530d e39, który też jest dożywotni, a niewymienienie oleju przy przebiegu ca. 300tys kończy się remontem skrzyni). Idąc dalej, to straciłbyś każde pieniądze z tym zakładem w ostatnim zdaniu Twojej wypowiedzi. Wcześniej jeździłem (nadal jeżdzę) Fiatem Marea z 2.0 R5 155km z '99 roku z przebiegiem 269tys km (przebieg oryginalny), do niemiec na kontrakt. Auto od 40 tys na gazie sekwencyjnym. Trasę od Katowic do Wrocławia potrafiłem zrobić w 50-60 minut, urzymując średnią na GPS około 210km na godzinę ( mniej więcej od stacji BP do kolejnej jest około 200km.) Kolejne jakieś 120-130 do Zgorzelca podobnymi prędkościami. Jest to okupione dużym zużyciem gazu (nawet 18 na sto km). I tak Całe niemcy niezdjemujac nogi z gazu, utrzymując 5,5 - 6 tys obrotów. Prędkość maksymalna wg. katalogu to 210km/h. Podczas jazdy przez niemcy z prędkością obrotową 7tys obrotów zwalniałem tylko z uwagi na hałas. Silnik NADAL żyje, nic mu nie dolega. A przejechał tak jakieś 25 tys w tym roku po autostradach z tymi prędkościami. Więc zależy to tylko od dbałości o serwis i dobrego oleju (liqui moly 10w-60 ;]). Silnik po takiej trasie 1100 km brał jakieś 150ml oleju. Ale z drugiej strony faktem jest że jak nie przekraczałem 170km/h to nie brał nic ;] Ale takie gadanie że silnik nie wytrzyma jest bez sensu. Nie oszczędzać na olejach i tyle!

  2. #42
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Takie male OT - R5 20v w makaronach to cudny silnik. Dzwiek, osiagi....

  3. #43
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Zgadzam się Dzwięk ma chyba nawet ładniejszy niż Nasze v6tki w TB

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    Najprawdopodobniej zamęczyłeś skrzynię prawdopodobnie przez to że nie wymieniłeś w niej oleju, tak tak wiem że jest niby nie wymienialny, ale w praktyce się ten olej powinno wymieniać
    nic nie zajeździłem ... życzyłbym wszystkim alfom być tak traktowaną jak moje obydwie 166...
    olej w skrzyni wymieniałem ... wyjmowana była cała skrzynia ... wymieniony filtr olej zarówno w skrzyni jak i w konwerterze.


    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    Idąc dalej, to straciłbyś każde pieniądze z tym zakładem w ostatnim zdaniu Twojej wypowiedzi.
    w takim razie zróbmy zakład
    100km jazdy twoją 166 na pełnym bucie jaką stawkę proponujesz ?

  5. #45
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Jak już napisałem "Szczerze mówiąc to nie znam swojej Alfy na tyle żeby się wypowiadać w kwestii cytowanej powyżej". Ale wątpię żeby alfa nie wytrzymała skoro "głupi Fiat" wytrzymał A dwa że jest to w tej chwili niemożliwe z uwagi na warunki atmosferyczne Więc chyba Cię troszkę fantazja poniosła.

    Skoro twierdzisz ze olej był wymieniany, to co dokładnie padło w Twojej skrzyni? Widocznie skrzynie ZF są niedopracowane/niedostosowane do dużego obciążenia.

  6. #46
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    w takim razie zróbmy zakład
    100km jazdy twoją 166 na pełnym bucie jaką stawkę proponujesz ?
    Ja byłbym zainteresowany

  7. #47
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Hehe Widzę że jednak Alfa nie jest samochodem gorszym od Fiata ;P Skoro kolega Remi się chce założyć

    Ja narazie się nie mogę założyć ;p bo byśmy się zabili Alfa stoi na hamulce, pranie wnętrza, oleje filtry i nadal nie mam oponek stosownych do pory roku

  8. #48
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Skrzynia automatyczna (zadna) nie ma prawa od tak nagle strzelic. Albo byla zaniedbana albo uszkodzona (moze przez poprzedniego wlasciciela). Gdyby bylo z nia wszystko ok. to przy takim obciazeniu (non stop 230km\h) najpierw zagrzal by sie olej i skrzynia przeszla by w tryb awaryjny. Auto zaczeloby zwalniac az do przywrocenia warunkow poczatkowych. Taka jest zasada dzialania i logika modulu sterujacego. Wiec raczej pobstawiam ze remi wygra zaklad

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Skrzynia automatyczna (zadna) nie ma prawa od tak nagle strzelic... Albo byla zaniedbana albo uszkodzona. Gdyby bylo z nia wszystko ok. to przy takim obciazeniu (non stop 230km\h) najpierw zagrzal by sie olej i skrzynia przeszla by w tryb awaryjny. Auto zaczeloby zwalniac az do przywrocenia warunkow poczatkowych.
    bzdura kompletna...

    auto zaczęłoby zwalniać :-)

    generalnie z trybem awaryjnym to jest tak że jego włączenie powoduje uruchomienie w zasadzie dwóch funkcji ...
    pierwsza to włączenie w zależności od okoliczności stałego biegu 3 jeśli auto stoi lub 4 jeśli auto się porusza powyżej określonej prędkości obrotowej silnika,.

    druga funkcja to autodiagnostyka czyli sprawdzenie wszystkich czujników i decyzja czy tryb jest podtrzymany czy przywrócona zostaje normalna praca.

    Jeśli chodzi o temperaturę oleju w skrzyni to teoretycznie nie powinien on dojść do bariery krytycznej przy prędkościach do 237km/h. czyli maksie zgodnym z instrukcją. Praktyka jednak jest inna. Zwykłe zaniedbanie chłodnicy oleju skrzyni powoduje znaczny wzrost temperatury. Dlatego ważnym jest żeby regularnie myć tą chłodnicę pod ciśnieniem tak ażeby wypłukiwać zabrudzenia typu muchy błoto etc z pomiędzy blaszek radiatora tak żeby przepływ powietrza był zawsze optymalny.
    Jeśli już jednak uda nam się zagrzać olej w skrzyni to zarówno instrukcja obsługi samochodu jak i serwisowa skrzyni 4HP20 zaleca zatrzymanie się i utrzymanie wolnych obrotów silnika aż do chwili zgaśnięcia
    lampki sygnalizującej przegrzanie.


    A teraz drodzy koledzy o tym co jest przyczyną awarii większości automatycznych skrzyni biegów.
    w naszym automacie 4hp20 ale również w wielu innych rolę sprzęgła odgrywa tzw konwerter który oprócz turbiny olejowej ma jeszcze pierścień cierny spełniający rolę zwykłej tarczy sprzęgła
    a zatem skrzynia działa następująco -turbiny wirując w przeciwnych kierunkach rozpychają się dociskając tarczę sprzęgła do jej bieżni
    są też tylko hydromatyczne konwertery bez takiej tarczy które są trwalsze dają bardziej płynną zmianę ale za to mają dużą zwłokę w czasie pracy i zawsze działają na takim półpoślizgu.
    w 4HP20 jest dołożony pierścień sprzęgła co sprawia że samochód między innymi żwawiej reaguje na pedał gazu ale to dłuuuga historia :-)

    konwerter jest to taka duża bańka w której ... z resztą dla zobrazowania tego możecie obejrzeć filmy

    http://www.youtube.com/watch?v=9OiZkTdCJY0 zasada działania konwertera
    http://www.youtube.com/watch?v=ZJf-n...eature=related film z rozebrania konwertera w 1:08 minucie widać zużyty pierścień cierny
    http://www.teomotors.com/11,0,torque-converters.html na dole strony są trzy zdjęcia pierwsze zużyty pierścień cierny drugie prawidłowy i trzecie zamknięty konwerter

    i to właśnie ten pierścień cierny jest powodem spustoszenia w skrzyni naszego typu.
    w normalnej skrzyni cały pył wytwarzany przy tarciu sprzęgła o docisk i koło zamachowe jest odprowadzany w atmosferę czyli obudowę skrzyni co niczemu nie przeszkadza no może mechanikowi bo jak zmienia sprzęgło to cały jest czarny jak smoła :-)

    u nas wszystko jest zalane olejem i to co się ściera ze sprzęgła trafia do oleju krążąc po skrzyni i działając jak papier ścierny
    najbardziej cierpi pompa oleju - drobinki wytartego sprzęgła trafiają najpierw do niej powodując albo zacieranie się jej delikatnych elementów lub doprowadzając do wytwarzania luzów zespołu tłoczenia a przez to spadek ciśnienia oleju. Pierścienie cierne zmiany biegów wewnątrz skrzyni dostają mniejsze smarowanie przez co bardziej się grzeją i zużywają wytrącając do oleju co raz więcej cząsteczek ciernych i koło się zamyka a sytuacja pogarsza się z każdym kilometrem. Obrazując to w czasie wyeksploatowanie skrzyni 4HP20 przy regularnej zmianie oleju trwa ok 200-250 tys km po ty m czasie automat zaczyna umierać ... i w każdej chwili może wyzionąć ducha. Jednak niestety ASO twierdzi że oleju się nie wymienia a zatem należy przyjąć iż ci którzy pozwolili sobie na kupno nowej salonowej 166 nigdy go nie wymienili. Pierwszych wymian dokonali przynajmniej drudzy bądź kolejni cwani właściciele mający większą wiedzę o co w samochodzie chodzi :-)
    Dlatego zaleca się po 200tys wymienić konwerter na nowy lub go zregenerować co znacznie przedłuży żywot skrzyni. lub za każdym razem przy wymianie oleju wymieniać olej w konwerterze również co jest drogim zabiegiem

    w moim przypadku kiedy zagrzałem skrzynię na długiej szybkiej trasie najpierw zapaliła się kontrolka zagrzania skrzyni i zanim się zatrzymałem skrzynia straciła napęd. Pompa oleju nie dawała dostatecznie dobrego ciśnienia co zaowocowało zatarciem się mechanizmów zmiany biegów następnie coś się zmieliło i wszystko pierdutnęło to tak w ogromnym skrócie
    teraz jest cała nowa z poprzedniej została tylko obudowa.

    to tyle krócej i prościej się nie da opisać naszych skrzyń.

  10. #50
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Od siebie dodam, że należy szczególnie troszczyć się o układ chłodzenia, gdyż jest wspólny dla silnika i automatycznej skrzyni. Warto więc zadbać, aby płyn chłodniczy był w dobrej kondycji. Po 10 latach warto zrobić płukanie całego układu dobrym preparatem, który usunie większość osadów. Nie wspominam już o takich elementach jak sprawny termostat, chłodnica i pompa wody.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory